Конкурс – гра для учнів 9 - 10 класів
"Моя любов - Україна і математика"
Епіграф
«Моя любов – Україна і математика»
М.Кравчук
Мета заходу:
-
Активізація пізнавальної діяльності учнів;
-
Розвиток логічної та загально математичної культури учнів;
-
Розвиток уваги, пам’яті учнів;
-
Виховання поваги до наукової та культурної спадщини України , гордості за значний вклад українських вчених у розвиток математичної науки;
-
Підвищення інтересу до вивчення математики.
Обладнання:
-
Висловлювання українських вчених про математику:
Багато що з математики не лишається в пам'яті, але коли зрозумієш її, тоді легко при нагоді згадати призабуте.
М.В.Остроградський
Розумова праця на уроках математики — пробний камінь мислення.
В. О. Сухомлинський
Математичні здібності визначаються двома основними рисами: умінням мислити логічно і умінням мислити нешаблонно.
В.І.Шевченко
Всі гадають, ніби математика — наука суха, що полягає вона тільки в умінні рахувати. Це безглуздя. Цифри в математиці відіграють наймізернішу, найостаннішу роль. Це — найвища філософська наука, наука найбільших поетів...
М.В.Остроградський
Математика – це життя.
Г.Ф.Вороний
2. Комп'ютер , проектор
3. Картки із завданнями
4. Таблички для суддів
5. Грамоти для нагородження
Хід заходу:
-
Організаційний момент
-
Повідомлення про етапи та правила проведення гри;
-
Представлення команд(назва, девіз, емблема)
-
Розминка «Народна мудрість»
(математичні народні загадки)
-
Шість ніг, дві голови, один хвіст, чотири ока, два носи. (вершник на коні)
-
Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять. (очі)
-
Два ряди сорочок,а між ними фартушок. (зуби та язик)
-
Хто ранком ходить на чотирьох ногах, удень - на двох, а ввечері - на трьох? (людина)
-
Утрьох їдуть братці верхом на конячці. (пальці на олівці)
-
Плету хлівець на четверо овець, а на п’яту кізку. (рукавиця)
-
Живе один батько і тисяча синів, всім шапки справляє, а собі не має. (дуб і жолуді)
-
Сімсот соколят на одній подушці сплять.(соняшник)
-
На сім братів, літами всі рівні, а іменами різні.Відгадай, – хто ми? (дні тижня)
-
Стоїть дуб, а на нім дванадцять гіль, а на кожній гілці по чотири гнізда, а в кожному гнізді по семеро пташенят. (рік,пора року, місяць, тиждень)
-
У місті - двенадцять ринків, на кожному ринку - по тридцять людей, у кожного - по двадцять чотири дитини. (рік)
-
Чотири брати, всі Кіндрати, ввесь світ оббіжать і один другого не дожене. (колеса на возі, машині)
http://zagadki.org.ua/ua/riddles/kids/
-
Конкурс «Уважний математик»
(Знайти суму усіх чисел, які зустрічаються у відео фрагменті про Україну)
https://www.youtube.com/watch?v=hDb9WxPs5TA
3+5+105+1960+1 000 000+1225+2+3+1934+20+216+1+1853+1=1 007 328
-
Конкурс капітанів на тему: «Творці математики з України»
(запитання про математиків з України)
http://formula.co.ua/uploads/pdf/mathematicians.pdf
https://docs.google.com/presentation/d/1KPILNGs5sjbRw3o7IFeqwL2Hr_O9ACy3fqFEJTzh3lo/edit?hl=ru#slide=id.p4
-
Наукові твори якого українського математики прислужилися до винаходу першого в світі електронного комп'ютера? ( М. Кравчук)
-
Кого М.Кравчук назвав «основоположником математичної культури нашого народу»? (В.Й.Левицький)
-
Хто був одним з фундаторів української математичної культури на західноукраїнських землях, дійсним членом Наукового Товариства ім. Т. Шевченка з 1927р.? (М.О.Зарицький)
-
Він розв'язав п'яту узагальнену проблему Гільберта, одну з найскладніших в сучасній алгебрі. Важливі результати дістав в теорії цифрових автоматів, в галузі застосувань обчислювальної техніки в керівництві виробничими процесами та економіці. Під його керівництвом були створені універсальні електронно-обчислювальні машини "Київ", "Дніпро", серії машин „Мир” та інші ЕОМ. Хто це? (В.М.Глушков)
-
Він по праву вважався керівником школи з нелінійної механіки, родоначальниками якої в 30-ті роки ХХ сторіччя були академіки М.М.Крилов та М.М.Боголюбов. Він також автор більш ніж 750 наукових праць, серед яких 53 монографії, виданих багатьма мовами світу; підготував 100 кандидатів та 25 докторів наук. Хто це? (Ю.О.Митропольський)
-
Діапазон наукової творчості цього вченого надзвичайно широкий: диференціальне та інтегральне числення, алгебра, теорія чисел, диференціальна геометрія, теорія ймовірностей, математична фізика, варіаційне числення, аналітична механіка, теорія удару, балістика тощо. Назвіть відомого українського математика. (М.В.Остроградський)
-
Він визнаний фахівцями як один із найяскравіших талантів у галузі теорії чисел на межі ХІХ-ХХ століть. За своє життя встиг надрукувати всього дванадцять статей, але дуже цінних до цього часу для сучасної науки. Хто це? (Г.Ф.Вороний)
-
Він автор понад 180 робіт, в тому числі 10 книг із різних розділів математики (алгебра і теорія чисел, теорія функцій дійсної і комплексної змінних, теорія диференціальних та інтегральних рівнянь, теорія ймовірностей і математична статистика, історія математики тощо.) Назвіть цього вченого. (М.П.Кравчук)
-
Конкурс кросвордів
(розв’язавши числовий кросворд, по горизонталі дістанемо число, що дорівнює висоті г.Говерли - 2061)
По вертикалі:
1). Знайти добуток числа, місяця та року народження нашої держави. (24*8*1991=382272)
2). Обчислити: 1+2+3+…+98+99+100 .
