УРОК №7
Тема уроку: Слово. Слова, які відповідають на питання який? яка? яке?
Мета уроку: навчальна
учити дітей розпізнавати слова — назви ознак, добирати їх та ставити
запитання до них; учити дітей практично розрізняти назви істот та неістот;
розвивальна
розвивати уміння слухати, логічне мислення, усне мовлення,
поповнювати словник дітей назвами ознак.
виховна
виховувати вміння товаришувати,розвивати усне мовлення, закріпити
уявлення про книжку;естетичне почуття.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео
Хід уроку
Демонстрація навчальної презентації.
1.Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми уроку.
— Сьогодні у нас не звичайний урок навчання грамоти, а конкурс веселих, розумних і кмітливих. За першими звуками слів «Конкурс веселих і кмітливих» його називають: «КВК».
У ньому беруть участь три команди: «Веселі», «Розумні», «Кмітливі».
Під час веселих змагань ми ознайомимося з новими словами, навчимося ділити предмети на групи, продовжимо вчитися ставити до слів запитання.
II. Розминка
Учні називають відгадку і слова, які допомогли її відгадати, ставлять за допомогою вчителя до них запитання.
Висновок. У загадці були слова — ознаки зайчика. Вони допомогли нам уявити тваринку і розгадати загадку.
Висновок. У загадці були слова — ознаки лисиці. Вони допомогли нам уявити тварину і розгадати загадку.
Висновок. У загадці були слова — ознаки миші. Вони допомогли нам уявити тваринку і розгадати загадку.
— Як назвати одним словом усіх, кого відгадали? (Звірі)
— На яке запитання відповідають слова-відгадки? (Хто?)
— Чому? (Це назви живих істот: тварин.)
Зірка (яка?) блискуча, велика, гаряча, діамантова, дрібна, жовта, зелена, золота, голуба, кришталева, мала, маленька, осяйна, перлиста, повна, погасла, прозора, промениста, рубінова, світла, срібляста, срібна, холодна, червона, чиста, яскрава, ясна.
Коса дівоча (яка?) велика, гладка, густа, довга, закручена, заплетена, коротка, кучерява, пухнаста, розкішна, розпущена, товста, тонка, туга, хвиляста, худа, шовкова, біла, білява, блискуча, золота, каштанова, золотиста, руса, русява, світла, смолиста, темна, чорна.
Осінь (яка?) багряна, барвиста, вітряна, волога, дощова, жовта, золота, квітуча, кольорова, кришталева, мокра, морозяна, пишна, полум’яна, прозора, сіра, соковита, студена, суха, тепла, тиха, туманна, холодна, яскрава, ясна.
висновок, що слів-ознак дуже багато, вони прикрашають нашу мову, конкретизують уявлення про предмет. Слова-ознаки можуть увиразнити мовлення, зробити його приємним для сприймання. Щоб красиво розмовляти, треба багато слів-ознак знати.
Фізкультхвилинка
Учитель читає вірш, показуючи фізичні вправи за вибором, учні повторюють.
Щоб красиво розмовляти,
Треба ознаки вивчати.
Клен високий і стрункий,
А бузочок ще низький.
Диня стигла і смачна,
А калина геть гірка.
Син у мами я дбайливий,
Лагідний росту, кмітливий,
Донька — щира і щаслива,
Працьовита і вродлива.
Разом будем працювати,
Труднощі перемагати!
III. Конкурс «Словознайка»
1. Гра «Відгадай слово за ознакою» (по 2 для кожної команди)
(Який?) Новий, великий, гарний, ребристий, кольоровий, тонкий, міцний (що?)… олівець.
(Який?) Осінній, жовтий, великий, гарний, маленький, опалий (що?)… листок.
(Яка?) Запашна, весняна, лісова, яскрава, гарна, маленька (що?)… квітка.
(Яка?) Швидка, мальовнича, прозора, глибока, чиста, широка (що?)… річка.
(Який?) Густий, ялиновий, темний, грибний, весняний (що?)…ліс.
(Яка?) Добра, ніжна, мила, лагідна, працьовита, спокійна (хто?)… мама.
Підсумок уроку
— Уявімо, що про нашу роботу на уроці готується репортаж на телебаченні. Що б ми могли розповісти телеглядачам?
— Увага, увага, починаємо репортаж з уроку навчання грамоти . Сьогодні учні були учасниками незвичайного уроку — змагання веселих, розумних та кмітливих. Ми навчилися добирати слова-ознаки, відповідати на питання який? Яка?розподіляти предмети на групи, Бажаємо школярам успіхів на шляху до знань і чекаємо нових повідомлень. Дякую за увагу!