Урок " А.Качан «Розмова з пароплавом». Вірш - діалог"

Про матеріал
Урок читання ( дистанційно) за підручником "Українська мова та читання " О.Савченко
Перегляд файлу

Конспект  уроку  читання   у   2  класі    

 

Тип  уроку — комбінований

Тема уроку: А.Качан  «Розмова з пароплавом». Вірш - діалог

Мета  уроку :

Дидактична (навчальна): Продовжити  знайомство  учнів   з віршованими   творами.   Вчити дітей виразному і свідомому читанню, розкривати образи, зображені у віршах, порівнювати їх, продовжувати формувати вміння працювати в парі , в групах.

Розвиваюча: Розвивати  в дітей фантазію, усне мовлення, збагачувати словниковий запас. Формувати  предметні   та   соціальні компетентності . Розвивати можливість отримувати міцні знання, вміння і навички шляхом самостійної роботи з текстом;   створювати емоційний настрій і збудити інтерес до засвоєння нових знань,  ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності. Розвивати  артистичні    здібності .

Виховна: Виховувати  творчу, працелюбну особистість; розвивати  духовну культури особистості,  індивідуальні  здібності ; виховання  відповідальності, вміння комунікувати.

Очікувані  результати :  ( за державним  стандартом)

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших,грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас.

 Ставлення: повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; відповідальність за спільну справу;   усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

 

 

Зміст   уроку

 

І

Організаційний  момент  .Психологічна  і практична підготовка  учнів до навчальної діяльності

«Від щирого серця» . Учні передають один одному усмішку  з побажанням всього найкращого .

Розминка 

  1. Дихальні вправи. 

-Пір’їнку здуємо з долоньки.                                         

-Понюхаємо конвалію.

-Надуємо велику кульку.                                                  

-Подуємо на обпечений пальчик.

- Подуємо, як сердитий вітрюган. задуйте свічки;    

розпиліть подихом кульбабку;

погудіть неначе пароплав;                                         

  1. Артикуляційна зарядка

1.   Щоб язичок на уроці був слухняним, виконаємо артикуляційні вправи:                                            

 

 Де ж наш пустун-язичок?                                  Поклацали зубками.

Заховався за біленький тинок.                           Посичали гускою: с-с-с.

Ліг на бочок і мовчок.                                         Подзижчали комариком: з-з-з.

А ми зараз його розбудимо!                     Дзюркоче вода у струмочку дз-дз-дз

Поплямкали губками.   

  • Запросимо  тишу :    с-с-с-
  • Вітерець листя  колише  :ш-ш-ш
  • дзюркоче  вода  в річці:  дз-дз-дз
  • птахи летять : шурх-шурх-шурх

 

 

 

 

 

2 хв

ІІ.

Перевірка  домашнього завдання :відтворення   інформації  попереднього   уроку

-  Яку   тему  вивчаємо?

-  Які  вірші  вам запам’ятались, найбільше сподобались?

-  Що  ви запам’ятали   про   поета А.Качана?

  • Виразне читання   вірша  «Хвилювалось море».  (1 хв.10с).-4чол
  •  Чи сподобався вам вірш. Чим саме?
  • Чому хвилювалось море? Хто зійшов на берег?
  • Який вигляд мали моряки?Як автор називає моряків?
  • Хто цікавився приходом моряків?Що цікавило платан?Про яку зелену голову платана йдеться?\

Фізкульхвилинка    Гра  “Море хвилюється

5хв

ІІІ.

   Актуалізація  опорних знань   і коригування опорних знань та уявлень учнів

- Які   асоціації     виникають , коли говоримо про море ?

                Хвилі ,  пароплав , подорожі , моряки ,   онлайн -дошка

-  Ми читали     вірші  - описи , вірші-казки, вірші -небилиці , вірші - діалоги ?

-  Який вірш-діалог  ви пам’ятаєте?

-  Що таке діалог?

2хв

ІV.

   Повідомлення теми й мети і завдань уроку

  1. Загадка
  • Щоб дізнатися, про кого піде мова---  прошу відгадати загадку:

 Кругом вода, а з питвом біда. (Море)

Через море океан, в сильний шторм чи ураган, впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує. (Пароплав)

 

  1. Асоціативне  коло .( Використовую  дошку   jamboard.google.com)

-Що  ви  уявляєте , коли чуєте слово “море”?

 

  1.   Робота із малюнком і заголовком.

-   Розгляньте малюнок. Кого ми бачимо?Це справжній пароплав чи ні?

-  Прочитайте заголовок вірша. Про що може йтися у ньому? (передбачення)

3. Формулювання  мети  уроку   разом з учнями, очікуваних результатів

-  Людина живе    в  соціумі ,  її потребою є  спілкування  з іншими людьми , потреба  вступати  в  діалог .А отже  вміти запитати про щось, вислухати відповідь.

   Вчимось   інтонувати питальні речення , використовувати жести , міміку.

 

1

V

Сприймання  і  усвідомлення  нових знань

                                                                                    

2.Читання вірша  комбінованим способом «Розмова з пароплавом»

3. Словникова робота ( Презентація ) 

Полюс                       Причал

Читання стовпчиків слів на одному подиху

4. Гра «Дощик».

Накрапає дощ (тихо);

• дощ пускається сильніше (голосніше);

• злива (голосно);

• дощ слабшає (тихіше);

• дощ перестав (читання припиняється).Сонечко5.    Постановка питання   для первісного сприйняття

- Між ким відбувається  розмова ?

-   Про що цей  вірш ?  Про повернення до рідного    причалу ?  Тема?  ( любов  до  рідного місця)

6.  Виразне читання  вірша  вчителемА.Качана “Розмова  з пароплавом”(  1 хв.)

відповіді  учнів

7.  Вправи для удосконалення  темпу читання

”Рибки”( мовчазне)

«Бджілки» напівголосне читання учнями

“Буксир”

“Дожени”

8. Аналіз змісту вірша

- Що цікавило дітей?

- Де побував пароплав?

- За ким сумував пароплав у морі?

- Чому пароплав сумував за причалом?

Пряме і переносне значення слів

 

 

12

VI.

Осмислення  нових знань  в процесі практичної діяльності

Вправи:

  “Розвідники”;

   “Рими”,  ( додай слова- рими : пароплав бував.....стояв, запливав,   подолав, сумував, пристав)

“Ритм”

   “Хвилинка  творчості”

    “Диктор”

Хвилинка   творчості  : “Ми поети”  ( презентація )  

    тан-тан -тан   за штурвалом   ....

    ок-ок-ок  на кораблі смачно готує ...

    ман-ман-ман слідкує за  порядком ...

    ряк-ряк-ряк гордий  і стрункий    ...          

-Де ви  вже  чули  про ці  професії?

 

(  на   уроці    української  мови)

 

Робота   в  зошиті  .Читання  віршів  за вибором  .

 “Ми  - на сцені”   Читання   діалогу 

 

10

VII.

Підсумок  уроку

3хв.

 

 1. Гра «Закінчи речення»  Вправа «Мікрофон»

  • Знання із сьогоднішнього заняття мені знадобляться ...

« Рефлексія”    Самооцінювання “Світлофор”
• Зелена картка — працював активно, старанно, творчо, без помилок.
• Жовта картка — працював і старався, іноді припускався незначних помилок.
• червона картка — працював нижче своїх можливостей, був неуважний.2.  Формувальне оцінювання вчителя

  1. Інструктаж щодо творчої роботи  вдома

  Одягнути   акваланг  ( якщо не знаєте  подивіться   і  інтернеті , спитайте батьків ) і пірнути    у  водойми моря , подивитися   на   мешканців   і розповісти   про них

 

 

 

 

doc
Додано
12 березня 2023
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку