9 клас. т. Магнітне поле. Урок №8
Тема уроку: Магнітні властивості речовини. Гіпотеза Ампера.
Мета уроку: сформувати уяву про магнітні властивості речовин; удосконалювати знання учнів про електромагнітні явища, закріпити вміння визначати напрям сили Ампера; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; виховувати працелюбність, самостійність, кмітливість, допитливість.
Обладнання: презентація або плакати.
Тип уроку: комбінований.
Методи навчання: - діалогічний;
Форми навчання: - фронтальна;
Засоби навчання: - плакати;
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
А) б) в)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися в цих питаннях і знайти відповідь на них.
IV. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.
При внесенні в котушку залізного осередку її магнітне поле підвищується в багато разів. Деякі матеріали намагнічуються тобто самі створюють магнітне поле. По цій причині магнітне поле котушки зростає.
Відношення В/В0 = - називають магнітною проникливістю середовища - вона вказує в скільки разів магнітне поле в середовищі більше за поле у вакуумі.
Магнітні властивості речовини визначаються замкнутими струмами в середині неї.
Пояснення гіпотези Ампера.
Діамагнетики - речовини з магнітною проникливістю менше 1 (вісмут, азот, мідь, золото, цинк…)
Парамагнетики - речовини з магнітною проникливістю близькою до 1 (алюміній, кисень, магній, кальцій, хром…)
Феромагнетики - речовини з магнітною проникливістю багато більше 1 (100 - 500000) (чотири: залізо, нікель, кобальт, гадоліній)
Всі феромагнетики це кристалічні тіла. Феромагнетиків рідин, газів не існує. При певній температурі, вище за яку феромагнетик губить феромагнітні властивості і стає парамагнетиком.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Квадратна рамка зі стороною 20см містить 100 витків тонкого дроту і знаходиться в однорідному магнітному полі з індукцією 0,2Тл. Визначити найбільший обертальний момент, який може діяти на рамку з боку магнітного поля, якщо в ній протікає струм силою 2А.
При розв’язуванні задачі слід учням пригадати що називають моментом сили.
VI. Підведення підсумків уроку.
Слово вчителя.
Короткий підсумок матеріалу розглянутого на уроці.
VII.Домашнє завдання.
§66, повторити весь матеріал, підготуватися до уроку по розв’язуванню задач, продовжити виконання домашніх завдань, отриманих на попередньому уроці. Продовжити підготовку до гри "LG - еврика",