Конкурс-гра для учнів 9-11 класів "Моя любов - Україна і математика"

Про матеріал

Проведення позакласного заходу з математики «Моя любов – Україна і математика» сприятиме активізації пізнавальної діяльності учнів; розвитоку логічної та предметно-математичної культури учнів; розвиту уваги, пам'яті учнів; вихованню поваги до наукової та культурної спадщини України , гордості за значний вклад українських вчених у розвиток математичної науки; підвищенню інтересу до вивчення математики.

У матеріалах розміщено сценарій заходу .

Перегляд файлу

Конкурс – гра  для учнів 9 - 10 класів

"Моя любов - Україна і математика"

Епіграф

«Моя любов – Україна і математика»

М.Кравчук

        Мета заходу:      

  • Активізація пізнавальної діяльності учнів;
  • Розвиток логічної та загально математичної культури учнів;
  • Розвиток уваги, памяті учнів;
  • Виховання  поваги до  наукової та культурної    спадщини  України , гордості за  значний  вклад  українських вчених  у розвиток математичної науки;
  • Підвищення інтересу до вивчення математики.                                        

Обладнання:

  1.       Висловлювання  українських вчених про математику:

Багато що з математики не лишається в пам'яті, але коли зрозумієш її, тоді легко при нагоді згадати призабуте.

    М.В.Остроградський

  Розумова праця на уроках математики — пробний камінь мислення.

    В. О. Сухомлинський

    Математичні здібності визначаються двома основними рисами: умінням мислити логічно і умінням мислити нешаблонно.

    В.І.Шевченко

    Всі гадають, ніби математика — наука суха, що полягає вона тільки в умінні рахувати. Це безглуздя. Цифри в математиці відіграють наймізернішу, найостаннішу роль. Це — найвища філософська наука, наука найбільших поетів...

    М.В.Остроградський

Математика – це життя.

                          Г.Ф.Вороний

2. Комп'ютер , проектор

3. Картки із завданнями

4. Таблички для суддів

5. Грамоти для нагородження

 

 

 

 Хід заходу:

  1.       Організаційний момент
  •          Повідомлення  про етапи та  правила  проведення гри;
  •          Представлення  команд(назва, девіз, емблема)
  1. Розминка «Народна мудрість»

(математичні народні загадки)

  • Шість ніг, дві голови, один хвіст, чотири ока, два носи. (вершник на коні)
  • Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять. (очі)
  • Два ряди сорочок,а між ними фартушок. (зуби та язик)
  • Хто ранком ходить на чотирьох ногах, удень - на двох, а ввечері - на трьох? (людина)
  • Утрьох їдуть братці верхом на конячці. (пальці на олівці)
  • Плету хлівець на четверо овець, а на п’яту кізку. (рукавиця)
  • Живе один батько і тисяча синів, всім шапки справляє, а собі не має. (дуб і жолуді)
  • Сімсот соколят на одній подушці сплять.(соняшник)
  • На сім братів, літами всі рівні, а іменами різні.Відгадай, – хто ми? (дні тижня)
  • Стоїть дуб, а на нім дванадцять гіль, а на кожній гілці по чотири гнізда, а в кожному гнізді по семеро пташенят. (рік,пора року,  місяць,  тиждень)
  • У місті - двенадцять ринків, на кожному ринку - по тридцять людей, у кожного - по двадцять чотири дитини. (рік)
  • Чотири брати, всі Кіндрати, ввесь світ оббіжать і один другого не дожене. (колеса на возі, машині)

http://zagadki.org.ua/ua/riddles/kids/

 

  1. Конкурс «Уважний математик»

(Знайти суму усіх чисел, які зустрічаються у відео фрагменті про Україну)

https://www.youtube.com/watch?v=hDb9WxPs5TA

 

3+5+105+1960+1 000 000+1225+2+3+1934+20+216+1+1853+1=1 007 328

 

  1. Конкурс  капітанів на тему:  «Творці математики з України»

   (запитання про математиків з України)

http://formula.co.ua/uploads/pdf/mathematicians.pdf

https://docs.google.com/presentation/d/1KPILNGs5sjbRw3o7IFeqwL2Hr_O9ACy3fqFEJTzh3lo/edit?hl=ru#slide=id.p4

  • Наукові твори якого українського математики  прислужилися до винаходу першого в світі електронного комп'ютера? ( М. Кравчук)
  • Кого М.Кравчук назвав  «основоположником математичної культури нашого народу»? (В.Й.Левицький)
  • Хто був одним з фундаторів української математичної культури на західноукраїнських землях, дійсним членом Наукового Товариства ім. Т. Шевченка з 1927р.? (М.О.Зарицький)
  • Він розв'язав п'яту узагальнену проблему Гільберта, одну з найскладніших в сучасній алгебрі. Важливі результати дістав в теорії цифрових автоматів, в галузі застосувань обчислювальної техніки в керівництві виробничими процесами та економіці. Під його керівництвом були створені універсальні електронно-обчислювальні машини "Київ", "Дніпро", серії машин „Мир” та інші ЕОМ. Хто це? (В.М.Глушков)
  • Він по праву вважався керівником школи з нелінійної механіки, родоначальниками якої в 30-ті роки ХХ сторіччя були академіки М.М.Крилов та М.М.Боголюбов. Він також автор більш ніж 750 наукових праць, серед яких 53 монографії, виданих багатьма мовами світу; підготував 100 кандидатів та 25 докторів наук. Хто це? (Ю.О.Митропольський)
  • Діапазон наукової творчості цього вченого  надзвичайно широкий: диференціальне та інтегральне числення, алгебра, теорія чисел, диференціальна геометрія, теорія ймовірностей, математична фізика, варіаційне числення, аналітична механіка, теорія удару, балістика тощо. Назвіть відомого українського математика. (М.В.Остроградський)
  • Він визнаний фахівцями як один із найяскравіших талантів у галузі теорії чисел на межі ХІХ-ХХ століть. За своє життя встиг надрукувати всього дванадцять статей, але дуже цінних до цього часу для сучасної науки. Хто це? (Г.Ф.Вороний) 
  • Він автор понад 180 робіт, в тому числі 10 книг із різних розділів математики (алгебра і теорія чисел, теорія функцій дійсної і комплексної змінних, теорія диференціальних та інтегральних рівнянь, теорія ймовірностей і математична статистика, історія математики тощо.) Назвіть цього вченого. (М.П.Кравчук)

 

 

  1. Конкурс кросвордів

(розв’язавши  числовий  кросворд,  по горизонталі  дістанемо  число, що дорівнює  висоті  г.Говерли - 2061)

По вертикалі:

1). Знайти добуток числа, місяця та року народження нашої держави. (24*8*1991=382272)

2). Обчислити: 1+2+3+…+98+99+100 .

Відповідь: 5050

3) 2 + 22 + 23 + … + 210 + 600

Відповідь: 2646

4). Задача Феофана Прокоповича. Якась людина  має багато коней, і всім їм різна ціна. Найгірший кінь коштує 4 золотих, а найкращий 55 золотих, і ціна від одного до другого коня весь час піднімається на 3 золотих. Питаємо: скільки ж усього було коней?

 Відповідь: 18

 (розвязуємо  за формулою  п-го  члена  арифметичної  прогресії)

 

  1. Конкурс вболівальників  (Математична абетка)

Назвати математичний термін на вказану літеру алфавіту:

Наприклад, А – абсциса

Б – бісектриса

В – відємник

Г – градус

Д – добуток

Е – еліпс…

  1. Конкурс «Вишиванка»

   (На екрані -  поле, розділене на  квадрати із номерами. Команди по черзі  називають    квадрата. Якщо вони потрапляють на зафарбовану клітинку, їм зараховується 1 бал. Якщо  на не зафарбовану  - повинні відповісти на запитання. В результаті на екрані  «вишивається» певний візерунок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Возом їхали два батьки і два сини. Скільки їх було? (Троє)
  2. Жило триста котів і один чоловік. Скільки там було ніг? (Дві)
  3. У родині 5 дітей. Половина з них хлопчики. Як таке може бути? (Друга половина теж хлопчики)
  4. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки ? (120)
  5. Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
    • я завжди їду в п”ятому вагоні від хвоста потягу, - сказав один.
    • А я – у п”ятому від голови,- заявив другий.

          Скільки вагонів було у потязі ?    (9)

  1. Скільки у кімнаті кішок, якщо у кожному кутку сидить по кішці  і навпроти кожної кішки сидить по три кішки ? (4)
  2. Чому дорівнює кут в квадраті? (90)
  3. На озері ростуть лілії. Кожний день їх число подвоюється, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (на 19-й)
  4. Чоловік ліг спати у 7 годин вечора, завівши будильник на 8 год ранку. Скільки годин спав чоловік? (1 год)
  5. Кришка стола має чотири кути, Один відпиляли. Скільки стало кутів? (5)
  6. Дерев’яний пофарбований куб з ребром 3 см розпиляли на кубічні сантиметри. Скільки серед них кубиків , які пофарбовані з трьох сторін? (8)
  7. Половина восьми  або шість без голови або дев’ять без хвоста. Що це ? (Нуль)
  8. Який годинник показує правильний час  два рази на добу? (Поламаний)
  9. Щоб знайти піратський скарб, потрібно пройти від старого дуба 12 кроків на північ, потім 5 кроків на південь, потім ще 4 кроки на північ і 11 кроків на південь. Де заховано піратський скарб ? (Під старим дубом)
  10. Є в рослини, є у слові, і в рівнянні також є, і стержневий, й мичкуватий, і кубічний, і квадратний. Що це ? (Корінь)

 

  1. Конкурс  української  народної  «математичної» пісні

(Потрібно заспівати українську народну  пісню , у словах якої  є числа)

Наприклад:

  • Ой на горі два дубки
  • Маруся, раз, два, три, калина…
  • Ой там на товчку на базарі (А за цього мужа треба дати…)
  • Як служив же я у пана
  • Продай , милий, сиві бички…
  • Ой ходила дівчина бережком
  • Два ведмеді, два ведмеді…
  • Два кольори

 

  1.   Підсумок гри

 

 

Підготовлено

учителем математики

 Писарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Глущенко Т.Г.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нижборська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Безродна Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1986
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку