Мета уроку:узагальнити й систематизувати знання,вміння і навички учнів з теми«Квадратична функція,її графік і властивості»;розширювати світогляд учнів щодо використання властивостей квадратичної функції в практичній діяльності людини;розвивати творчі здібності учнів;формувати вміння працювати в групі;виховувати культуру мислення, спілкування,мовлення.
Розвивати компетентності:
пізнавальну-вміння навчатися та оперувати знаннями;
особистісну-вміння об'єктивно оцінювати власні можливості;
самоосвітню-вміння проводити самоконтроль власної діяльності;
соціальну-здатність працювати в команді;
творчу-розвивати ініціативу,самостійність.
Тип уроку:узагальнення і систематизація знань.
Обладнання:таблиці «Графік квадратичної функції»,конверти для групової роботи із завданнями,тестові завдання,картки для індивідуальних домашніх завдань,мультимедійна дошка.
Девіз уроку:Алгебра щедра,вона часто дає більше,ніж у неї просять(Д´аламбер).
Перебіг уроку
1.Організаційний етап уроку
Слово вчителя(доцільно проводити з метою формування інформаційних компетентностей).
Доброго усім дня та хорошого настрою.« Алгебра щедра,вона часто дає більше,ніж у неї просять»-писав видатний французький математик Жан Лерон
Д´аламбер. Сьогодні у нас незвичайний урок. Щоб повторити і систематизувати знання з теми «Квадратична функція,її графік і властивості»,проведемо ділову
гру «Компетентність».Чи є у вас запитання на початку уроку?(Очікуване запитання.Що таке компетентність?)
Компетентність-це готовність учня використовувати набуті знання,вміння та навички в житті для виконання теоретичних і практичних завдань.
Компетентний-такий,який уміє застосовувати набуті знання та досвід.
Отже,наша мета-перевірити,наскільки ви компетентно розв´язуєте завдання.
Наш клас-це три групи,які працюють над однією проблемою.Я буду вашим помічником і фіксуватиму ваші успіхи,допомагатиму.
2.Актуалізація опорних знань та умінь учнів(доцільно проводити з метою формування комунікативних компетентностей-вміння спілкуватися).
Перший етап.« Теорія-основа практики»
Фронтальне опитування проводимо у вигляді гри «Мікрофон», який стане по- чатком накопичування балів. Правильна відповідь –один бал.
1. Яка функція називається квадратичною?
2. Як називають лінію, що є графіком квадратичної функції?
3. Як впливає коефіцієнт а на напрямок її віток?
4. Які координати має вершина параболи графіка функції у = ах2+Ьх+с?
5. Чи існує таке тотожне перетворення квадратного тричлена, за допомогою якого можна іншим способом знайти координати вершини параболи?
6. За якої умови графік функції у=ах2 +Ьх+с перетинає вісь абсцис?
7. Який існує алгоритм побудови графіка квадратичної функції?
8.Що таке нулі функції?
9. Скільки нулів може мати квадратична функція?
10.Що називають проміжком знакосталості функції?
11. За якої умови графік функції у = ах2 +Ьх+с:
- дотикається до осі абсцис;
- знаходиться вище осі абсцис;
- знаходиться нище осі абсцис?
12. За якої умови графік функції у=ах2+bх+с на даному проміжку
- зростає;
- спадає?
Підбиття підсумку етапу
Учитель. Задоволена вашими знаннями,впевнена,що ви успішно застосуєте їх у практиці.
3.Застосування знань,умінь і навичок
Другий етап.«Практика-велика сила»(формування компетентностей продуктивної творчої діяльності)
До дошки виходять три учні одночасно-представники кожної команди. Решта учнів переписують умову в зошит і розв´язують.
№1. Визначити координати вершини параболи :
а)у=-х2-1; а)у=х2+2; а)у=х2+4;
б)у=х2-2х; б)у=-х2-6х; б)у=-х2+6х;
в)у=-х2+4х+5; в)у=-0,5х2-х-0,5; в)у=2х2-4х-1;
г)у=(х-3)2; г)у=(х+6)2; г)у=(х-5)2;
д)у=(х-3)2+5. д)у=(х+1)2-4. д)у=(х+4)2-2.
№2.Для функцій з завдання№1 вказати функція набуває найбільших чи найменших значень.
№3.Для функцій з завдання№1 а і б записати проміжки зростання та спадання функції.
№4.Записати рівняння параболи,зображені на рисунках,якщо їх одержують з параболи у=х2(картки для групової роботи)
№5 Розв'язування задач за підручником(формування компетентностей саморозвитку і самоосвіти)
№648(а) -1 група №648(б) -2 група №647(а) -3 група
Побудувати графік функції і записати властивості за схемою:
1)Д(у);
2)Е(у);
3)проміжки зростання,спадання;
4)нулі функції;
5)проміжки на яких функція набуває додатних,від´ємних значень.
4.Розвязування творчих задач( формування компетентностей продуктивної творчої діяльності)
Учитель. Декільками уроками раніше вам було запропоновано домашнє завдання: знайти явища, об'єкти, задачі, у яких використовується квадратична функція, її властивості. Пропоную розповісти про свої знахідки. (Повідомлення на 1-2 хв)
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ№1
6.Домашнє завдання.
Повторити §3,§4
Підготовка до ДПА. Виконати тестові завдання по 2-х варіантах за карточками.
