Урок "А щастя було так можливо, так близько..." (Образ Тетяни Ларіної у романі О.С.Пушкіна "Євгеній Онєгін")

Про матеріал

На уроці використані прийоми "Асоціативний кросворд", "Гронування", "Словесне малювання", рольва гра, також робота в парах, робота з ілюстраціями, хмарка тегів.Ці форми роботи допомагають учням не тільки зрозуміти духовний світ героїні, закріпити вивчений матеріал, але і сприяють формуванню компетентностей і компетенцій.

Перегляд файлу

                            О.С.ПУШКІН «ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН» ( 9 клас)

 

     Тетяна Медвежинська, учитель зарубіжної літератури Ярунської ЗОШ І-ІІІст

      Новоград-Волинського р-ну, Житомирської обл..

 

ТЕМА. “А щастя було так можливо, так близько…»

                   (Образ Тетяни Ларіної у романі О.С.Пушкіна «Євгеній Онєгін»)

 

         МЕТА:

*поглиблювати уміння учнів психологічного спостереження над вчинками героя, допомогти зрозуміти духовний світ Тетяни;

*створювати умови для самостійної творчої діяльності учнів, розвивати культуру спілкування, критичне мислення, уміння давати характеристику герою;

*виховувати уявлення про справжні цінності,вміння будувати людські стосунки і робити моральний вибір.

Тип уроку : комбінований з елементами диспуту.

Обладнання: мультимедійна дошка, портрет О.С.Пушкіна, текст роману «Євгеній Онєгін», ілюстрації до роману, відеоролик «Лист Тетяни Онєгіну», «асоціативний кросворд», хмарка тегів.

 

 

 

                                                            Людина народжена для щастя, як 

                                                            птах  -  для польоту.

                                                                                               В.Короленко

 

                                          Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

   1.Прийом «Асоціативний кросворд»          

     Завдання: запропонувати декілька понять у кількості, що відповідає числу букв в опорному слові, пояснити ці поняття. Всі слова мають бути пов’язані з опорним словом. Форма роботи :

«ланцюжок».

 

2

 

                                              рОзчарування

                                        таємничий

                                 розважається

                                       нудьгує

                                             дійсність

                                 обставини

  2.

 

 

 

 

 

  Учитель. Читаючи роман «Євгеній Онєгін», ми розмірковуємо                         про такі поняття, як обов’язок, порядність, честь, дружба, щастя. А що саме стало основою духовних пошуків Тетяни Ларіної? Ось про це і поговоримо на уроці.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     1.Коментування епіграфа уроку.

 

3

3  2. Словникова робота (учні читають і коментують визначення слова «щастя» із словників)

Щастя   -   це…

1.успіх;

2. стан найвищого задоволення ( за Д.Ожеговим);

1. стан достатку, добробуту, радості;

2. доля (за Д.Ушаковим).

                                                      

 3. Складання «асоціативного куща» «Людське щастя»

 

 

 

 

 

 

                                                  лттт

 

 

                                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

   Учитель: Яким же був шлях до щастя Тетяни Ларіної?

 

ІУ. Оголошення теми і мети уроку

*Бесіда

- Про які аспекти щастя Тетяна не задумувалася і чому?

- Які із них були важливими для героїні?

 

Учитель. Чому Тетяну не цікавила робота, дружба, здоров’я? Чому вона не задумувалася над тим,чи розуміють її, як відносяться до неї? Можливо в цьому роль зіграло виховання, читання книг. Давайте спробуємо дізнатися, працюючи в парах з картками.

*Робота в парах (завдання: усно відповісти на запитання)

4

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Прийом «Гронування» ( учень читає текст роману (ІІглава,ХХУ строфа),

  інші учні складають «Гронування» зі словом Тетяна)

 

                                                                           дика

                                                                           сумна

                                                                           мовчазна

                                                                        любить зустрічати схід сонця

                                                                           боязлива

                                                                           чужа в сім’ї

                                                                           самотня

 

Учитель. Чи відрізняється Тетяна від своєї сестри Ольги? Якщо так, то

                 чим саме?

 

                                                          5

*Робота в парах

                                                                    

 

 

 

 

                                 Картка

 

 

 

 

 

 

 

*Відеоролик «Лист Тетяни Онєгіну»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

*Складання «Палітри емоцій героїні»     

 

  • Які емоції вирують у душі Тетяни? (мрії, радість, щастя, душевна

гармонія, сум, невпевненість, страх, надія) 

 

 

                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Усне «словесне малювання»                                                                                  

«Мої мрії біля вікна»
7

 

*Складання асоціативного ланцюжка до слова кохання.

 

*Робота з ілюстраціями «Побачення в саду»

 

                     

                                                                                                                                          -Яка з ілюстрацій найкраще передає душевний стан героя?

-Що відповів Онєгін Тетяні?(зачитати відповідь із тексту)

-Що пережила Тетяна під час «проповіді»Євгенія?

-Що означає вміти «володіти собою»?

-Чи перестала Тетяна кохати Онєгіна?

 

*Переказ тексту (учень переказує сон Тетяни).

-Яку роль відіграє сон у композиції роману?

-Коли ж прокидається розум героїні?

 

*Рольова гра (розповідь від імені Тетяни про її життя у Петербурзі).

 

*Психологічне спостереження за поведінкою героїні (8гл., ХІУ-ХУ строфа)

-Що змінилося в Тетяні-княгині?

-А чи змінилася Тетяна внутрішньо?

 

8

*Евристична бесіда

-Як ви гадаєте, чи здивував лист Онєгіна Тетяну?

-Чи повірила вона йому?

-Чому Тетяна не відповіла на кохання Онєгіна? Чи впевнена вона в тому, що він кохає її, віддану, щиру, порядну, а не великосвітську аристократку?

 

*Проблемні запитання

-Як ви думаєте, чи повинно бути  почуття обов’язку в особистому житті?

-Чи є у Тетяни риси, які цінуються завжди?

 

У. Підбиття підсумків уроку

 

1.Творча робота

  Написати есе «Чи могли бути щасливими Тетяна І Онєгін?»

 

2.Користуючись хмаркою тегів, дати характеристику Тетяні Ларіній

одним словом чи фразою.

 

 

9

 

*Вправа «Закінчити речення»

 

-Я дізнався…

-Я відчув…

-Я здивувалась…

-Я уявила…

 

Учитель. Ось і закінчився наш урок. Надіюсь, що світлий образ Тетяни Ларіної у ваших душах пробудить любов, теплим вогником ваші серця зігріє, навчить вас кохати, бути порядними, вірними, щирими та гідно жити.

 Оцінювання

 

УІ. Домашнє завдання 

1.Порівняти образи Тетяни і Онєгіна, використовуючи схему «Кола

Вена».

2. Скласти «продовження» роману О.С.Пушкіна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
4590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку