3 КЛАС
Тема тижня. Школа – храм науки!
Математика
Тема 3. Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Творча робота над задачею.
Мета. Закріплювати вміння добирати до моделі задачі відповідний числовий вираз та буквений вираз; розвивати творчий підхід до роботи над задачею: складати умову задачі за коротким записом та малюнком, обернену задачу до даної.
Хід заняття
І. Вступна частина.
- На двох попередніх заняттях ми працювали над задачами. Допомагали мешканцям лісової школи, нашим друзям лаксикам. Сьогодні працюємо над задачами творчо. Працюємо в групах.
1. Тестове завдання: дібрати до моделі задачі з порядковим номером вираз з певною буквою. Запрошуємо до дошки по одному представнику кожної групи ( ). Увага на екран.
?
1)
30 ?, на 20 <
2)
30 ?, на 20 >
на ?
3)
30 ?, на 20 <
у ? р.
а) 30-(30-20); б) 30+(30-20); в) (30+20)-30; г) 30:(30-20).
( 1)б; 2)в; 3)г )
2. Тестове завдання: вказати буквений вираз до складеної задачі.
До дошки по 1 представнику кожної групи. Завдання на екрані.
Задача 4
Під час змагань Сашко пробіг а метрів, а Ігор – на b метрів більше. У скільки разів більше пробіг Ігор, ніж Сашко?
а) (a+b):b б) a:(a+b) в) b:(a+b) г) (a+b):a
( 4)г )
ІІ. Основна частина.
3. Творча робота над задачею.
а) Завдання: за коротким записом скласти умову задачі і розв’язати її. Працюємо колективно. Короткий запис умови задачі на екрані.
Задача 5
І б. – 12 л у ? р.
ІІ б. - ?, на 8 л <
Розв’язання:
1) 12-8=4(л) – у ІІ бідоні;
2) 12:4=3(р.)
12:(12-4)=3(р.)
Відповідь: у 3 рази більше води у І бідоні, ніж у ІІ.
б) Завдання: скласти і розв’язати обернену задачу до Задачі 5 з коротким записом у зошитах. Працюємо колективно.
Задача 6
( В одному бідоні було 12 л води, а в другому – у 3 рази менше. На скільки літрів більше води у першому бідоні, ніж у другому? )
І б. – 12 л на ?
ІІб. – ?, у 3 р. <
Розв’язання:
1) 12:3=4(л) – у ІІ бідоні;
2) 12-4=8(л)
12-12:3=8(л)
Відповідь: на 8 л води більше у І бідоні, ніж у ІІ.
в) Завдання: скласти і розв’язати задачу геометричного змісту за малюнком. Малюнок до задачі на екрані. Працюємо колективно. Умову задачі записати у короткій формі.
Задача 7
8 м
?, у 2 р. <
Довжина кімнати 8 м, а ширина – у 2 рази менша. Знайти периметр кімнати. ( а=8 м, b-?, у 2 р. <, Р-? )
Розв’язання:
b=а:2 Р=(а+b)•2
b=8:2=4(м) Р=(8+4)•2=24(м)
ІІІ. Підсумкова частина
4. Завдання на кмітливість: розв’язати задачу за допомогою рівняння і виконати перевірку.
- Працюємо колективно. Увага на екран.
Задача 8
Дмитрик задумав якесь число. Після того, як він помножив його на 3, додав 5, у нього вийшло 20. Яке число задумав Петрик?
Розв’язання:
х•3+5=20
х•3=20-5
х•3=15
х=15:3
х=5
5•3+5=20
Відповідь: Петрик задумав число 5.
ІV. Підсумок
1