Розробка фрагменту уроку алгебри та початків аналізу в 10 класі, рівень стандарту, з теми "Похідні елементарних та складених функцій". Урок проводиться у групах, для аналізу розв'язування задачі застосувується "Ромашки Блума" а на підсумковому етапі - "Гора успіху"
1
Конспект уроку з алгебри та початків аналізу
10 клас
Вчитель: Бондар Наталя Андріївна
Тема: Похідні елементарних та складених функцій. Правила
диференціювання
Мета уроку:
дидактична: працювати над засвоєнням учнями: правил обчислення похідних; змісту основних правил диференціювання та формулювання їх математичною мовою, сформувати вміння знаходити похідні функцій, використовуючи правила знаходження похідних; продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати набуті знання до розв’язування задач з даної теми;
розвивальна: розвивати логічне мислення, комунікабельність, увагу, пам’ять, здатність до самостійності мислення; усне та писемне мовлення; розвивати інтерес до математики; вміння шукати необхідну інформацію з інтернет ресурсів.
виховна: виховувати в учнів бажання мати глибокі й міцні знання, працьовитість та уважність; сприяти розвитку всесторонньо розвинутої особистості.
Хід уроку
І. Оргмомент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Формування умінь знаходити похідні функцій
Робота у групах
(Робота за компʼютером)
Інструкція до виконання роботи
1.Усно або письмово виконайте завдання.
2.Виконання завдання розпочніть зі старту.
3.Знайдіть отриманий результат зліва на слайді на натисніть на нього.
4. Якщо відповідь правильна, то у внутрішньому колі з’явиться новий приклад.
5. Запишіть кількість невдалих спроб.
(Кожна група отримує задачу одного змісту, але щоб її розвʼязати, необхідно скласти запитання до неї за методом «Ромашка Блума». Кожна група, відповідно до ранжування, обирає собі пелюстку.
Пелюстки : - прості запитання; - уточнюючі запитання; - пояснюючі запитання;
- творчі запитання; - практичні запитання; - оціночні запитання)
а) Задача
Рух автомобіля під час гальмування описується законом s(t) = 30t-5t2 (s - гальмівний шлях у метрах, t – час у секундах від початку гальмування до повної зупинки) . Знайдіть, скільки секунд автомобіль рухається з моменту гальмування до повної зупинки. Яку відстань пройде автомобіль з початку гальмування до повної зупинки?
(Розвʼязання задачі записуємо на дошці і у зошитах )
Розвʼязання
S´(t) = 30 – 10t = ʋ (t)
Оскільки автомобіль зупинився, то ʋ (t) = 0
30 – 10t = 0
t = 3 cек- час до повної зупинки автомобіля
s(t = 3) = 30·3-5·32 – 90 – 45 = 45(м) проїхав атомобіль до повної зупинки.
Відповідь. 3 сек, 45 м.
Учитель
1) Дата народження.
2) Основні досягнення.
3) Яке відношення має до теми, що вивчаємо?
Серед портретів, які знаходяться на столі, відшукайте портрет необхідного вченого.
Завдання для групи №1
№ з.п. |
Завдання |
Відповідь |
Слово |
1 |
у = + 2х3 |
6х2 |
Ф |
2 |
у = 2х7 + |
14х6 - 2 |
Е |
3 |
у = х4 + – 2х + 6 |
4х3 - – 2. |
Р |
4 |
у = 2х3 |
6х2+ 2x3 |
М |
5 |
у = |
3cos |
А |
6 |
Знайдіть похідну функції f (x) = в точці з абсцисою х0 = 1 |
1 |
ПʼЄР |
Завдання для групи №2
№ з.п. |
Завдання |
Відповідь |
Слово |
1 |
у = 3х2 – 5х + 6 |
6х - 5 |
Б |
2 |
у=5х2 + + 3ctgx |
10x - - |
А |
3 |
y = sinx |
+ |
Р |
4 |
y = |
|
Р |
5 |
y = |
|
О |
6 |
Знайдіть похідну функції f (x) = в точці з абсцисою х0 = -1 |
|
У (ІСААК) |
Завдання для групи №3
№ з.п. |
Завдання |
Відповідь |
Слово |
1 |
y = 6х²+7х-2 |
12х+7 |
Т |
2 |
y = x⁶+cos x. |
6x⁵-sin x. |
Е |
3 |
у = |
3cos |
Й |
4 |
y = (7х+4)6 |
42(7х+4)5 |
Л |
5 |
y = |
|
О |
6 |
Точка рухається прямолінійно за законом S(t)=3t²+4. Знайдіть швидкість тіла в момент часу t0=5. |
30 м/с |
Р (БРУК) |
Завдання для групи №4
№ з.п. |
Завдання |
Відповідь |
Слово |
1 |
y = 4х⁵-х4+х2-1 |
20х4-4х³+2х |
П |
2 |
у = 2х3 + |
6х2 - 3 |
А |
3 |
у = |
|
С |
4 |
у = sinx |
cosx + |
К |
5 |
y = (7х+4)6 |
42(7х+4)5 |
А |
6 |
Тіло рухається прямолінійно за законом S(t)=t3-4t2+t. Знайдіть швидкість тіла у момент часу t0 =3 |
4 м/с |
ЛЬ (Блез) |
2.Знайдіть в Інтернеті інформацію, про застосування похідної в хімії
IV. Підсумок уроку
Рефлексія.
Помісти свій стікер на «Гору успіху» і поясни таке місце розташування.
Учитель: Добре і плідно попрацювали, а тепер оцініть себе, розмістивши свій стікер на гору успіху – на вершину, на схил чи у підніжжя .
Учитель: Закінчити наш урок мені хочеться такими словами «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруєте йому спочатку свій гарний настрій».
Дякую вам за урок. Бажаю всім успіхів і гарного настрою!
Домашнє завдання