Урок А.Чайковський «За сестрою» Характеристика образу Павлуся

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе учням всебічно розкрити образ Павлуся Судака, усвідомити ідейно-художній зміст розділів повісті; розвивати навички роботи з художнім текстом. виховувати любов, шанобливе ставлення до своїх рідних, українського народу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  всебічно розкрити образ Павлуся Судака, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст розділів повісті; розвивати навички роботи з художнім текстом. виховувати любов, шанобливе ставлення до своїх рідних, українського народу.

Тип уроку:    урок виховання художнім твором

Форма проведення: урок використанння знань, умінь і навичок.

Обладнання:  портрет письменника,  візуалізовані картки із запитаннями, роздатковий матеріал, меми.

                               Епіграф до уроку:

 

Забудеш рідний край — твоє всохне коріння.
                                                                                                    П.Тичина

І. Організаційний момент. Мобілізація уваги учнів

Забезпечення емоційної готовності до уроку

 

У повість “ За сестрою” ми  вирушим разом,

Перешкоди всі пройдем,

 

А хто буде сумувати, 9aa487d3c3e7e751955730f8efb21799                               

Із собою не візьмем.

Дзвени дзвінок  гучніш, гучніш,

І всім, хто любить пригоди,

Допоможи скоріш.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Оголошення теми,мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над повістю  Андрій Чайковський. «За сестрою» , охарактеризуємо образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості, розглянемо родинні цінності родини Судаків  і прояв патріотизм у творі.

 

img363_2_61

 

 

ІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  • Інтерактивна вправа «Я так думаю» (за методикою проведення літературного диктанту).
  1. Де було, зазвичай, місце зустрічі козаків у степу?
  2. Що побачив козак Семен Непорадний на заході, коли встав уранці?
  3. Чим зайнявся після того, як причепурився?
  4. Яка пригода перервала роздуми козака біля вогню?
  5. Що знайшов Семен у сідлі хлопчикового коня?
  6. Чому козаки брали із собою вісімдесятилітнього діда Панаса?
  7. Як дід Панас вгамував козаків?
  8. Ким виявився козак Петро для Павлуся?
  9. Як поводився Павлусь під час битви козаків із татарами?

 

  • Інтерактивна вправа «Павутинка слів»

З’єднайте слова-синоніми

  1. Ватра

А. Дика коза

  1. Бандура

Б. Мисливські собаки

  1. Кіш

В Намет

  1. Гарба

Г. Вогонь

  1. Шатро

Д. Військова одиниця

  1. Обоз

Е. Табір

  1. Хорти

Є. Музичний інструмент

  1. Серна

Ж. Віз

 

 

Правильний варіант відповіді

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

1

 

 

 

+

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

+

 

3

 

 

 

 

+

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

+

5

 

 

+

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

+

 

 

7

 

+

 

 

 

 

 

 

8

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d8cb7fc5124ad81c7597dce46290002f

 

 

  • Асоціативний образ Павлуся. Робота з мемами.

 

 

 

1435222314_kozak (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

sudi_i_pokarannya_u_kozakiv_56ba69757ee84 (1)

 

harakteristika-pavlusya-za-sestroyu (4)

 

 

 

 

 

za-sestroyu-duzhe-skorocheno (1)

 

 

 

 

 

0200a3an-fb15 (1)

 

 

 

 

00-kozak-023 (2)

 

 

Заповнити схему  сімейного дерева родини Судаків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Робота з  візуалізованими картками.

 

Картка №1

 

Битва козаків з татарами. Й. Брандт | | Про Україну

Якою уявляв Павлусь битву козаків з татарами?

 

Картка №2

 

%25D0%25BA5         %25D0%25BA4

Яким чином здійснювалося поховання козаків? У чому особливість цього ритуалу?


Картка №3

 

Презентация на тему: "Тема: Андрій Чайковський. «За сестрою».Благородство,  відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.".  Скачать бесплатно и без регистрации.

Чому Непорадний відпустив полоненого татарина? Як на це зреагував сам татарин.

 

Картка №4

Купити книгу За сестрою. Богданко. Козацька помста (Андрій Чайковський) -  978-617-07-0641-6 | Інтернет-магазин Yakaboo.uaВизначити, кого з героїв твору стосується наступна фраза.

 Він рубав на обидва боки, устеляючи землю навкруги себе трупами.

 Він перший раз дивився очима на битву з татарами. Він побачив те, що дідусь йому розказував, і це показалося правдою. Тепер татари не здавалися йому такими страшними, як учора. Козаки сильніші.

 Без шапки й босий, в одній свитині, зі зв’язаними руками, він приліг на траві. …не знав, що сталося з Ганною та Палажкою; не знав чи вони живі, чи в неволі. Він волів би, щоб їх убили. При згадці про неволю в нього завмирало серце з болю. А він лежав тут безпорадний.

 Дідусева наука стала йому в пригоді. «Ось це Великий Віз, а ця зоря над нами – то показує північ. Ну, навпроти неї мусить бути південь. І туди він поїхав .

 

Картка №5

 

Безымянный10002

 

Розгадайте кросворд.

По горизонталі: 1. Назва села, де жила родина Судаків. 2. Хто продав головного героя татарам-купцям? 3. Засіб, за допомогою якого татари перевозили награбоване майно. 4. Зброя, якою козаки використовували під час бою з татарами. 5. Командир татар. 6. Прізвище одного з козацьких ватажків. 7. Час, який обрали козаки для атаки на татар.

По вертикалі: 8. Ім’я головного героя твору.

 

Картка №6

 

Як би ви повели себе, перебуваючи на місці Павлуся – шукача рідної сестри?

 

За сестрою. Чайковський Андрій – Urkland. Персональний сайт учителя  української мови та літератури Тихомирової Катерини Валентинівни

 

 

  • Робота з текстом

 

Tvir_Za_sestroyu

 

Груповий метод «Аналізатор» (учні працюють у малих групах або у парах, добираючи для характеристики образу Павлуся, потім озвучують свої «знахідки», картки з таблицями їм роздають заздалегідь).

Павлусь Судак… Який він?

№ з/п

Риси характеру

Цитати з художнього твору

1

Прив’язаність до сестри

 

 

 

 

2

Турбота про рідних

 

 

 

 

3

Старанність у навчанні

 

 

 

 

4

Сміливість та рішучість

 

 

 

 

5

Допитливість та кмітливість

 

 

 

 

6

Волелюбність

 

 

 

7

Вірність даному слову

 

 

 

 

8

Твердість у вірі

 

 

 

9

Любов до рідної землі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання простого плану характеристики образу головного героя

Орієнтовний план

  1. Павлусь – козацький нащадок.
  2. У рідній Спасівці.
  3. Перші найважчі випробування.
  4. У козаків.
  5. Відвага, сміливість і кмітливість хлопця.
  6. Здатність до науки і товариський характер Павлуся.
  7. Твердість у вірі, наполегливість.
  8. Блискучий план.
  9. У полоні.
  10.  Дорога додому.

 

Асоціативне гроно до образу Павлуся

 

image022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Підсумок

 

Рефлексія «Мікрофон»

Що найбільше вразило вас у повісті А Чайковського «За сестрою»? Чому? Чи є у вас братики і сестрички? Як ви про них піклуєтесь?

 

ІV. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру «Моя сім’я».

 

3b269268486b9a06285e7ea09a4c557d

 

 

doc
Додано
30 квітня 2023
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку