Сьогодні у вас незвичайний урок, а змагання між хлопцями і дівчатами вашого класу. Отже, вітаю вас на турнірі “Краса проти мужності”, де змагатимуться красиві, інтелектуальні та мужні ерудити вашого класу.
8 клас
КРАСА ПРОТИ МУЖНОСТІ
Розв’язування вправ з теми: “Степінь з цілим показником. Властивості степеня з цілим показником”
Мета: освітня – удосконалити вміння учнів застосовувати властивості степеня з цілим показником до розв’язування вправ, розширити кругозір учнів;
виховна – виховувати математичну культуру, наполегливість, цікавість до предмета;
розвиваюча – розвивати логічне мислення, пізнавальну активність.
Обладнання: презентація, картки оцінювання учнів, проектор, екран.
Тип уроку: удосконалення знань та вмінь учнів
ХІД УРОКУ
Найбільшу радість тілу дає світло сонця, найбільшу радість
духові – ясність математичної істини.
Леонардо да Вінчі
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Сьогодні у вас незвичайний урок, а змагання між хлопцями і дівчатами вашого класу. Отже, вітаю вас на турнірі “Краса проти мужності”, де змагатимуться красиві, інтелектуальні та мужні ерудити вашого класу.
Життя не стоїть на місці. Наше сьогодення вимагає мобільності, здатності швидко адаптуватися в різних умовах. Стародавній філософ Пліній говорив: “Загублений той час, який ти не використав на навчання”. Сьогодні ви маєте чудову нагоду проявити свої здібності, розум та знання. Тож будьте уважні і кмітливі. Кожна правильна відповідь принесе команді 1 бал і по закінченню кожного раунду на вас чекає цікава інформація про державні символи України.
Команду “Краса” очолює Юлія (до складу команди входять дівчата), команду “Мужність” очолює Віталій (до складу команди входять хлопці). Давайте привітаємо один одного і побажаємо успіху!
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учитель. Увага на екран! Зараз ви побачите правильні відповіді до вашого домашнього завдання. Перевірте отримані відповіді. (Рис. 1).
Рис. 1
IV. Актуалізація опорних знань.
Перший раунд «Калейдоскоп завдань»
Учитель. Кожній команді дається по 5 завдань і відводиться 5 хвилин на їх виконання. Отримані бали за кожен раунд капітани команд записують у облікові картки, які ви отримали на початку уроку.
Команда «Краса» |
Команда «Мужність» |
1. Замініть степінь дробом. |
1. Запишіть степінь дробом. |
2. Замініть дріб степенем. |
2. Замініть дріб степенем. |
3. Подайте число у вигляді степеня з основою 2. |
3. Подайте число у вигляді степеня з основою 6. |
4. Обчисліть: . |
4. Обчисліть: . |
5. Знайдіть значення виразу . |
5. Знайдіть значення виразу . |
А тепер подивіться та перевірте свої відповіді. (Рис. 2). Якщо ви правильно розв’язали всі п’ять завдань то ви отримаєте п’ять балів.
Рис. 2
Учасники команд підготували невеличкі доповіді про державні символи України, отже послухаємо першу від учасниці команди «Краса». (Рис. 3).
Рис. 3
V. Удосконалення знань та вмінь
Другий раунд «Поставте у відповідність»
Учитель. Кожна команда отримає по чотири завдання і по чотири відповіді. Треба сполучити правильні відповідності.
Команда «Краса» |
Команда «Мужність» |
||
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
27 |
|
10000 |
|
|
|
1 |
З цим завданням ви справились, а тепер послухаємо представника команди «Мужність», який підготував доповідь про державний Герб України. (Рис. 4).
Рис.4
Третій раунд «Обери правильну відповідь»
Учитель. Зараз конкурс капітанів команд. Для них я підготувала приклади і відповіді до них. Завдання кожного капітана – обрати правильну відповідь. (Рис. 5).
Рис. 5
А поки вони працюють, решта учасників команди повинна заповнити таблицю, якщо вони правильно її заповнять, то теж отримають 1 бал.
Запишіть у таблицю назви геометричних фігур або тіл.
Відповіді:
ПАРАЛЕЛОГРАМ
ПРЯМОКУТНИК
СЕМИКУТНИК
ТРИКУТНИК
ТРАПЕЦІЯ
КВАДРАТ
ЛАМАНА
КОНУС
КУЛЯ
КУБ
VІ. Підсумки уроку.
Учитель. Отже, настав час підводити підсумки та рахувати отримані бали.
(Учитель визначає за результатами змагання переможців).
Ви всі молодці, бо активно попрацювали сьогодні на уроці. Зараз відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання.
VІІ. Домашнє завдання.
повторити §1 пункт 8-9
розв’язати № 277 на “6”; № 279, 283 на “11. (Рис. 6).
Рис. 6
Учитель. Наприкінці сьогоднішнього уроку я хочу побажати всім мирного неба над головою, здоров’я,щастя та заспівати разом Державний Гімн України!
Література
1