Урок "Звуки (н),(н’). БУКВИ Н/н. ДРУКУВАННЯ БУКВ,СКЛАДІВ,СЛІВ"

Про матеріал
Тема:"Звуки (н),(н’). БУКВИ Н/н. ДРУКУВАННЯ БУКВ,СКЛАДІВ,СЛІВ" на уроці Української мови(навчання грамоти) з метою ознайомлення звуками (н),(н’) та буквами Н/н.ДРУКУВАННЯ БУКВ,СКЛАДІВ,СЛІВ з вивченою буквою з використанням конструктора LEGO.
Перегляд файлу

Тема: «Звуки (н),(н’). БУКВИ Н/н. ДРУКУВАННЯ БУКВ,СКЛАДІВ,СЛІВ»

Очікуванні результати: обирає букви на позначенні звуків на письмі; з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію і діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції); ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації; обговорює з іншими інформацію, що зацікавила.

Обладнання: конструктор LEGO, зображення ножиць, носорога,намету, ноутбука.

Хід уроку

І.  ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організація класу

- Ми починаємо урок, а на уроці ми …

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

2.Актуалізація опорних знань

1).Робота над чистомовкою.

На-на-на – ми піймали лина. 

Ли-ли-ли – дні осінні пройшли.

Ну-ну-ну – я козу тягну.

Но-но-но – ми підемо в кіно.

Не-не-не – яблуко смачне.

Ні-ні-ні – сонце у вікні.

Ни-ни-ни -  червоні кавуни.

– Які звуки траплялися найчастіше?

ІІ. Основна частина

1.Мотивація навчальної діяльності учнів

Діти, як ви гадаєте, чи всі букви ми вже вивчили?

 

 

– Діти, що спільного в назвах цих предметів?(Звук (н)). Чи знаємо ми, яку букву він позначає на письмі?

2. Повідомлення теми та завдань уроку

– Діти, як ви гадаєте, яку букву ми будемо сьогодні вивчати? (Припущення дітей).
– Так,діти, сьогодні на уроці ми будемо вивчати букву, що на письмі позначає звуки (н,н’).

  Як ви гадаєте,чи будемо ми вчитися друкувати букву «ен»?

– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто гадає, що потрібно навчитися друкувати букву «ен»?

– Так, сьогодні ми вивчимо букву «ен», навчимося читати слова з буквою «ен», а також будемо друкувати букву «ен» та склади із нею.

Спостереження

  • Вимовте звук (н), дивлячись у дзеркало; спостерігаючи за однокласниками. Що ви помітили? (Струмінь повітря проходить, зустрічаючи на шляху перешкоди.) Цей звук належить до приголосних. Вимовте звук (н’). Чи подібний він за вимовою до (н)? А чим відрізняється?
  • Вимовте пару звуків: (н) – (н’). При вимові звука (н’) середню частину спинки язика підносьте до піднебіння.
  • Діти, пам’ятайте, що (н) – приголосний твердий, а  (н’) – приголосний м’який.

1)  Ознайомлення із буквою.

Стратегія «Входження в малюнок»

  • Уявіть, що ви опинилися в малюнку. Що ви відчуєте?
  • Яка погода?
  • Чи відчуваєте ви подих вітру?
  • Чи захочете ви зайти в намет до котика й мишки?
  • Як ви гадаєте, що там звірятка роблять?
  • Хто бачив справжній намет?
  • Хто відпочивав у наметі?
  • Що ви запам’ятали?
  • Як ви гадаєте, чи можуть у реальному житті котик і мишка відпочивати в наметі? Чому?
  • Як потрібно поводитися на природі?
  • Що потрібно зробити зі сміттям після відпочинку на природі?
  • Яку букву ви бачите біля звіряток?
  • Чи можемо ми прочитати слово? Чому?

Демонстрування букви 

Дві палочки-лічилочки                                                      Летіла і кружляла,

Гуляли у саду.                                                                     Хапаючи за клен,

Аж тут зламалась гілочка:                                                Між палочками впала -

- Рятуйте, бо впаду! І вийшла буква Н.

 Ігор Січовик

Робота з конструктором LEGO

  • Діти, за допомогою цеглинок побудуйте букву «ен».
  • За допомогою чого ми ще зможемо побудувати літеру Н?(Олівців, листочки, лінійок,ґудзиків, стрічок, паличок … )

2) Виконання завдання 1.

– Знайдіть букви Н і н у рядку.

3) Виконання завдання 2.

Прочитайте склади та слова. Придумайте речення, використовуючи слова, що прочитали.

4) Виконання завдання 3.

Стратегія «Входження в малюнок»

  • Що відбувається на малюнку?
  • Що роблять діти?
  • Як ви гадаєте, що вони переглядають за допомогою ноутбуку?

Визначення місця букви «ен»

  • У назвах яких предметів є звуки (н),(н’)?
  • Визначте місце букви «ен» у цих словах.
  • Яких предметів немає на малюнку?

Пальчикова гімнастика

Долоні розгорнуті до себе, великі пальці випрямлені від себе й переплетені (нібито чіпляються один за одного). Великі пальці – «голова пташки», решта пальців – «крила». «Помахайте крилами».

5. Гра «Прокидайся,уявно!»

- Складіть з олівців букву И.

– «Перетворіть» букву И на букву Н.

– А як це зробити?

6. Робота у зошиті (с.15)

  • Пояснення алгоритма друкування букви «ен» учителем.
  • Друкування букви в контейнерах з манкою.
  • Друкування великої та малої літери «ен».
  • Друкування складів,слів.

Діти,чи знаєте ви, хто такий манул?(Це кіт). Хочете дізнатися про манула більше? Тоді дочекайтесь наступного уроку!

  • Письмо похилої палички.

7.Гра «Упіймайте звуки (н),(н’)»

Котик жалібно Нявчав: Няв-Няв!

Не ловлю вночі я гав,Няв-Няв!

Мишку сіру поганяв,Няв-Няв!

Ледве-ледве упіймав, Няв-Няв!

Хоч старий я став уже й оглух,

Але маю до мишей я добрий Нюх!»

 Мирослав Артимович

8.Гра «Так чи ні?»

Зіграти хочеться мені

з тобою,друже,

в «так» чи «ні».

Тобі питання задаю,

готуй же

відповідь свою!

Відповідай, коли мастак,

чи «ні», чи «так»!

  • У слові риба чуємо голосні звуки (и),(о)?
  • Звук (н) у слові малина чуємо на початку слова?
  • Їжачок прочитав цікаву книгу. Це речення складається з чотирьох слів?

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Продовж речення»

  • Сьогодні на уроці я вивчив (вивчила) …
  • Буква «ен» позначає на письмі …
docx
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
1693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку