Урок 7 клас НУШ презентація до уроку . Тема "Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами. НАВЧАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ № 1

Про матеріал
Урок складено за модельною навчальною програмою Григоровича. Використовувалися матеріали підручників хімії Григоровича, Мідак та інші джерела .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами. НАВЧАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ № 1 «Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування». Урок № 27 клас

Номер слайду 2

Правила поведінки учнів під час виконання хімічного експерименту

Номер слайду 3

Кожний дослід виконуйте чітко за інструкцією та згідно з рекомендаціями вчителя.2)Не заглядайте в пробірку, у якій нагрівається рідина, і не нахиляйтеся над посудиною, у яку наливають рідину, тому що найдрібніші краплі можуть попасти в око. 3)Під час роботи з вогнем будьте особливо уважними та обережними. Під час нагрівання розчинів у пробірці користуйтеся спеціальним тримачем.4)Жодних речовин не пробуйте на смак!!! Не вживайте їжі у хімічному кабінеті.

Номер слайду 4

5) Дбайливо ставтеся до майна хімічного кабінету. Економно витрачайте речовини.6) Під час виконання дослідів на вашому столі мають бути лише необхідні предмети і речовини: зошит, підручник, письмове приладдя, хімічні прилади та речовини, видані для ваших досліджень.

Номер слайду 5

Хімічне обладнання

Номер слайду 6

Скляний Порцеляновий. З інших матеріалів

Номер слайду 7

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Зовнішній вигляд. Назва. Призначення. Пробірки Використовують для здійснення хімічних реакцій у малих об’ємах

Номер слайду 8

Хімічна склянка«ТС» — термічно стійке скло. Призначена для приготування розчинів та розділення неоднорідних сумішей. Виготовляють найчастіше з термостійкого скла, рідше з пластику чи металу.

Номер слайду 9

Конічна колба. Застосовуються для демонстрацій реакцій, фільтрування, випарювання, синтезу хімічних речовин у лабораторних умовах, тощо. Плоскодонна колба. Круглодонна колба. Використовують для проведення хімічних реакцій , перегонки речовин за умови нагрівання до високої температури.

Номер слайду 10

Призначена для переливання рідини в посуд із вузькою шийкою або для фільтрування. Лійка

Номер слайду 11

Скляна паличка. Призначена для перемішування речовин і розчинів.

Номер слайду 12

Крапельниця Застосовується для дозування індикаторів та інших розчинів в лабораторній практиці. 

Номер слайду 13

Піпетки. Мірна або дозувальна посудина

Номер слайду 14

Мірний циліндр. Використовують для вимірювання об’ємів рідин.

Номер слайду 15

Холодильники Призначені для охолодження і конденсації парів рідини під час перегонки або нагрівання.

Номер слайду 16

Ділильна лійка. Скляна посудина, що використовується у лабораторії для розділення рідин, що не змішуються

Номер слайду 17

Чашка ПетріВикористовують у галузі хімії та мікробіології з метою культивування мікроорганізмів, випаровування різних рідин тощо.

Номер слайду 18

Порцелянова чашка. Використовують для випарювання розчинів

Номер слайду 19

Ступка і товкачик. Подрібнення і змішування твердих речовин

Номер слайду 20

Штатив для пробірок. Устаткування, у якому можна закріпити пробірки

Номер слайду 21

Шпатель Призначений для набирання сухих речовин чи зішкріблювання осадів.

Номер слайду 22

Лабораторний штатив. Устаткування, у якому можна закріпити колби, пробірки, хімічні склянки для нагрівання або інших дослідів.

Номер слайду 23

Пробіркотримач Призначений для закріплення пробірки під час її нагрівання.

Номер слайду 24

Тигельні щипціВикористовують для перенесення гарячих тиглів і бюксів.

Номер слайду 25

Спиртівка. Нагрівний прилад. Спалюють етиловий (медичний) спирт. Полум’я спиртівки «холодніше» за полум’я газового пальника, його температура не перевищує 1200 °С

Номер слайду 26

Спиртівка для спалювання сухого спирту. Нагрівний прилад. Спалюють сухе паливо. Його полум’я ще «холодніше», ніж полумя горіння етилового спирту.

Номер слайду 27

НАВЧАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ № 1«Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування».

Номер слайду 28

Мета: засвоїти правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті; ознайомитися з прийомами роботи з лабораторним штативом, нагрівальними приладами, хімічним посудом; удосконалювати вміння виконувати найпростіші операції та користуватися лабораторним устаткуванням. Обладнання та речовини: інструкція, штатив з пробірками, хімічна склянка, мірний циліндр, шпатель, ступка з товкачиком, скляна паличка, спиртівка, порцелянова чашка, сірники, пробіркотримач, кухонна сіль, цукор кристалічний, вода.

Номер слайду 29

Оформлення результатів роботи НАВЧАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ № 1 «Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування».№п/п. Назва завдання. Що робили (опис, малюнки)Висновки 1 Відмірювання об’єму рідини: Мірним циліндром відмірюю задану кількість мл води. Перед вимірюванням об’єму води потрібно визначити ціну поділки шкали мірного циліндру. Об’єм прозорих рідин визначаємо за нижньою межею меніска. 2 Подрібнення речовин   ?Скільки цукру потрібно насипати в ступку?

Номер слайду 30

3 Перенесення речовини в пробірку та хімічну склянку та їх перемішування  ?Як правильно перемішувати речовини?4 Навчаємося користуватися спиртівкою. Нагріваю воду в пробірці, закріпленій у пробіркотримачі.2. Нагріваємо воду в порцеляновій чашці 1. Як правильно підпалювати спирт? 2. Як правильно загасити сухе паливо?3. Як правильно нагрівати пробірку? 4. У якій частині полум’я потрібно нагрівати пробірку? Чому?

Номер слайду 31

5 Навчаємося користуватися лабораторним штативом           Навіщо використовують лабораторний штатив під час роботи в кабінеті хімії?

Номер слайду 32

1. Відмірювання об’єму рідини: Мірним циліндром відмірте 1 мл води. Зверніть увагу на ціну поділки. Перелийте воду в пробірку. Попрактикуйтеся відмірювати в пробірці інший невеликий об’єм води: 2 мл, 5 мл. Виконання цієї вправи сприятиме розвитку вашого окоміру. Виконання роботи. Об’єм прозорих рідин визначаємо за нижньою межею меніска. Ціна поділки шкали вимірювального приладу – це значення найменшої поділки шкали цього приладу. Щоб визначити ціну поділки шкали вимірювального приладу, необхідно різницю двох будь-яких найближчих значень величини, наведених на шкалі, поділити на кількість поділок між ними.

Номер слайду 33

Завдання: визначте об’єм води у кожному з циліндрів: Ціна поділки …….. мл Об’єм води ………. мл2. Ціна поділки ……… мл Об’єм води … …….. мл3. Ціна поділки ……….мл Об’єм води ………... мл4. Ціна поділки ……….мл Об’єм води ………...мл

Номер слайду 34

2. Подрібнення речовин. Для подрібнення речовин використовують ступку — товстостінну керамічну чашу із шорсткою внутрішньою поверхнею. Тверду речовину в ній розтирають товкачиком по внутрішніх стінках ступки. Насипте на дно ступки цукор і розітріть його в цукрову пудру.

Номер слайду 35

3. Перенесення речовини в пробірку та хімічну склянку та їх перемішування1) У пробірку шпателем насипте кухонної солі кількістю 2-3 шпателі та налийте воду об’ємом 2-3 мл. 2) У хімічну склянку насипте кухонної солі кількістю 2-3 шпателі та налийте воду об’ємом 5-10 мл 3) Перемішайте вміст пробірки та хімічної склянки. Перемішати вміст пробірки можна, постукуючи по ній злегка пальцем, або закоркувати та струсити її вниз-угору. У склянці перемішати вміст можна скляною паличкою, на яку надягають гумовий наконечник. Як правильно перемішувати рідину у склянці або пробірці

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Якщо потрібно загасити сухе паливо, накрийте таблетку зверху за допомогою спеціального ковпачка. Не можна дмухати на пальне, що горить, це приводить до забруднення повітря в класі, а також може спричинити пожежу4. Навчаємося користуватися спиртівкою. Розмістіть таблетку сухого палива на вогнетривку підставку. Акуратно підпаліть її сірниками. У жодному разі не можна запалювати спирт від полум’я іншої спиртівки, бо спирт може впасти і спричинити пожежу. Проаналізуйте малюнок будови полум’я, запропонуйте, в якій частині полум’я потрібно нагрівати пробірку або порцелянову чашку. Поясніть – чому?

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

А) Нагрівання рідини в пробірці, закріпленій у пробіркотримачіЗакріпіть пробірку з розчином солі у пробіркотримачіСпочатку рівномірно нагрійте всю пробірку, а потім — ту її частину, де міститься рідина. Під час нагрівання отвір пробірки має бути направлений убік від вас і  оточуючих. Не можна торкатися дном пробірки таблетки спирту. Під час нагрівання рідин не заглядайте згори в посудину для запобігання травмам унаслідок розбризкування нагрітої рідини. Тільки-но розчин закипить, відставте спиртівку і погасіть полум’я, накривши ковпачком.

Номер слайду 41

Запитання:1. Яка пробірка правильно закріплена у пробіркотримачі для нагрівання? Відповідь обґрунтуйте2. В якому випадку і чому правильно проводиться нагрівання?

Номер слайду 42

Б) Нагріваємо рідину в порцеляновій чашціНалийте воду в порцелянову чашку. Закріпити порцелянову чашку можна на тринозі,за допомогою тримача або на кільці в стрижневому штативі. Нагрівайте чашу до кипіння рідини. Запитання: Чому для випарювання рідин використовують порцелянову чашу, а не пробірки?

Номер слайду 43

5. Навчаємося користуватися лабораторним штативом. Закріпіть муфту на середині стержня штатива, пересуньте її вгору, а потім опустіть вниз. Знову пересуньте муфту на середину стержня і закріпіть. Закріпіть у лапці штатива пробірку (пробірку треба затиснути так, щоб вона не випадала, але дуже сильно затискати пробірку не можна, оскільки вона може тріснути). Обертаючи затискач у муфті, можна по-різному орієнтувати пробірку , залежно від необхідної конструкції приладу. Розташуйте пробірку у вертикальному положенні, потім поверніть пробірку на 90 градусів, тобто закріпіть її у горизонтальному положенні. Помістіть на кільце штатива порцелянову чашку. Зніміть її і поставте на стіл.  

Номер слайду 44

Домашнє завдання. Прочитати § 3. Закінчити оформлення звіту про виконану роботу (використати матеріал презентації). Виконати тести Classtime «Правила безпеки. Операції»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Нараєвська Вікторія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Юзьвяк Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Безсонова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Vladimirova Natali
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Клюй Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Презентації
Додано
2 серпня
Переглядів
11792
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку