Тест з української літератури (з поглибленим вивченням). 8 клас. «Світ української поезії. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько».
Володимир Сосюра
«Любіть Україну!», «Солов'їні далі…», «Васильки», «Осінь».
Володимир Підпалий
«…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд», «Матері».
Василь Голобородько
«З дитинства: дощ» («Я уплетений...»), «Наша мова», «Теплі слова», «Золота птаха», «Лис».
Тест складається із завдань трьох форм:
1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного із завдань пропонується чотири або п'ять варіантів відповіді, із яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учень вибрав і позначив правильну відповідь .
2. Завдання на встановлення відповідності. До кожного завдання подано інформацію, яку позначено цифрами й буквами. Виконуючи завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити логічні пари).
3. Завдання з розгорнутою відповіддю. Завдання цієї форми передбачає створення власного висловлення.
За правильне (частково правильне) виконання завдань можна отримати:
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту, - 12.
.
Контрольна робота
8 клас
Світ української поезії. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько
Варіант 1
1. В. Голобородько («Наша мова»). Із побратимами українці розмовляють словами
А сучасними
Б образними
В вишуканими
Г пісенними
2. В. Голобородько («Наша мова»). Кожне слово нашої мови записане в
А повісті
Б літописі
В казці
Г пісні
3. До якого різновиду лірики належить поезія В. Сосюри «Васильки»?
А пейзажної
Б інтимної
В громадянської
Г патріотичної
4. Яке слово потрібно вставити замість трьох крапок у вірші В. Підпалого «…Бачиш: між трав зелених...»:
… свисне
раптом над беззахисними,
ляже на нашу совість
за нашу байдужість
гріх…
А Сова
Б Ворона
В Орел
Г Яструб-розбійник
5. Визначте віршовий розмір поезії В. Сосюри «Любіть Україну»
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, і трави, і води…
А ямб
Б амфібрахій
В хорей
Г дактиль
Д анапест
6 Установіть послідовність подій у вірші «Любіть Україну!» В. Сосюри
А «Дівчино! Як небо її голубе, / Люби її кожну хвилину…»
Б «Всім серцем любіть Україну свою, — / І вічні ми будемо з нею!»
В «Любіть Україну, як сонце, любіть, / Як вітер, і трави, і води…»
Г «Не можна любити народів других, / Коли ти не любиш Вкраїну.»
7. Установіть відповідність між цитатою з поезії В. Підпалого та художніми засобами виразності
A «Вечір, мов казка, над Україною…»
Б «Там за тополями, за огорожами,
де місто тікає на ніч в степи…»
B «Треба в житті любити гаряче і багато:
сонце, дощі зернисті…»
Г «А руки?! Серце?!
Куди заховати їх?!»
1. персоніфікація
2. риторичні запитання, оклики
3. епітет
4. порівняння.
5. інверсія
8. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
А Свою Україну любіть. Любіть її… (за творчістю В. Сосюри).
Б Доброзичливе ставлення людини до лелеки – запорука щасливого життя (за творчістю В. Голобородька).
В. Образ матері-трудівниці, берегині роду (за поезією В. Підпалого «Матері»).
Варіант 2
1. Мову українців В. Голобородько («Наша мова») називає:
А нашою
Б пісенною
В літописною
Г сучасною
2. Поезія В. Голобородько («Наша мова») закінчується рядком:
А «тож хай знають вороги»
Б «на самоті мовчимо
В «у товаристві розмовляємо»
Г «тож пісенними словами» 3. За який патріотичний вірш В. Сосюру було звинувачено в націоналізмі?
А «Осінь»
Б «Васильки»
В «Магнат»
Г «Любіть Україну»
4. Позначте рядки, які описують, у чому виявляється образ образ України в поезії В. Сосюри «Любіть Україну!»
А у книгах письменників
Б у повстанській пісні
В у пісні, у кожній у думі
Г у кожному серця ударі
5. Визначте віршовий розмір поезії В. Підпалого «Матері»
Я твій портрет фіалками вберу -
Ти ж так любила голубі фіалки.
А ямб
Б амфібрахій
В хорей
Г дактиль
Д анапест
6. Установіть послідовність подій у вірші «Васильки» В. Сосюри
А «Так же буде поле, як тепер, синіти…»
Б « …а у тебе, мила, васильки з-під вій…»
В « …може, васильками станем - я і ти…»
Г « Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»
7. Установіть відповідність між цитатою з поезії В. Підпалого та художніми засобами виразності
A «…Бачиш: в гнізді малому,
як грудочки, пташенята…»
Б «…вся Україна заслухалась - і не спить…»
B «Станьмо ось тут навшпиньки
спокій їх берегти»
Г «Треба в житті любити гаряче і багато:
сонце, дощі зернисті…»
1. персоніфікація
2. риторичні запитання, оклики
3. епітет
4. порівняння.
5. інверсія
8. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
А Свою Україну любіть. Любіть її… (за творчістю В. Сосюри).
Б Доброзичливе ставлення людини до лелеки – запорука щасливого життя (за творчістю В. Голобородька).
В Образ матері-трудівниці, берегині роду (за поезією В. Підпалого «Матері»).