В ході вивчення теми на уроці учні характеризують правило множення многочленів за схемою; розвивають уміння, пов'язані з оцінкою (самооцінкою) своєї діяльності на основі своїх досліджень і спостережень; уміння оцінити роль і місце теми в набутті досвіду застосування математичних знань на практиці.
Розробник: Гавриш С.П., вчитель математики Скадовської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Академія творчості»
Предмет: алгебра
Клас: 7-Б
Тема уроку: Множення многочлена на многочлен
Тип уроку: урок формування нових знань
Мета уроку:
Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, демонстраційний екран, підручник «Алгебра-7 клас» Мерзляк А.В., презентація в Power Point.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
Ось пролунав шкільний дзвінок,
І починається урок.
Працювати слід старанно,
Щоб почути у кінці,
Що сьогодні на уроці
Діти – просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.
1. Перевірка домашнього завдання
Опитування асистентів про результати виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань.
Блок І. Інтелектуальна розминка.
Завдання 1: Діти, я пропоную вам розгадати ось таку загадку:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш
А щоб відгадати її я пропоную вам усно розв’язати завдання і розмістити відповіді згідно номеру завдання. З оберненої сторони картки ви знайдете відгадку.
Усні вправи: Спростити вирази (1б)
1) 2a(a+8)
2) b(b+3)
3) 3a(aa-8)
4) x(3x+2x-1)
5)
6)
Завдання 2: Знайти площу і периметр прямокутників
Робота в групах (2б)
Обговорення результатів роботи в групах.
Блок 2. Мотивація
Завдання: Знайти площу найбільшого з прямокутників.
Відповідь: (а + b)(c + d)
Запитання: Чи знаєте ви як помножити дані многочлени? Ні?
Ось сьогодні ми і розглянемо тему «Множення многочлена на многочлен». Я пропоную вам дослідити і сформулювати правило множення многочленів.
ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).
Блок 3. Змістовна частина
Учні записують виведення формули в зошити.
Запитання: Яким же чином із лівої частини тотожності можна отримати праву?
V. Осмислення та закріплення нових знань і умінь.
1)Робота з підручником: п. 11, стор. 71
– опрацювання правила множення многочленів;
- колективне розв’язування вправ №392(7-9), №394(1,2); (2б)
2)На партах учнів лежать набори карток , ,
Робота в парах.
Учитель. Спробуйте самостійно продовжити схеми:
+ ∙ + = … + + +
- ∙ + =… + - -
Після правильного складання схеми учні самостійно формулюють правило множення многочленів:
Щоб помножити многочлен на многочлен треба кожний член одного многочлена помножити на кожний член другого многочлена й отримані добутки додати.
3)Завдання «Знайди і виправ помилки»: (3б)
(3-а)(5+а)=8+3а-5а-а2
(4х-1)(у+2)=4ху+8х-у+2
(а2+5)(а4+2)=а8+2а2+5а4+10
Самоперевірка із записами на дошці.
Блок 4. Психологічне розвантаження
Аутотренінг «Психологічна формула»
Люблю я свій розум, увагу та пам’ять,
Працює мій мозок і вчусь я старанно,
Сприймаю нове я і мислю логічно,
Завдання учителя здійсню я практично.
Блок 5. Комп’ютерна інтелектуальна підтримка
VI. Підведення підсумків уроку
Блок 6. Рефлексія
Ось і підійшов до кінця наш урок. Давайте підведемо підсумки і дамо відповіді на запитання:
Ми повторили - ....
Ми вміємо - ...
Ми дізналися нове - ....
Оцініть свою роботу, підрахувавши кількість балів - ...
Хто задоволений своєю роботою прикріпить на дошку фігуру червоного кольору, а хто вважає, що треба ще попрацювати – фігуру синього кольору.
VII. Домашнє завдання: