Конспект відкритого дистанційного уроку з алгебри 11 клас вчителя Нікітіної Г.Г.
Тема уроку: Застосування визначеного інтегралу до розв’язування задач.
Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про визначений інтеграл; показати його місце і значення при розв`язуванні задач геометричного, фізичного змісту; прикладного характеру, застосовувати набуті знання в нестандартних умовах; розвивати творчі здібності та логічне мислення, інтерес до вивчення математики, організаційну, інформаційно - цифрову, соціальну та комунікативну компетентності; виховувати почуття патріотизму, прагнення до знань, почуття взаємодопомоги та взаємої підтримки.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.
Обладнання: ноутбук
Хід уроку
I.Організація роботи. Повідомлення теми, мети уроку.
Добрий день. Тема сьогоднішнього уроку «Застосування визначеного інтегралу до розв’язування задач». Ми повинні сьогодні систематизувати знання з даної теми та вдосконалити навички їх практичного застосування. Розширити свої знання про сфери застосування визначеного інтегралу, продемонструвати творчі здібності.
II.Мотивація навчальної діяльності учнів
Вчитель читає уривок з поеми Л. Костенко « Зоряний інтеграл»
Ці слова дуже актуальні сьогодні, коли наша країна в умовах війни виборює свободу і незалежність від країни агресора. Так із суми зусиль нас безкінечно малих складається безкінечно велике - НАША ПЕРЕМОГА. Ваш вклад в перемогу України це наполеглива праця – навчання, бо через півроку ви вийдете у доросле життя і від ваших знань, умінь, прагнень залежатиме майбутнє нашої країни.
III.Відтворення та узагальнення понять.
Зараз розглянемо хмаринку слів на тему «Інтеграл». Як бачите, вона допомагає актуалізувати основні поняття з теми визначений інтеграл та побачити взаємозв’язок між ними.
Усне опитування
Зараз я дає ще одне творче завдання – скласти сенкан на тему інтеграл.
IV. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних ідей науки.
Ви бачите приклади обчислення інтегралів. Серед них є помилки. Ваше завдання знайти та виправити їх якомога швидше. Хто знаходить помилку і готовий виправити, говорить «Бінго!». За кожну відповідь отримуєте бали.
= |= - =
= cos 3x |= 0 - = -
= |= + =
V. Вдосконалення умінь та навичок.
Задача №1. Автомобіль BMW рухається зі швидкістю, що описується законом (м/с) приймає участь у гонках. Сусідній автомобіль Audi за перші 2 секунди після початку руху проїде 15 м. Який з автомобілів буде попереду після старту?
Розв’язання: так як і є первісною для маємо ( =8 +2=10(м), значить Audi буде попереду.
Задача № 2 Нещодавно археологи при розкопуванні стародавніх поселень знайшли жертовне місце, яке їх дуже зацікавило. Після досліджень було з’ясовано, що це тіло, утворене обертанням плоскої фігури обмеженої параболою у = х2 + 1 навколо осі Ох, обмеженої лініями х =2, у = 0. (х вчені вимірювали в метрах). Причому виготовлений він був з каменю густиною 2500 кг/м3. Яка масу каменя використали на виготовлення цього жертовника стародавні майстри?
Розв’язання.
Побудуємо фігуру, обмеженою параболою у = х2 +1, віссю Ох та прямою х = 2
Об’єм тіла, яке утворюється внаслідок обертання графіка функції навколо осі Ох обчислюється за формулою:
V = .
Відповідь. 240210 кг.
Задача №4
Площа фігури, обмеженої графіком функції f(x)=ах2 +bx + 5, у = а, у = в та віссю Ох дорівнює 21кв. од. Знайти a + b.
Розв’язання
S(x)= = ( +5x) |a0= () =21,, a + b=48.
Підведення підсумків уроку.
Пропоную скласти сенкан на слова ІНТЕГРАЛ та УРОК і таким чином виразити свої враження від уроку. Оголошую оцінки. Домашнє завдання викладено на гул клас.