(формування інформаційних компетентностей)
Мета уроку:узагальнити й систематизувати знання,вміння і навички учнів з теми«Квадратична функція,її графік і властивості»;розширювати світогляд учнів щодо використання властивостей квадратичної функції в практичній діяльності людини;розвивати творчі здібності учнів;формувати вміння працювати в групі;виховувати культуру мислення, спілкування,мовлення.
Розвивати компетентності:
пізнавальну-вміння навчатися та оперувати знаннями;
особистісну-вміння об’єктивно оцінювати власні можливості;
самоосвітню-вміння проводити самоконтроль власної діяльності;
соціальну-здатність працювати в команді;
творчу-розвивати ініціативу,самостійність.
Тип уроку:узагальнення і систематизація знань.
Обладнання:таблиці «Графік квадратичної функції»,конверти для групової роботи із завданнями,тестові завдання,картки для індивідуальних домашніх завдань,мультимедійна дошка.
Девіз уроку:Алгебра щедра,вона часто дає більше,ніж у неї просять(Д´аламбер).
Перебіг уроку
1.Організаційний етап уроку
Слово вчителя(доцільно проводити з метою формування інформаційних компетентностей).
Доброго усім дня та хорошого настрою.« Алгебра щедра,вона часто дає більше,ніж у неї просять»-писав видатний французький математик Жан Лерон
Д´аламбер. Сьогодні у нас незвичайний урок. Щоб повторити і систематизувати знання з теми «Квадратична функція,її графік і властивості»,проведемо ділову
гру «Компетентність».Чи є у вас запитання на початку уроку?(Очікуване запитання.Що таке компетентність?)
Компетентність-це готовність учня використовувати набуті знання,вміння та навички в житті для виконання теоретичних і практичних завдань.
Компетентний-такий,який уміє застосовувати набуті знання та досвід.
Отже,наша мета-перевірити,наскільки ви компетентно розв´язуєте завдання.
Наш клас-це три групи,які працюють над однією проблемою.Я буду вашим помічником і фіксуватиму ваші успіхи,допомагатиму.
2.Актуалізація опорних знань та умінь учнів(доцільно проводити з метою формування комунікативних компетентностей-вміння спілкуватися).
Перший етап.« Теорія-основа практики»
Фронтальне опитування проводимо у вигляді гри «Мікрофон», який стане по- чатком накопичування балів. Правильна відповідь –один бал.
1. Яка функція називається квадратичною?
2. Як називають лінію, що є графіком квадратичної функції?
3. Як впливає коефіцієнт а на напрямок її віток?
4. Які координати має вершина параболи графіка функції у = ах2+Ьх+с?
5. Чи існує таке тотожне перетворення квадратного тричлена, за допомогою якого можна іншим способом знайти координати вершини параболи?
6. За якої умови графік функції у=ах2 +Ьх+с перетинає вісь абсцис?
7. Який існує алгоритм побудови графіка квадратичної функції?
8.Що таке нулі функції?
9. Скільки нулів може мати квадратична функція?
10.Що називають проміжком знакосталості функції?
11. За якої умови графік функції у = ах2 +Ьх+с:
- дотикається до осі абсцис;
- знаходиться вище осі абсцис;
- знаходиться нище осі абсцис?
12. За якої умови графік функції у=ах2+bх+с на даному проміжку
- зростає;
- спадає?
Підбиття підсумку етапу
Учитель. Задоволена вашими знаннями,впевнена,що ви успішно застосуєте їх у практиці.
3.Застосування знань,умінь і навичок
Другий етап.«Практика-велика сила»(формування компетентностей продуктивної творчої діяльності)
До дошки виходять три учні одночасно-представники кожної команди. Решта учнів переписують умову в зошит і розв´язують.
№1. Визначити координати вершини параболи :
а)у=-х2-1; а)у=х2+2; а)у=х2+4;
б)у=х2-2х; б)у=-х2-6х; б)у=-х2+6х;
в)у=-х2+4х+5; в)у=-0,5х2-х-0,5; в)у=2х2-4х-1;
г)у=(х-3)2; г)у=(х+6)2; г)у=(х-5)2;
д)у=(х-3)2+5. д)у=(х+1)2-4. д)у=(х+4)2-2.
№2.Для функцій з завдання№1 вказати функція набуває найбільших чи найменших значень.
№3.Для функцій з завдання№1 а і б записати проміжки зростання та спадання функції.
№4.Записати рівняння параболи,зображені на рисунках,якщо їх одержують з параболи у=х2(картки для групової роботи)
№5 Розв'язування задач за підручником(формування компетентностей саморозвитку і самоосвіти)
№648(а) -1 група №648(б) -2 група №647(а) -3 група
Побудувати графік функції і записати властивості за схемою:
1)Д(у);
2)Е(у);
3)проміжки зростання,спадання;
4)нулі функції;
5)проміжки на яких функція набуває додатних,від´ємних значень.
4.Розвязування творчих задач( формування компетентностей продуктивної творчої діяльності)
Учитель. Декільками уроками раніше вам було запропоновано домашнє завдання: знайти явища, об'єкти, задачі, у яких використовується квадратична функція, її властивості. Пропоную розповісти про свої знахідки. (Повідомлення на 1-2 хв)
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ№1
5.Підсумок уроку.
6.Домашнє завдання.
Повторити §3,§4
Підготовка до ДПА. Виконати тестові завдання по 2-х варіантах за карточками.
(формування інформаційних компетентностей)