Урок алгебри у 8 класі "Квадратні корені. Перетворення виразів, що містять квадратні корені." Конспект + Презентація

Про матеріал
Розробка уроку алгебри у 8 класі на тему " Квадратні корені. Перетворення виразів, що містять квадратні корені". Метою є: - узагальнення та систематизація знань учнів про квадратні корені; - закріплення навичок тотожних перетворень виразів, які містять квадратні корені; - підвищення рівня мотивації навчання; - розвивиток логічного мислення, пам’яті, культури математичних записів; - розвивиток пізнавального інтересу учнів до історії математики, зокрема, до спадщини нашого земляка М.М. Боголюбова; - розвиток уміння здійснювати дослідницьку діяльність та працювати з інформаційними джерелами та мультимедійними засобами; - виховання спостережливості, лідерських якостей; - інтересу до математики, практичної спрямованості предмету; - почуття відповідальності, колективізму, впевненості в своїх силах.
Перегляд файлу

Урок алгебри у 8 класі

для дистанційного компоненту освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти

 

Вчитель  Леонова Л.М.

Тема: Квадратні корені. Перетворення виразів, що містять квадратні корені.

Мета:

Навчальна:

  •          узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні корені;
  •          закріпити навички тотожних перетворень виразів, які містять квадратні
  •          корені;
  •          підвищувати рівень мотивації навчання.

Розвивальна:

  •          розвивати логічне мислення, пам’ять, культуру математичних записів;
  •          розвивати пізнавальний інтерес учнів  до історії математики, зокрема, до спадщини нашого земляка М.М. Боголюбова;
  •          розвивати уміння та навички самостійного здобуття знань, уміння застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних та практичних завдань;
  •          розвивати здатність працювати у різноманітних групах, виконуючи різні соціальні ролі, навички самооцінки та самоконтролю;
  •          розвивати уміння здійснювати дослідницьку діяльність;

розвивати уміння працювати з інформаційними джерелами та  мультимедійними засобами.

Виховна:

  •          виховувати спостережливість, толерантність, вихованість;
  •          лідерські якості;
  •          науковий підхід;
  •          інтерес до математики, практичну спрямованість предмету;
  •          почуття відповідальності, колективізму, впевненості в своїх силах.

 

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: мультимедійна дошка;

 презентація вчителя  «Квадратні корені. Перетворення виразів, що містять квадратні корені»;

 презентація учнівських проєктів «Історія математичних позначень» та «Багатозначні терміни. Радикал».

Епіграф уроку: «Недостатньо мати лише добрий розум. Головне – вміти правильно використовувати його».

Рене Декарт

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Оголошення теми та мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На цьому уроці ми систематизуємо знання по темі «Квадратні корені» і підготуємося до тематичного оцінювання, яке відбудеться на наступному уроці.

Створення ситуації успіху.

Мені б дуже хотілося, щоб слово УРОК викликав у вас тільки такі асоціації:

У – успіх,

Р – радість,

О – обдарованість,

К – кмітливість.

(слайди № 1 – 4).

ІІІ. Повторення теоретичного матеріалу. (слайд № 5).

1. Арифметичним квадратним коренем числа а називається …(невід΄ємне число, квадрат якого дорівнює а.)

2. Арифметичний квадратний корінь добутку двох дійсних невід΄ємних чисел дорівнює,(добутку коренів цих чисел.)

3. Арифметичний квадратний корінь частки двох дійсних невід΄ємних чисел дорівнює, …( частці коренів цих чисел.)

4. Для будь-якого дійсного числа а арифметичний квадратний корінь з а2 , … (дорівнює модулю числа а. )

5. До перетворення виразів, які містять квадратні корені, відносяться:… (винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу.)

ІV. Усний рахунок. (слайд № 6).

V. Розв’язування вправ. (слайд № 7).

VІ. Рефлексія. Історія математичних позначень. (слайди № 8 - 16)

VІІ. Фізкультхвилинка. (слайд № 17).

VІІІ. Екологічна хвилинка. (слайди № 19)

ІХ. Розв’язування вправ. (слайд 20 -21)

Виконати дії:

 

 

 

Скоротити дріб: а) б)

Х. Психологічний тренінг. (слайд 22)

Щоб зняти втому, напругу з очей, зробимо перерву в роботі. Візьміть олівець, заплющіть очі й замалюйте в чорновику одну з трьох геометричних фігур: квадрат, трикутник, коло.

А тепер розплющіть очі й подивіться на дошку. Ви маєте можливість пізнати себе ще більше.

  •   Квадрат – наполегливість, впертість, надія лише на свої сили, твердість характеру, відвертість.
  •   Трикутник – упевненість в собі, вміння вислухати інших, прислухатися до порад та впевнено йти до поставленої мети.
  •   Коло – емоційність, схильність перейматися проблемами інших, співчутливість, доброзичливість

ХІ. Логічні вправи. (слайди № 23-24)

ХІІ. Рефлексія (слайди № 25-30) .

Презентація «Багатозначні терміни. Радикал»

ХІІІ. Тестова перевірка.    (слайд № 31) 

На Урок    https://naurok.com.ua/test/kvadratni-koreni-2969663.html

ХІV. Підсумок уроку.    (слайд № 32)

ХV. Домашнє завдання: п. 14-18. тести ст. 166-167. (слайд № 33)


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.  ВИКОРИСТАННЯ ГРУПОВИХ ФОРМ РОБОТИ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.navigator.rv.ua.
  2. Возняк Г.М., Маланюк М.П. Взаємозв’язок теорії з практикою в процесі вивчення математики. – К.: Радянська школа, 1989, ст. 18-24.
  3. Закон України «Про освіту»
  4.  Застосування інтерактивних технологій на уроках математики в малочисельних класах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.teacher.ed-sp.net.
  5.  Застосування інтерактивних технологій на уроках математики в малочисельних класах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.shestirnya-szh.ucoz.ua.
  6.  Інтерактивні методи навчання на уроках математики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.osvita.ua.
  7.  Інтерактивні технології навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.shkola19.klasna.com.
  8. Істер О.С. Алгебра: підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Освіта, 2008. – 208с.
  9. Кордемский Б.А. Увлечь школьников математикой. – М.: Просвещение, 1981, ст. 21-28.
  10. Корнес А.І. Математика. Зошит для контрольних і самостійних робіт.
    8 клас. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2005. – 80с.
  11. Методи навчання математики i шляхи їх реалiзацiї [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.npu.edu.ua.
  12.  МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.gimnasia.genichesk.com.ua.
  13. Нагибін Ф.Ф. Математична шкатулка. К.: 1961, ст. 67-72.
  14.  Нестандартні методи роботи на уроках математики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ksankamach.blogspot.com.
  15.  Нестандартні уроки. Типи уроків. Планування уроку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.nataliyapedos.wordpress.com.
  16.  Нетрадиційний підхід до викладання математики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.oksanarafalska.ucoz.ua.
  17. О.Г.Черватюк., Г.Д.Шиманська. Елементи цікавої математики на уроках математики. – К.: Радянська школа, 1968, ст. 27-36.
  18.  Організація групової навчально-пізнавальної діяльності на уроках математики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.pedagogika.at.ua.
  19.  Організація групової роботи на уроках математики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.vovschinternat.ucoz.com.
  20. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів з . математики для  5 – 9 класів, затверджена Наказом МОНУ від 07.06.2017 № 804 (оновлена), 2017.
  21. Ситник Г. Технології превентивного виховання школярів: Практичний посібник. – Рівне: Юлат, 1999, ст.34-45.
  22. Скобелєв Г.М. Математика в позаурочний час. К.: 1973, ст. 6-9.
  23. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник / О.І.Пометун, Л.В. Пироженко; За ред. О.І. Пометун. – К.: А.С.К., 2003, ст.113-126.
doc
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 2. Квадратні корені. Дійсні числа
Додано
7 листопада
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку