Тема: «Звуки (н),(н’). БУКВИ Н/н. ДРУКУВАННЯ БУКВ,СКЛАДІВ,СЛІВ»
Очікуванні результати: обирає букви на позначенні звуків на письмі; з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію і діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції); ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації; обговорює з іншими інформацію, що зацікавила.
Обладнання: конструктор LEGO, зображення ножиць, носорога,намету, ноутбука.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Організація класу
- Ми починаємо урок, а на уроці ми …
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
2.Актуалізація опорних знань
1).Робота над чистомовкою.
На-на-на – ми піймали лина.
Ли-ли-ли – дні осінні пройшли.
Ну-ну-ну – я козу тягну.
Но-но-но – ми підемо в кіно.
Не-не-не – яблуко смачне.
Ні-ні-ні – сонце у вікні.
Ни-ни-ни - червоні кавуни.
– Які звуки траплялися найчастіше?
ІІ. Основна частина
1.Мотивація навчальної діяльності учнів
– Діти, як ви гадаєте, чи всі букви ми вже вивчили?
– Діти, що спільного в назвах цих предметів?(Звук (н)). Чи знаємо ми, яку букву він позначає на письмі?
2. Повідомлення теми та завдань уроку
– Діти, як ви гадаєте, яку букву ми будемо сьогодні вивчати? (Припущення дітей).
– Так,діти, сьогодні на уроці ми будемо вивчати букву, що на письмі позначає звуки (н,н’).
– Як ви гадаєте,чи будемо ми вчитися друкувати букву «ен»?
– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто гадає, що потрібно навчитися друкувати букву «ен»?
– Так, сьогодні ми вивчимо букву «ен», навчимося читати слова з буквою «ен», а також будемо друкувати букву «ен» та склади із нею.
Спостереження
1) Ознайомлення із буквою.
Стратегія «Входження в малюнок»
Демонстрування букви
Дві палочки-лічилочки Летіла і кружляла,
Гуляли у саду. Хапаючи за клен,
Аж тут зламалась гілочка: Між палочками впала -
- Рятуйте, бо впаду! І вийшла буква Н.
Ігор Січовик
Робота з конструктором LEGO
2) Виконання завдання 1.
– Знайдіть букви Н і н у рядку.
3) Виконання завдання 2.
– Прочитайте склади та слова. Придумайте речення, використовуючи слова, що прочитали.
4) Виконання завдання 3.
Стратегія «Входження в малюнок»
Визначення місця букви «ен»
Пальчикова гімнастика
Долоні розгорнуті до себе, великі пальці випрямлені від себе й переплетені (нібито чіпляються один за одного). Великі пальці – «голова пташки», решта пальців – «крила». «Помахайте крилами».
5. Гра «Прокидайся,уявно!»
- Складіть з олівців букву И.
– «Перетворіть» букву И на букву Н.
– А як це зробити?
6. Робота у зошиті (с.15)
– Діти,чи знаєте ви, хто такий манул?(Це кіт). Хочете дізнатися про манула більше? Тоді дочекайтесь наступного уроку!
7.Гра «Упіймайте звуки (н),(н’)»
Котик жалібно Нявчав: Няв-Няв!
Не ловлю вночі я гав,Няв-Няв!
Мишку сіру поганяв,Няв-Няв!
Ледве-ледве упіймав, Няв-Няв!
Хоч старий я став уже й оглух,
Але маю до мишей я добрий Нюх!»
Мирослав Артимович
8.Гра «Так чи ні?»
Зіграти хочеться мені
з тобою,друже,
в «так» чи «ні».
Тобі питання задаю,
готуй же
відповідь свою!
Відповідай, коли мастак,
чи «ні», чи «так»!
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.РЕФЛЕКСІЯ
Вправа «Продовж речення»