Матеріали для роботи з підготовки учнів до складання ЗНО, НМТ. Добірка містить завдання з алгебри та арифметики, які можна застосувати для перевірки якості знань учнів в 11 класі.
Підготовка до ЗНО та НМТ (алгебра)
1. Спростіть вираз: .
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
2 |
Відповідь: Д
Розв’язання.
2. Знайдіть суму коренів рівняння: .
А |
Б |
В |
Г |
Д |
20 |
8 |
6 |
64 |
16 |
Відповідь: В
Розв’язання.
. Отже, сума коренів
рівняння дорівнює: 2+4=6.
3. За графіком функції (див. малюнок 1) розв’яжіть нерівність .
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Відповідь: Г
Розв’язання. Функція набуває не додатних значень (див. малюнок 1) для .
4. Знайдіть кількість цілих значень аргументу області визначення функції .
А |
Б |
В |
Г |
Д |
5 |
4 |
10 |
6
|
7 |
Відповідь: Б
Розв’язання. Маємо: , тоді , отже, . , , чотири цілих значення.
команд двічі зустрічається з будь-якою з інших команд). Скільки зустрічей буде проведе-
но у цьому турнірі?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
225 |
196 |
210 |
105 |
98 |
Відповідь: В
Розв’язання. Якщо в турнірі беруть участь п команд, тоді кількість матчів одного кола дорівнює ; шукана кількість – вдвічі більша, отже, для маємо: .
6. Скільки існує способів п’ятьом абітурієнтам обрати один із трьох факультетів універ-
ситету для подальшого навчання?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
243 |
15 |
125 |
120 |
8 |
Відповідь: А
Розв’язання. Перший абітурієнт обирає собі факультет у 3 способи. Другий – теж будь-який з трьох факультетів. Так само - третій, четвертий і п’ятий абітурієнти. Отже, загальна кіль-кість способів: .
7. Відомо, що: , .
1) Знайдіть значення виразу: .
Відповідь: 154
Розв’язання. Якщо , тоді , отже ;
і
2) Обчисліть: .
Відповідь: 366
Розв’язання. Маємо:
8. Відстань від Києва до Харкова експрес може подолати за 5 годин. На скільки відсотків
треба підвищити швидкість руху експресу, щоби цю відстань він подолав за 4 години?
Відповідь: 25%
Розв’язання. Нехай відстань між містами S км, тоді звичайна швидкість км/год, підвищена - км/год, відсоткове відношення %, отже підвищити швидкість треба на 125 – 100 = 25%.
Якщо ні – запишіть у бланк число 1000.
Відповідь: так, номер 32.
Розв’язання. Розв’яжемо рівняння: ; число −30 є елемен-том цієї послідовності з номером 32.
Відповідь: 12
Розв’язання. Розв’яжемо нерівність ; отже, маємо 12 невід’ємних елементів.