Урок. "Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача".

Про матеріал
3 розробки занять з математики для 3 класу за освітнім проєктом "Світ чекає крилатих". 1 тиждень навчання.
Перегляд файлу

3 КЛАС

Тема тижня. Школа – храм науки!

Математика

Тема 3. Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Творча робота над задачею.

Мета. Закріплювати вміння добирати до моделі задачі відповідний числовий вираз та буквений вираз; розвивати творчий підхід до роботи над задачею: складати умову задачі за коротким записом та малюнком, обернену задачу до даної.

Хід заняття

І. Вступна частина.

- На двох попередніх заняттях ми працювали над задачами. Допомагали мешканцям лісової школи, нашим друзям лаксикам. Сьогодні працюємо над задачами творчо. Працюємо в групах.

1. Тестове завдання: дібрати до моделі задачі з порядковим номером вираз з певною буквою. Запрошуємо до дошки по одному представнику кожної групи ( ). Увага на екран.

 

                                                                ?

1)

   

                                       30                                                   ?, на 20 <

 

 

 

 

2)

    

                                    30                                                      ?, на 20 >

на ?

 

3)

    

                               30                                                       ?, на 20 <

у ? р.

а) 30-(30-20);   б) 30+(30-20);   в) (30+20)-30;   г) 30:(30-20).

( 1)б; 2)в; 3)г )

2. Тестове завдання: вказати буквений вираз до складеної задачі.

До дошки по 1 представнику кожної групи. Завдання на екрані.

Задача 4

Під час змагань Сашко пробіг а метрів, а Ігор – на b метрів більше. У скільки разів більше пробіг Ігор, ніж Сашко?

а) (a+b):b   б) a:(a+b)   в) b:(a+b)   г) (a+b):a

( 4)г )

ІІ. Основна частина.

3. Творча робота над задачею.

а) Завдання: за коротким записом скласти умову задачі і розв’язати її. Працюємо колективно. Короткий запис умови задачі на екрані.

Задача 5

І б. – 12 л                                                            у ? р.

ІІ б. - ?, на 8 л <

( В одному бідоні було 12 л води, а в другому – на 8 л менше. У скільки разів більше води у першому бідоні, ніж у другому? )

Розв’язання:

1) 12-8=4(л) – у ІІ бідоні;

2) 12:4=3(р.)

12:(12-4)=3(р.)

Відповідь: у 3 рази більше води у І бідоні, ніж у ІІ.

б) Завдання: скласти і розв’язати обернену задачу до Задачі 5 з коротким записом у зошитах. Працюємо колективно.

Задача 6

( В одному бідоні було 12 л води, а в другому – у 3 рази менше. На скільки літрів більше води у першому бідоні, ніж у другому? )

І б. – 12 л                                                     на ? 

ІІб. – ?, у 3 р. <

Розв’язання:

1) 12:3=4(л) – у ІІ бідоні;

2) 12-4=8(л)

12-12:3=8(л)

Відповідь: на 8 л води більше у І бідоні, ніж у ІІ.

в) Завдання: скласти і розв’язати задачу геометричного змісту за малюнком. Малюнок до задачі на екрані. Працюємо колективно. Умову задачі записати у короткій формі.

Задача 7

                8 м

 

                                     ?, у 2 р. <                                                                      

 

Довжина кімнати 8 м, а ширина – у 2 рази менша. Знайти периметр кімнати.  ( а=8 м, b-?, у 2 р. <, Р-? )

Розв’язання:

b=а:2                        Р=(а+b)•2

b=8:2=4(м)              Р=(8+4)•2=24(м)

ІІІ. Підсумкова частина

4. Завдання на кмітливість: розв’язати задачу за допомогою рівняння і виконати перевірку.

- Працюємо колективно. Увага на екран.

Задача 8

Дмитрик задумав якесь число. Після того, як він помножив його на 3, додав 5, у нього вийшло 20. Яке число задумав Петрик?

Розв’язання:

х•3+5=20

х•3=20-5

х•3=15

х=15:3

х=5

5•3+5=20

Відповідь: Петрик задумав число 5.

ІV. Підсумок

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 вересня 2021
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку