Урок "Пригодницький захопливий сюжет твору Тореодори з Васюківки В. Нестайка. Мрія та дійсність, романтичне, смішне і комічне у творі. Проблематика повісті. Світ природи. Образи Я

Про матеріал
Матеріал уроку спрямований на удосконалення вміння виразно й вдумливо читати, переповідати прочитане; пробуджувати пізнавальні інтереси учнів та любов до природи;розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, уміння аргументовано доводити власну думку;виявити особливості смішного, комічного, романтичного в пригодницькому творі, виховувати загальнолюдські почуття, інтерес до творчості В.Настайко засобами мистецтва слова та засобами інноваційного навчання, формувати національну свідомість
Перегляд файлу

Тема: Пригодницький захопливий сюжет твору Тореодори з Васюківки В. Нестайка. Мрія та дійсність, романтичне, смішне і комічне у творі. Проблематика повісті. Світ природи. Образи  Яви Реня та Павлуші. Характеристика.

mqdefault

Мета уроку: розпочати роботу над аналізом повісті «Тореадори з Васюківки», характеристикою образів Павлуші та Яви; удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати, переповідати прочитане; пробуджувати пізнавальні інтереси учнів та любов до природи;розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, уміння аргументовано доводити власну думку;виявити особливості смішного, комічного, романтичного  в пригодницькому творі, виховувати загальнолюдські почуття, інтерес до творчості В.Настайко засобами мистецтва слова та засобами інноваційного навчання, формувати національну свідомість.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу засобами інноваційного навчання з метою формування життєвих компетентностей учнів

Обладнання: презентація, інноваційні картки та розмальовки.

Епіграф:               Ява та Павлуша справжні друзі.

І завжди готові до пригод.

 Смішні хлопці без ілюзій.

Фантазії за будь- яких нагод.

                                   

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань  

Мотивація навчальної діяльності

Роззирніться навколо. Що ви бачите? Які звуки, розмови чуєте? Які відчуття у вашому тілі? Які емоції переповнюють?

Таке повномірне уявлення цілі допомагає налаштуватися на досягнення цілі якомога ґрунтовніше. А коли забракне сил – можете сміливо повертатися до яскравих образів досягнутої цілі, щоб продовжувати шлях з її досягнення.  

 

 

 

 Усі  ми родом з дитинства - щасливої й веселої пори, сповненої пригод, справжніх переживань і почуттів. Саме дитинство назавжди залишається в нашій душі світлим, незабутнім образом, який із теплотою згадуємо у своєму вже дорослому житті і завжди хочемо туди  повертатися. Це той  час, коли  ми пізнаємо багато нового, цікавого, переживаємо хвилюючі миті захоплень, радостей і невдач, прагнемо до подорожей, відкриттів,  до чогось нового й незвіданого. Усі ми любимо дитячі роки, адже  це безтурботні дні, вірні друзі, дитячі розваги, цікаві та неймовірні пригоди з друзями.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

- Діти, які асоціації викликає у вас слово «Дружба» ?

Дружба – це одне з найважливіших почуттів людини. Значимість дружби дуже цінна і висока. Адже серед багатьох людей дуже складно знайти людину, яка розділить ваш світогляд, зрозуміє вас у важку хвилину і розділить з вами переживання, горе, радість і щастя, буде зберігати всі ваші секрети і залишиться вірним.

Кажуть, що дружба, це коли в людях живе одна душа. Один потрібен кожному, незважаючи на вік та уподобання. У кожному віці дружба має свої цінності.

 

 

002

Метод  « Асоціативний кущ»

 

- Скажіть, а ви любите пригоди з друзями ? А чому? ( Пригоди – це завжди  дуже цікаво, весело, захопливо. Без пригод наше життя буденне і в ньому немає радості.)

- Пригадайте, які пригодницькі твори ви вже читали?

istockphoto-675200454-612x612

Отож сьогодні на уроці ми ознайомимося з повістю  В. Нестайка «Тореодори з Васюківки», розкриємо особливості твору, його пригодницький характер; розвиватимемо навички виразного читання, переказу прозового твору; формуватимемо вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховуватимемо в себе позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

І\/. Засвоєння й осмислення нового матеріалу

Хто ж такі тореадори? Діти, ви знаєте?

 

Тлумачний словник української мови та інтернет джерела  пояснюють це слово так: тореадор(від

іспанського тореадор) учасник бою биків в Іспанії, у країнах Латинської Америки.

-Як ще називають бій із биками(корида)

depositphotos_98966072-stock-photo-studio-shot-of-man-dressed

 

Отже, на перший погляд видається, ніби пригодницький твір має розважати, а його герої не зможуть навчити нас нічого корисного. Чи дійсно це так? Ось те проблемне питання, відповідь на яке ми і шукаємо: Чи може пригодницький твір навчити чогось корисного?

Ви вже знайомі з змістом твору . Давайте визначимо тему та ідею твору.

Тема: зображення різноманітних пригод хлопців, які потрапляли у цікаві та захоплюючі ситуації і намагалися довести власну самостійність у їх вирішенні.

Ідея: уславлення дитячої кмітливості, винахідливості, розуміння почуття гумору та засудження необдуманих вчинків.

Основна думка: саме з дитинства формується людське «я», і хоча хлопці бешкетують, але в кожного з них добре серце, благородні наміри.

Жанр: пригодницький та гумористичний твір

 

Holidays___September_1_Two_friends_in_the_Knowledge_Day_on_September_1_084392_

 

 

Бесіда з учнями

  • Хто прочитав повість «Тореадори з Васюківки»?
  • Назвіть головних героїв повісті.
  • В  які надзвичайні пригоди потрапили наші герої ?

 

Робота з інноваційними картками- розмальовками

F9D6859F-8670-48CE-9B7D-F1EDEAA98E17

 

 

 

 

 

6D3465F1-E37C-4CF8-957F-4CCE55045887

 

 

F5C872CC-74D5-415F-B55A-8BED47EB6377

 

7A4F1ECF-9E78-4892-9069-9932BF8D0F29

 

 

Подумайте, будь ласка, і скажіть, за допомогою яких засобів творення комічного автор досягає того, що читаючи повість «Тореадори з Васюківки», ми не можемо стримати сміх?

(Діти визначають і називають засоби творення комічного у повісті, результати дослідження записують в табличку)

                                              Засоби творення комічного

1

Надання предмету зображення невластивих йому рис

«Таке катання було, на мою думку, образою для велосипеда»

2

Неграмотна дитяча мова

Ярищині «загаза чортова», «так тобі й тгеба », «щоб ти гозбив свою погану могду»

3

Уживання приказок, прислів’їв, фразеологізмів

«Причепився, як реп’ях до собаки», «шукай вітра в полі»

4

Несподівані порівняння

«Очі – наче тракторні фари», «землю гребе ногами, як екскаватор»

5

Надання незвичних для тварин кличок

Корова Контрибуція. Бугай Петька, цап Жора

6

Використання зниженої лексики

«Вуха пообриваю, анциболотники, авантюрист шмаркатий»

7

Перебільшення

«Трирічне дівча могло зараз нас брать за п’яти, кидать у торбу й нести на базар»

8

Використання наукової і професійної лексики в буденній ситуації

«Політ пройшов нормально»

 

 

 

323590288_619786129950264_5259645917386202292_n

 

326584360_662121809000900_6789507262847669231_n

 

Майже всі події оповідання відбуваються на вулицях села або за околицею. І хоча описів природи в оповіданні майже немає, можна легко уявити собі село влітку, у якому живуть хлопці, уявити красу української природи...

Завдання “ Юнати”: Знайди у тексті описи природи та зачитай. Можна таку роботу зробити у групі або розділити клас на 2 команди.

Зразок.

Гра “Аналізатор”

Чого не було в мріях

Яви та Павлуші?

 

Ява картка

павлуша картка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\/. Підсумок уроку

Вікторина «Уважний читач».

1. Хто зруйнував збудоване  хлопцями метро? (Свиня Манюня).

2. Скільки станцій метро мало бути збудовано? (Станція «Клуня» - станція «Крива груша»).

3. Скільки коштуватиме проїзд у метро родичам? (Безкоштовно).

4. Де знаходиться о. Ява?( В Індійському океані).

5. Що зробили хлопці під час лекції в клубі? (Випустили сову – «пугутькало»).

6. Що було вишито на килимку у Павла? (Троє кумедних цуценят, що сиділи вкупочці: Цюця, Ґава і Рева).

7. Які речі належали до тореадорського реманенту? (Килимок, дамський капелюшок, дві шпаги з ліщини).

8. Яку пісню наспівували хлопці, будучи в повній бойовій готовності? (Арію Хозе з опери Бізе «Кармен»)

9. Назвіть кандидатури на роль бика для бою? (Бугай Петька, цап Жора, корова Контрибуція).

10. Як хлопці назвали врятоване цуценя? (Собакевич).

-  Молодці , уважно читали текст твору.

  - А чи хотіли б ви мати таких друзів, як Павлусь і Ява? Чому?

3692204-dessin-anime-deux-amis-parlant-entre-deux-illustrationle-gratuit-vectoriel

 

 - Чи справдилися ваші сподівання ?
       Учитель. Герої повісті – веселі невгамовні бешкетники, які своїми безкінечними вигадками завдають безліч клопотів дорослим. Але все це від життєрадісності, прагнення  краще пізнати світ. Вони мріють, набираються досвіду, мужніють, і ми разом із ними  сміємося та захоплюємося їхніми пригодами, стаємо досвідченішими та оптимістичнішими. Знайте, що існує межа між тим, що вам хочеться, і тим, що можна. Ваші бажання - це радощі або сльози ваших близьких. Робіть так, щоб людям, які оточують вас, було добре. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.

\/І. Оцінювання

\/ІІ. Домашнє завдання: прочитати інші розділи повісті , намалювати ілюстрації або комікси до улюбленого епізоду.

dada884f66f14e94d73f853254617669

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

326634970_734886321353758_1757852542036872666_n

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2023
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку