Урок №
Алгебра 8 клас
Дата:
Тема уроку. Квадратні корені. Арифметичний квадратний корінь.
Мета уроку:
Навчальна: ввести поняття «квадратний корінь», «арифметичний квадратний корінь», «радикал»;навчити здобуті знання застосовувати в процесі розв’язування вправ на знаходження квадратного кореня та розуміння співвідношення між цими поняттями; сформувати в учнів уявлення про зміст запису та спосіб знаходження ОДЗ цього виразу; сформувати уявлення про спосіб розв'язання найпростіших ірраціональних рівнянь виду на основі означення арифметичного квадратного кореня з невід'ємного числа.
Виховна : виховувати наполегливість у досягненні мети, увагу, колективізм, індивідуальність, самооцінювання, спостережливість при виконанні завдань; формувати вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною; намагатися створити ситуацію успіху для кожного учня.
Розвивальна: розвивати обчислювальні навички при розв’язуванні завдань на добування коренів.
Тип уроку: формування знань, вмінь і навичок.
Обладнання: підручник А.Г. Мерзляк, Алгебра 8 клас, 2016 рік; проектор, комп’ютер; презентація; екран, картки з тестами, калькулятори.
Хід уроку
Привітання учнів. Налаштування на плідну працю, на успішну роботу. Будьте на уроці:
У – усміхненими.
С – спокійними.
П – прогресивними.
І – інтелектуальними.
Х – хоробрими.
І тоді прийде до вас успіх. Успіх – це сума всіх досягнень на уроці. Запорука успіху – постійна робота.
Тому девізом нашого року я взяла слова відомого канадсько – амереканського математика А. Нівена: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це роблять інші».
Зібрати зошити на перевірку, відповісти на запитаня учнів по домашній роботі, якщо такі виникли
Тест – контроль:
А) гіпербола; Б) кубічна парабола; В) парабола.
2. Чи проходить графік функції у =х2 через точку А (0,6; 3,6)?
А) проходить; Б) не проходить; В) визначити неможливо.
3. Областю визначення функції у = х2 є…
А) всі числа; Б) лише додатні числа; В) лише невідємні числа.
4. Областю значень функції у = х2 є …
А) всі числа; Б) лише невід'ємні числа; В) лише недодатні числа.
5. Точку з координатами (0;0) називають …
А) абсцисою; Б) ординатою; В) вершиною параболи.
6. Частину параболи називають…
А) прямою; Б) віткою; В) гіперболою.
7. Розв'язати ситему графічно – це означає…
А) побудувати графіки функцій; Б) побудувати графіки функцій і знайти їх точки перетину; В) інша відповідь.
8. Розв’язком рівняння х2 = є точка …
А) С (4; 16); Б) М(-2;4); В) К(2;4).
9. Нулем функції є…
А) значення функції, при якому значення аргументу дорівнює нулю; Б) значення аргументу, при якому значення функції дорівнює нулю;
В) інша відповідь.
10. Чи можна зробити висновок, якщо А(х;у) належить графіку функції у = х2, то і точка В (-х; у) належить цьому графіку функції?
А) так; Б) ні; В) визначити неможливо.
Один чень розв'язує за дошкою. Самоперевірка. Картки з розв'язками зібрати.
Виконання усних вправ
0; 2; -2; 0,3; ; ; 1.
0; 1; ; 0,04?
IV.Формування знань
Арифметичний квадратний корінь і його властивості
1. Означення:
а) якщо число х є коренем рівняння х2 = а, то х — квадратний корінь з числа а;
б) якщо число х ≥ 0 є коренем рівняння х2 = а, то х — арифметичний квадратний корінь х числа а.
Записують: .
Запам'ятай! Запис означає, що а ≥ 0, х ≥ 0 і х2 = а.
2. Застосування
а) Розв'язування рівняння :
б) Розв'язування рівняння х2 = а:
З історією виникнення квадратного кореня.
Знаходити значення квадратного кореня вміли вавилонські вчені ще чотири тисячі років тому. Спочатку вони складали таблиці квадратів чисел і відповідно квадратних коренів з них. У добу Відродження європейські математики корінь позначали словом «RADIX», а згодом скорочено – буквою «R». Німецькі математики ставили над числом кружечок, а згодом перед числом кружечок, пізніше – ромбик, далі – галочку і над виразом, з якого добували корінь, риску. Потім почали цю риску приєднувати. Символ називають ще радикалом.
VI. Формування вмінь
За підручником №№ 377; 378; 379, 381; 382; 383 (усно).
Розв'язати письмово: №№ 385;
Робота в парі № 389. Учні, які розв'язали першими презентують розв'язки на дошці.
Колективно, коментовано: № 391
№ 393
Робота в малих групах
VII. Самостійна робота.
Учень виконує за дошкою
VIII. Підсумки уроку. Рефлексія
В якому з випадків правильно виконано дію?
а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
IX. Домашнє завдання
§2, п. 12 – опрацювати, №№ 380(усно), 384, 388(усно), 392, 394, 396, 398.