Відповідь: 5050
3) 2 + 22 + 23 + … + 210 + 600
Відповідь: 2646
4). Задача Феофана Прокоповича. Якась людина має багато коней, і всім їм різна ціна. Найгірший кінь коштує 4 золотих, а найкращий 55 золотих, і ціна від одного до другого коня весь час піднімається на 3 золотих. Питаємо: скільки ж усього було коней?
Відповідь: 18
(розв’язуємо за формулою п-го члена арифметичної прогресії)
-
Конкурс вболівальників (Математична абетка)
Назвати математичний термін на вказану літеру алфавіту:
Наприклад, А – абсциса
Б – бісектриса
В – від’ємник
Г – градус
Д – добуток
Е – еліпс…
-
Конкурс «Вишиванка»
(На екрані - поле, розділене на квадрати із номерами. Команди по черзі називають № квадрата. Якщо вони потрапляють на зафарбовану клітинку, їм зараховується 1 бал. Якщо на не зафарбовану - повинні відповісти на запитання. В результаті на екрані «вишивається» певний візерунок)
-
Возом їхали два батьки і два сини. Скільки їх було? (Троє)
-
Жило триста котів і один чоловік. Скільки там було ніг? (Дві)
-
У родині 5 дітей. Половина з них хлопчики. Як таке може бути? (Друга половина теж хлопчики)
-
Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки ? (120)
-
Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
-
я завжди їду в п”ятому вагоні від хвоста потягу, - сказав один.
-
А я – у п”ятому від голови,- заявив другий.
Скільки вагонів було у потязі ? (9)
-
Скільки у кімнаті кішок, якщо у кожному кутку сидить по кішці і навпроти кожної кішки сидить по три кішки ? (4)
-
Чому дорівнює кут в квадраті? (90)
-
На озері ростуть лілії. Кожний день їх число подвоюється, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (на 19-й)
-
Чоловік ліг спати у 7 годин вечора, завівши будильник на 8 год ранку. Скільки годин спав чоловік? (1 год)
-
Кришка стола має чотири кути, Один відпиляли. Скільки стало кутів? (5)
-
Дерев’яний пофарбований куб з ребром 3 см розпиляли на кубічні сантиметри. Скільки серед них кубиків , які пофарбовані з трьох сторін? (8)
-
Половина восьми або шість без голови або дев’ять без хвоста. Що це ? (Нуль)
-
Який годинник показує правильний час два рази на добу? (Поламаний)
-
Щоб знайти піратський скарб, потрібно пройти від старого дуба 12 кроків на північ, потім 5 кроків на південь, потім ще 4 кроки на північ і 11 кроків на південь. Де заховано піратський скарб ? (Під старим дубом)
-
Є в рослини, є у слові, і в рівнянні також є, і стержневий, й мичкуватий, і кубічний, і квадратний. Що це ? (Корінь)
-
Конкурс української народної «математичної» пісні
(Потрібно заспівати українську народну пісню , у словах якої є числа)
Наприклад:
-
Ой на горі два дубки
-
Маруся, раз, два, три, калина…
-
Ой там на товчку на базарі (А за цього мужа треба дати…)
-
Як служив же я у пана
-
Продай , милий, сиві бички…
-
Ой ходила дівчина бережком
-
Два ведмеді, два ведмеді…
-
Два кольори
-
Підсумок гри
Підготовлено
учителем математики
Писарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Глущенко Т.Г.