Урок Ґабріель Ґарсіа Маркес. «Стариган із крилами». Синтез реального і фантастичного в оповіданні

Про матеріал
За типом - урок застосування знань, умінь і навичок. Його мета: з’ясувати особливості зображення людського суспільства у творі; розвивати вміння критичного аналізу ідейно-художньої суті оповідання «Стариган з крилами», образне мислення учнів; корегувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; виховувати гуманність, прагнення до самопізнання, розширення свого кругозору, естетичні почуття. Передбачається робота в 3 групах, завданням однієї з яких є Зробити компаративний аналіз вірша І.Драча «Крила» і оповідання Ґ. Маркеса «Стариган із крилами» .
Перегляд файлу

Тема. Ґабріель Ґарсіа Маркес. «Стариган із крилами». Синтез реального і фантастичного в оповіданні

Мета: з’ясувати особливості зображення людського суспільства у творі;  

розвивати вміння критичного аналізу ідейно-художньої суті оповідання «Стариган з крилами», образне мислення учнів; корегувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; виховувати гуманність, прагнення до самопізнання, розширення свого кругозору, естетичні почуття.

Обладнання: портрет письменника, презентація, відеозапис поезії «Крила» Івана Драча.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

 

Вони, ті крила, не з пуху - пір’я,

А з правди, чесноти і довір’я.

Ліна Костенко

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація та корекція знань умінь і навичок

    1. Розгадування кросворду.

C:\Users\C244~1\AppData\Local\Temp\FineReader11.00\media\image1.jpeg


1. Вид художньої образності, якому притаманні фантастична основа, поєднання комічного і трагічного, реалістичного і фантастичного, піднесено-поетичного і грубо натуралістичного. (Гротеск)

2.  Художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення, це насмішка, замаскована зовнішньою благо прийнятною формою.(Іронія)

3.  Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в гострому осудливому осміянні негативного.(Сатира)

          4. Засіб художнього зображення, що ґрунтується на перебільшенні. (Гіпербола)

5.  Їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена крайньої ненависті та гнівного презирства. (Сарказм)

 

2. Особливості художнього світу Ґ.Ґ. Маркеса (поєднання соціального й психо­логічного, відтворення місцевого колориту, тяжіння до умовного, гротескного, фантастичного, різноманітних форм поетичної символізації, змалювання дивно­го, незвичайного, абсурдного, надприродного серед повсякденного життя, ство­рення «фантастичної дійсності», в якій зруйновано межі між реальним і надреальним, об'єктивним і суб'єктивним).

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та мотивація діяльності

1. Слово вчителя.

 Питання польоту цікавило людей із давнини. Просторінь неба притягувала погляд, а думки давніх людей ширяли там, попід хмарами, а то й сягали вище. Споконвічне питання «Чи могла б людина літати, як птах?» стало мрією, навіть сенсом життя давніх людей, бажанням яких, чи не найголовнішим, було піднятися в небо. І літати… літати… Проблема крилатості та безкрилості людини хвилювала і продовжує хвилювати митців різних епох. Образ крил є в поезіях Лесі Українки, Яра Славутича,  О.Стефановича, В. Симоненка, Б. Олійника, І. Драча, Л.Костенко, а також у віршах зарубіжних поетів – Ш. Бодлера, С. Гарнера.

2. Вправа «Пошук істини»:

- Що спільного в наведених прислів᾽ях та висловлюваннях? Щ

- Що символізують крила?

 

  •   Сокіл шанує крила, а людина - ім’я. (Японське прислів’я).
  •   Слово, наче птах, народжується з крилами. (Прислів ’я народів Африки).
  •   Є тільки дві речі, які ми можемо дати у вічний спадок нашим дітям. Перша - коріння, друга - крила. (Англійська народна мудрість).
  •   У щастя людського

          Два рівних є крила:

Троянди й виноград,

Красиве і корисне. (М. Рильський)

  • Вони, ті крила, не з пуху - пір’я,

Картинки по запросу картинка ангелКартинки по запросу картинка ангел           А з правди, чесноти і довір’я. (Ліна Костенко)

 

3. Вправа «Словесне малювання»:

- Яким ви уявляєте янгола?

Загальний портрет:

Картинки по запросу картинка ангел 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А такий янгол?

Похожее изображениеПохожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Вправа «Мікрофон»:

- Уявіть, ніби сьогодні, посеред буденного плину життя, з᾽явився янгол. Якою могла б бути реакція людей на цю подію?

 

5. Завдання уроку:

  • Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми.
  • Своєрідність образу янгола.
  • Особливості людського ставлення до янгола.
  • Сенс фіналу та назви оповідання.

 

IV. Осмислення змісту матеріалу, самостійне виконання учнями дій

Робота в групах:

 

 1. Доповнити систему образів оповідання Маркеса, прокоментувати їх ставлення до старигана із крилами.

 

 

Картинки по запросу розмальовка ангел 

 

 

 

      

 

 

 

2. Зробити компаративний аналіз вірша І.Драча «Крила» і оповідання Ґ. Маркеса  «Стариган із крилами» за схемою:

 

Ґ. Маркеса  «Стариган із крилами»

             І. Драч «Крила»

Спільне

 

 

 

Відмінне

 

 

 

Висновок

Картинки по запросу стариган з крилами аналіз тема ідея 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Риси «магічного реалізму» в оповіданні «Стариган із крилами».

 

V. Звіт учнів про роботу, обґрунтування результатів

 

 

VІ. Підсумки уроку

      Слово вчителя.

Своїм невеликим за обсягом твором Ґабріель Ґарсіа Маркес ставить перед нами багато питань. Якщо людина створена за образом Божим, то чи має вона право жити безкрило, думати тільки про матеріальне, ставити ґрати на вікнах своїх будинків, щоб туди не залітали янголи? На всі ці питання кожен повинен знайти свої відповіді.

Можливо, вам допоможе в цьому Надія Красоткіна своїм віршем «Крила». Хай виростуть у вас дужі крила, що понесуть у світле і щасливе доросле життя.

Хто сказав, що людина безкрила?
Що не може піднятись увись?
Незбагненна в людини є сила
І краса. Ти, лише, придивись.

Крила ті — то любов і кохання.
Крила — відданість, щедрість душі.
Виростають вони на світанні,
Коли в росах густих спориші.

Коли сонце любові багряне
Доторкнулося серця глибин.
Апогею наснага дістане
І летиш просто так, без причин.

Станеш зовсім несхожим на себе,
Кращим стане навколишній світ.
Більше в світі нічого не треба,
Тільки б той відчувати політ.

 

 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання

Написати есе на одну з тем:

А. Коли повернеться янгол?

Б. У чому сенс візиту янгола?

В. Про що Ґ.Маркес попереджає людство?

Завантаження...
docx
Додано
30 грудня 2019
Переглядів
6864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку