Урок"Знаходження часу початку події, кількості минулого часу між двома подіями з точністю до року, місяця і дня.

Про матеріал

Розробка буде корисною вчителям спеціальних шкіл, що бажають працювати творчо. Матеріал містить корисну та актуальну інформацію для учнів. Урок спрямований на соціальну адаптацію учнів з вадами інтелекту.

Перегляд файлу

Клас: 9                                                             

Тема: Знаходження часу початку події, кількості минулого часу між двома подіями з точністю до року, місяця і дня.

Тип уроку: інтегрований урок математики та історії України.

Вид уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, формування та вдосконалення вмінь та навичок).

Мета: повторити міри часу, навчити визначати початок події за кількістю минулих років, розширити знання учнів з історії України. Розвивати вміння виділяти головне, висловлювати власну думку, зацікавленість учнів у математиці, самостійність. Забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів.  Коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.

 Очікувані результати:

  • навчити учнів визначати початок події за кількістю минулих років , орієнтуватися в часі;
  • підвищити мотивацію навчальної діяльності учнів за рахунок нестандартної форми проведення уроку;
  • розвивати вміння висловлювати власну думку, аналізувати історичні події;
  • підвищувати рівень соціальної адаптації учнів.

Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, презентація, дидактичні,  роздаткові та відео – матеріали, картки-опори, модель годинника, календар, стрічка часу.

Словникова робота: тривалість події, ера, століття, тисячоліття, стрічка часу, хронологія.

                                          Хід уроку

І. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку

Мета етапу: створити сприятливу атмосферу уроку, корекція уяви і мислення. Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.

Вправа: « Буває – не буває»

Учитель описує певну ситуацію. Учень повинен сказати «так», якщо така ситуація буває. А якщо не буває – «ні».

1.  У році 15 місяців.

2. Тиждень довший за місяць.

3. Урок у школі триває 60 хвилин.

4. За зимою іде літо.

    ІІ. Перевірка домашнього завдання, аналіз результатів

Мета етапу: перевірити рівень засвоєння знань.

повторити міри часу та підготувати прислів’я та крилаті вислови про час.

Прислівя та крилаті вислови про час:

  • Час, як вода, все вперед біжить.
  • Згаяного часу і конем не доженеш.
  • Роки більш знають, ніж книги.
  • Час все гоїть.

В учнів на столах роздатковий матеріал: картки - опори «Одиниці часу. Позначення. Співвідношення між одиницями часу».

Одиниці часу

Скорочене позначення

Співвідношення між одиницями часу

Секунда

с

 

Хвилина

хв

1хв = 60 с

Година

год

1 год = 60 хв

Доба

 

1 доба = 24 год

Місяць

міс.

1 міс. = 30 або 31 день

Рік

р.

1звичайний рік = 365 діб 1 високосний рік = 366 діб

Століття

ст.

1 століття = 100 років

Тисячоліття

тис.

1 тисячоліття 1000 років

 

Запитання вчителя:

1.Які міри часу ви знаєте?

2.Скільки місяців у році?

3.Скілки днів у тижні?

4.Скільки років у столітті, тисячолітті?

5. Скільки годин складає доба?

ІІІ. Усний рахунок

Мета етапу: активізувати пізнавальну діяльність учнів.

1. Дидактична гра: «Годинник» C:\Users\Пользователь\Desktop\скачанные файлы.jpg

 Вчитель на моделі годинника показує час, а учні дають відповіді. За кожну правильну відповідь учні отримують один бал.

 Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.

ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів

Мета етапу: забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того,чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.

Учитель повідомляє тему , мету та очікувані результати уроку.

V. Надання необхідної  інформації.

Мета етапу:дати учням достатньо інформації для виконання практичних завдань.

Робота з календарем року. В учнів на столах календар року.

Інформація вчителя.

Календар – список днів усього року з поділом на тижні та місяці та позначенням вихідних та свят.

Історична довідка. Вчитель зазначає, що календарі бувають різні. Календарі є: 

Запамятайте!  Тривалість події – проміжок часу, що пройшов від початку події до її кінця. Щоб обчислити тривалість події, потрібно від часу(дати) її закінчення відняти час ( дату) її початку.

Щоб визначити початок  події за кількістю минулих років, потрібно від дати  закінчення події відняти її тривалість.

Історична довідка. Визначити точний час певної події, тобто її дату, допомагає ХРОНОЛОГІЯ  – наука, що вивчає способи обчислення часу.Не завжди час обчислювався так, як нині. Найдавнішими одиницями виміру часу є доба, тиждень, місяць, рік. Люди почали їх застосовувати, спостерігаючи за явищами природи, рухом Сонця, Місяця, зірок. Та осягнути та правильно зрозуміти складні явища природи було важко. Тому за давнини в різних народів рік міг тривати від 300 до 400 днів і починатися чи навесні, чи влітку, чи восени або й взагалі з приводу якоїсь певної події ( повені річки, заснування міста тощо).

Лічба років від певної події називається ЛІТОЧИСЛЕННЯМ ( ЕРОЮ). Кожні сто років вважаються одним СТОЛІТТЯМ, або ВІКОМ. Тисяча років – це ТИСЯЧОЛІТТЯ.

VІ. Актуалізація опорних знань  і способів діяльності

Мета етапу:створити умови для продуктивної роботи учнів та їх співпраці один з одним.

Історична довідка.  Щоб уявити плин часу, скористуємося стрічкою часу.(Роздатковий матеріал: стрічка часу, яка повинна бути рухомою). Праворуч на стрічці часу розташований рік, в якому ми живемо, ліворуч попередні роки або століття.

_____________________І_____________________2016рік

до н.е.                                        н.е.

Історична довідка. Назва Україна вперше зустрічається в літописів у 1187 році.

Робота в зошитах та за дошкою.( Роздатковий матеріал).

Задача 1.  Відомо , що назва Україна вперше зустрічається в літописі у1187 році. Користуючись стрічкою часу, визначити скільки років минуло від того часу до 2016 року?

Розв’язання:    2016 – 1187 =829 (р.)

Відповідь. 829 років минуло від того, коли назва Україна вперше вжито в літописі.

 Історична довідка. ( Відео « Княгиня Ольга» (5хв.))Після того, як князь Ігор наклав головою під час бунту слов’янських племен, невдоволених розмірами данини, до влади прийшла його дружина Ольга. Пройшло 1104 роки від того, коли княгиня Ольга почала володарювати  в  Києві.

 Задача 2. Пройшло 1104 роки від того, коли княгиня Ольга почала володарювати  в  Києві. В якому році почала володарювати княгиня Ольга?

Розв’язання:    2016 – 1104 = 912( р.)

 Відповідь. У 912 році почала володарювати княгиня Ольга.         

VІІ. Фізпауза

Мета етапу: зняття психофізичного напруження.

Вправи для зняття зорової втоми, розслаблення м’язів кістей рук.

VІІІ. Застосування знань і способів діяльності

Мета етапу: організувати практичну роботу учнів для самостійного освоєння матеріалу та досягнення поставлених цілей уроку.

Історична довідка.  (Відео «Володимир Великий»(2хв.))

Інформацію підготували учні.

Перший учень. Особливого піднесення Київська Русь досягла за часів правління князя Володимира. Недарма його звали Великим. Найбільшою справою Володимира Стало запровадження 988 року християнства.

Другий учень. Князь Володимир закінчив своє володарювання у 1015 році і правив державою продовж 35 років.

Інтерактивна вправа: «Мозковий штурм».

Вчитель. Діти, як дізнатися, в якому році посів великокнязівський стіл Володимир Великий?

Учні : Від року закінчення правління потрібно відняти кількість років, що правив Володимир.

Розв’язання:   

1015 – 35 =980(р.)

Відповідь. посів великокнязівський стіл Володимир Великий.

Самостійна робота ( роздатковий матеріал).

1.Розташуйте наведені одиниці виміру часу у відповідній послідовності:

Місяць, століття, день, рік, тисячоліття, тиждень.

2.Розвяжіть хронологічну задачу. Георгій Іванович Нарбут, творець «Українського гербовника» помер у 1920 році, проживши 34 роки. У якому році народився Г. І. Нарбут?

ІХ. Підбиття підсумків та оцінювання результатів

Мета етапу:здійснити рефлексію та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей.

Інтерактивна вправа: «Словесна аргументована оцінка». Вчитель виставляє оцінки за урок та аргументує їх.

  Х. Інформація про домашнє завдання

Мета етапу: постановка навчальної проблеми і завдань з пошуком їх вирішення.

Домашнє завдання.

1.Накресліть в зошиті лінію часу, позначте на ній теперішній рік та розв’яжіть хронологічну задачу.

Задача. Пройшов 951 рік від дня заснування славетного чоловічого монастиря у Києві – Києво – Печерську лавру. Дізнайтеся, в якому році заснований монастир, позначте цей рік на лінії часу.

2. Визначте, до якого століття відносяться наведені дати:

1365рік, 988 рік, 2016 рік, 1015 рік, 1941 рік.   

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Алгебра 9 клас (Прокопенко Н.С., Захарійченко Ю.О., Кінащук Н.Л.)
До уроку
ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку