Урок.8 клас. Тематична контрольна робота за темою "Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай"

Про матеріал

За пропонованими завданнями вчитель зможе виявити рівень отриманих учнями знань, умінь та навичок з вивченої теми. Матеріал подано за рівнями, що дуже зручно під час диференційного навчання.

Перегляд файлу

 

Урок №

Тема. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за темою: «Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай».

Мета: за пропонованими завданнями виявити рівень отриманих учнями знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, логічне мислення, спостережливість, пам’ять, уміння акумулювати здобуті знання, раціонально використовувати навчальний час; формувати кругозір учнів; виховувати наполегливість і працьовитість, інтерес до наслідків власної праці, пунктуальність, відповідальність.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Перебіг уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Оголошення теми, мети уроку

      Мотивація навчальної діяльності

 

ІІІ. Пояснення вчителем питань, які стосуються проведення тематичної контрольної роботи

 

ІV. Хід тематичної контрольної роботи

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за темою: «Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай»

 

 

І варіант

 

Початковий рівень

1. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані і здобув слави:
а) Морозенко («Ой Морозе, Морозенко»);
б) Б. Хмельницький («Чи не той то хміль»);
в) М. Залізняк («Максим козак Залізняк»);
г) І. Сірко («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).

2. Історична пісня — це:

а) ліро-епічний твір героїчного або соціально-побутового змісту;
б) зв’язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших;
в) зображення письменником у художньому творі людини з властивими їй індивідуальними рисами;
г) ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті та висловлено ставлення до них.

3. В якій пісні Марусі Чурай героїня розмірковує над власним щастям?

а) «Ой не ходи, Грицю»;
б) «На городі верба рясна»;
в) «Засвіт встали козаченьки»;
г) «Віють вітри, віють буйні».

4. Змалюванню подій Коліївщини присвячено твір:

а) «Зажурилась Україна»;
б) «Максим козак Залізняк»;
в) «Чи не той то хміль»;
г) «Ой Морозе, Морозенку».

5. Установіть відповідність назви твору та його тему.

1. «Ой Морозе, Морозенку»      А) оспівування перемоги козацького війська під                 .                                                         Жовтими Водами.

2. «Максим, козак Залізняк»    Б) сповідь ватажка селянського повстання про своє

.                                                         життя.

3. «Чи не той то хміль»           В) зображення героїчної смерті козака в бою проти          .                                                          татар.

4. «Та, ой, як крикнув же та    Г) зображення повстання українського народу 1768 р.     .    Козак  Сірко»                              проти національного та соціального поневолення.

 

Ґ) виступ козацького війська в похід проти кримського    

                                                             хана.                                              

       6.  Установіть відповідність між назвою твору та уривком із нього. 

             Твір                                                                   Уривок   

1. «Засвіт встали козаченьки»          А) Де ти, милий, чорнобривий?

                                                                     Де ти? Озовися!

                                                                     Як я, бідна, тут горюю,

                                                                     Прийди, подивися!

2. «Ой не ходи, Грицю»                        Б)  Зовуть мене розбійником,

                                                                       Що людей вбиваю,-

                                                                       Я багатих убиваю, бідних награждаю.

3. «Віють вітри, віють буйні»            В) То буду я до темниці приходжати,

                                                                       Темницю відмикати,

                                                                       Вас всіх, бідних невольників,

                                                                        На волю випускати.

4. «Маруся Богуславка»                         Г) У неділю рано зіллячко копала

                                                                        А у понеділок пополоскала.

                                                                   Ґ) «Іди, іди, мій синочку,

                                                                       Та не забаряйся,

                                                                        За чотири неділеньки

                                                                        Додому вертайся!»  

 

Середній рівень

 

Дайте коротко відповідь на питання.

1. Що сталося з Морозенком («Ой Морозе, Морозенко), коли він потрапив у полон?

2. Куди вирушив І. Сірко («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко») зі своїм військом?

3. Про що просив синок матінку, вирушаючи у військовий похід («Засвіт встали козаченьки»)?

 

Достатній рівень

1. Обґрунтуйте, чому героїня твору «Ой не ходи, Грицю» отруїла свого коханого.

