Удосконалити вміння виконувати тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені. Розвивати активність, самостійність, логічне мислення учнів, пізнавальний інтерес до історії математики. Виховання працьовитості, позитивного ставлення до навчання.
Урок № .
Алгебра 8 клас
Дата:
Тема уроку. Розв’язування типових вправ. Самостійна робота.
Мета уроку:
Навчальна: Удосконалити вміння виконувати тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені.
Розвивальна: Розвивати активність, самостійність, логічне мислення учнів, пізнавальний інтерес до історії математики.
Виховна: Виховання працьовитості, позитивного ставлення до навчання.
Тип уроку: урок удосконалення знань, вмінь та навичок
Хід уроку.
І. Організаційний етап
Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Самоперевірка правильності виконання завдання, заданого за підручником, проводиться за записами на дошці, зробленими заздалегідь.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
На попередніх уроках ви ознайомились з означенням арифметичного квадратного кореня та його властивостями, з тотожніми перетвореннями ірраціональних виразів, функцією у дорівнює корінь з х, її графік та властивості. Сьогодні на уроці ми продовжимо опрацьовувати тему «Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені»
IV. Актуалізація опорних знань учнів
Відновити втрачені записи:
1.
2.
3.
4. ,
5. ,
6. ,
7.
Метод «Мікрофон». Закінчити речення
( початок речення формулює вчитель):
1. Арифметичним квадратним коренем з числа а називається…
2. Корінь з добутку двох невід’ємних чисел дорівнює…
3. Корінь з дробу, чисельник якого невід’ємний, а знаменник додатний, дорівнює…
4. Добуток квадратних коренів дорівнює….
5. Частка квадратних коренів дорівнює….
6. Вираз має зміст при а…
7. Вираз має зміст при…
8. До перетворень ірраціональних виразів відносять……
Метод «мікрофон». Я називаю число, а учень його корінь. Учень, який відповідає, передає мікрофон наступному, назвавши своє число.
2. Гра «Математичне лото». Робота в групах
1. Спростіть:
|
2. Виконайте множення:
|
3. Звільнитись від ірраціональності в знаменнику дробу:
|
4. Звільнитись від ірраціональності в знаменнику дробу:
|
5. Скоротіть дріб:
|
5. Скоротіть дріб:
|
В результаті отримують крилаті слова Рене Декарта:
●Для того щоб вдосконалювати розум, потрібно більше розмірковувати, чим завчати
●Повага інших дає привід до поваги самого себе
●Мало мати хорошу ідею. Треба ще вміти її реалізувати
●Мало мати хороший розум. Треба ще вміти його застосувати
●Я мислю, отже, я існую
●Вірно визначайте слова, і ви звільните світ від половини непорозумінь
Це прозвучали крилаті слова Рене Декарта. Рене Декарт відомий не лише завдяки декартовій системі координат. У 1637 році Декарт ввів сучасне позначення кореня . Раніше щоб, наприклад, записати квадратний корінь числа 2, використовували запис: . Цей запис від латинської букви (radix – корінь) ввів німецький математик Томас Рудольф у 1525 році. Надалі стали використовувати знак , а над підкореневим виразом писали горизонтальну риску: . Далі знак і риска були поєднані і сполучив знак кореня Рене Декарт.
V. Удосконалення знань, умінь і навичок
а) Учні з початковим і середнім рівнем навчальних досягнень самостійно виконують завдання за зразком на карточках. Вчитель контролює роботу і при необхідності надає допомогу учням.
Прізвище, ім’я учня_________________________________________
1.Винести множник з-під знака кореня:
Зразок.
а)
б)
2.Внести множник під знак кореня:
Зразок. а)
б)
а)
б)
3.Звільнитись від ірраціональності в знаменнику дробу
Зразок.
а)
б)
4.Обчисліть:
Зразок.
Скористались формулами:
а)
б)
5.Обчисліть:
Зразок.
Скористались формулами:
а)
б)
6.Спростіть вираз:
Зразок.
7.Обчисліть:
Зразок.
б) Учні з достатнім і високим рівнем навчальних досягнень виконують вправи біля дошки (коментоване розв’язування) і виставляють додаткові бали в картку індивідуальних досягнень.
1. Спростіть вираз
2. Порівняйте числа і
3. Скоротіть дріб:
а) б) в)
4. Звільніться від ірраціональності у знаменнику дробу:
а) б) в)
5.Обчисліть:
6. (Додаткове завдання) Обчисліть:
VІІ. Підведення підсумків уроку
Оцінки я назву на наступному уроці, проаналізувавши виконання самостійної роботи.
VІІІ. Домашнє завдання
Достатній і високий рівень (завдання на карточках)
Варіант 1
1. Спростіть вираз
2. Скоротіть дріб:
а) б)
3. Звільніться від ірраціональності у знаменнику дробу:
а) б) в).
4.Обчисліть:
а)
б)
Початковий і середній рівні
Варіант 2
1. Спростіть вираз
2. Скоротіть дріб:
а) б)
3. Звільніться від ірраціональності у знаменнику дробу:
а) б) в).
4.Обчисліть:
а)
б)
1.Винести множник з-під знака кореня:
а) б)
2.Внести множник під знак кореня:
а) б)
3.Звільнитись від ірраціональності в знаменнику дробу
а) б)
4.Обчисліть:
а) б)
в) г)
д)
6.Спростіть вираз: