Конспект уроку читання у 2 класі
Тип уроку — комбінований
Тема уроку: А.Качан «Розмова з пароплавом». Вірш - діалог
Мета уроку :
Дидактична (навчальна): Продовжити знайомство учнів з віршованими творами. Вчити дітей виразному і свідомому читанню, розкривати образи, зображені у віршах, порівнювати їх, продовжувати формувати вміння працювати в парі , в групах.
Розвиваюча: Розвивати в дітей фантазію, усне мовлення, збагачувати словниковий запас. Формувати предметні та соціальні компетентності . Розвивати можливість отримувати міцні знання, вміння і навички шляхом самостійної роботи з текстом; створювати емоційний настрій і збудити інтерес до засвоєння нових знань, ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності. Розвивати артистичні здібності .
Виховна: Виховувати творчу, працелюбну особистість; розвивати духовну культури особистості, індивідуальні здібності ; виховання відповідальності, вміння комунікувати.
Очікувані результати : ( за державним стандартом)
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших,грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас.
Ставлення: повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; відповідальність за спільну справу; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
|
Зміст уроку |
|
І |
Організаційний момент .Психологічна і практична підготовка учнів до навчальної діяльності «Від щирого серця» . Учні передають один одному усмішку з побажанням всього найкращого . Розминка
-Пір’їнку здуємо з долоньки. -Понюхаємо конвалію. -Надуємо велику кульку. -Подуємо на обпечений пальчик. - Подуємо, як сердитий вітрюган. задуйте свічки; розпиліть подихом кульбабку; погудіть неначе пароплав;
1. Щоб язичок на уроці був слухняним, виконаємо артикуляційні вправи:
Де ж наш пустун-язичок? Поклацали зубками. Заховався за біленький тинок. Посичали гускою: с-с-с. Ліг на бочок і мовчок. Подзижчали комариком: з-з-з. А ми зараз його розбудимо! Дзюркоче вода у струмочку дз-дз-дз Поплямкали губками.
|
2 хв |
ІІ. |
Перевірка домашнього завдання :відтворення інформації попереднього уроку - Яку тему вивчаємо? - Які вірші вам запам’ятались, найбільше сподобались? - Що ви запам’ятали про поета А.Качана?
Фізкульхвилинка Гра “Море хвилюється” |
5хв |
ІІІ. |
Актуалізація опорних знань і коригування опорних знань та уявлень учнів - Які асоціації виникають , коли говоримо про море ? Хвилі , пароплав , подорожі , моряки , онлайн -дошка - Ми читали вірші - описи , вірші-казки, вірші -небилиці , вірші - діалоги ? - Який вірш-діалог ви пам’ятаєте? - Що таке діалог? |
2хв |
ІV. |
Повідомлення теми й мети і завдань уроку
Кругом вода, а з питвом біда. (Море) Через море океан, в сильний шторм чи ураган, впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує. (Пароплав)
-Що ви уявляєте , коли чуєте слово “море”?
- Розгляньте малюнок. Кого ми бачимо?Це справжній пароплав чи ні? - Прочитайте заголовок вірша. Про що може йтися у ньому? (передбачення) 3. Формулювання мети уроку разом з учнями, очікуваних результатів - Людина живе в соціумі , її потребою є спілкування з іншими людьми , потреба вступати в діалог .А отже вміти запитати про щось, вислухати відповідь. Вчимось інтонувати питальні речення , використовувати жести , міміку.
|
1 |
V |
Сприймання і усвідомлення нових знань
2.Читання вірша комбінованим способом «Розмова з пароплавом» 3. Словникова робота ( Презентація ) Полюс Причал
Читання стовпчиків слів на одному подиху 4. Гра «Дощик». • Накрапає дощ (тихо); • дощ пускається сильніше (голосніше); • злива (голосно); • дощ слабшає (тихіше); • дощ перестав (читання припиняється).Сонечко5. Постановка питання для первісного сприйняття - Між ким відбувається розмова ? - Про що цей вірш ? Про повернення до рідного причалу ? Тема? ( любов до рідного місця) 6. Виразне читання вірша вчителемА.Качана “Розмова з пароплавом”( 1 хв.) відповіді учнів 7. Вправи для удосконалення темпу читання ”Рибки”( мовчазне) «Бджілки» напівголосне читання учнями “Буксир” “Дожени” 8. Аналіз змісту вірша - Що цікавило дітей? - Де побував пароплав? - За ким сумував пароплав у морі? - Чому пароплав сумував за причалом? Пряме і переносне значення слів
|
12 |
VI. |
Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності Вправи: “Розвідники”; “Рими”, ( додай слова- рими : пароплав бував.....стояв, запливав, подолав, сумував, пристав) “Ритм” “Хвилинка творчості” “Диктор” Хвилинка творчості : “Ми поети” ( презентація ) тан-тан -тан за штурвалом .... ок-ок-ок на кораблі смачно готує ... ман-ман-ман слідкує за порядком ... ряк-ряк-ряк гордий і стрункий ... -Де ви вже чули про ці професії?
( на уроці української мови)
Робота в зошиті .Читання віршів за вибором . “Ми - на сцені” Читання діалогу
|
10 |
VII. |
Підсумок уроку |
3хв. |
|
1. Гра «Закінчи речення» Вправа «Мікрофон»
« Рефлексія” Самооцінювання “Світлофор”
Одягнути акваланг ( якщо не знаєте подивіться і інтернеті , спитайте батьків ) і пірнути у водойми моря , подивитися на мешканців і розповісти про них
|
|