2. Як ви вважаєте, чому Т. Шевченко назвав Устина Кармалюка («За Сибіром сонце сходить») славним лицарем? Наведіть переконливі аргументи.

3. Дослідіть, що сприяло перемозі козаків під керівництвом Максима Залізняка над ворогом («Максим козак Залізняк»). Свої спостереження вмотивуйте.

 

Високий рівень

 

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1. «Моя улюблена українська історична пісня».

2. «Устим Кармалюк: розбійник чи захисник народу?»

3. «Мужність і непоборність героїв народних пісень».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за темою: «Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай»

 

ІІ варіант

Початковий рівень

1. В якій історичній пісні згадується битва під Жовтими Водами?

а) «Максим козак Залізняк»;
б) «Чи не той то хміль»;
в) «За Сибіром сонце сходить»;
г) «Зажурилась Україна».

2. Дума — це:

а) художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події;
б) великий твір переважно героїчного змісту;
в) короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтовний переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття;
г) ліро-епічний твір героїчного або соціально-побутового змісту.

3. Пісня, яка присвячена боротьбі українського народу проти панської Польщі та султанської Туреччини в другій половині ХVІІ ст.:

а) «Ой Морозе, Морозенку»;
б) «Максим козак Залізняк»;
в) «Зажурилась Україна»;
г) «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко».

4. Устим Кармалюк, герой пісні «За Сибіром сонце сходить», очолив:

а) боротьбу українського народу проти ляхів;
б) козацькі походи на Жаботин, Умань;
в) повстанський загін проти поміщиків;
г) підпільний рух на Україні.

5. Установіть відповідність назви твору та ідейне спрямування його.

1. «Ой Морозе, Морозенку»        А) прославлення ватажка селянського повстання,

                                                       для якого народні інтереси є вищими за особисті.

2. «Зажурилась Україна»              Б) уславлення гетьмана як захисника народних

                                                        інтересів.

3. «Чи не той то хміль»                 В) заклик до примирення та порозуміння, засудження                          .                                                              братовбивчої війни.

4. «За Сибіром сонце сходить»    Г) заклик до народу обєднати зусилля в боротьбі проти

                                                        турецько-татарських завойовників.

       6.  Установіть відповідність між назвою твору та уривком із нього. 

                   Твір                                                         Уривок 

       1. «Максим, козак Залізняк»         А) У тій-то темниці пробувало

                                                                       Пробувало сімсот козаків,

                                                                       Бідних невольників…

2. «Маруся Богуславка»                  Б) Ой козак же до ружини

                                                               Бурлака до дрюка:

                                                               Оце ж тобі, вражий турчин,

                                                               З душею розлука!

3. «За Сибіром сонце сходить»      В) І поки над білим світом

                                                               Світить сонце буде,-

                                                                Твої думи, твої пісні

                                                                Не забудуть люди.

4. «Зажурилась Україна»               Г) Зібрав війська сорок тисяч

                                                                 В місті Жаботині,

                                                                 Обступили город Умань

                                                                 У одній годині.

                                                             Ґ) Маю жінку, маю діти, та я їх не бачу…

                                                                Як згадаю про їх долю – сам гірко заплачу! 

 

 

Середній рівень

 

Дайте коротко відповідь на питання.

1. З чим пов’язана журба України («Зажурилась Україна»)?

2. В якому злочині була звинувачена Маруся Чурай?

3. За що народ возвеличив Максима Залізняка («Максим козак Залізняк»)? Стисло опишіть результати битви козаків під керівництвом Максима Залізняка з ворогом.

 

Достатній рівень

1. Доведіть, що козак Морозенко («Ой Морозе, Морозенко») є народним героєм.

2. Чи можна виправдати злочинні дії героїні твору Марусі Чурай «Ой не ходи, Грицю»? Відповідь вмотивуйте.

3. Як, на ваш погляд, з якою метою І. Сірко пропонує козакам виїхати до хана у гості («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»)?

 

Високий рівень

 

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем.

1. «Славні лицарі, захисники рідної України».

2. «За що шанує народ пісні Марусі Чурай».

3.  «Мужність і непоборність героїв народних пісень».

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
16542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку