Дата: |
19.04.2022р.
|
|||
Клас Студент |
4Б Маньовська Інна |
|||
Тема уроку: |
Алгоритм письмового ділення на трицифрове число Вправи № 560-567, с. 119 – 121 |
|||
Мета уроку: |
навчальна: уточнювати поняття многокутника; вчити знаходити периметр многокутника; продовжити формування обчислювальних навичок; удосконалювати навички розв’язування задач; вчити застосовувати знання на практиці; розвивальна: розвивати логічне мислення, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність; інтерес до уроків математики.
|
|||
Тип уроку: |
Комбінований. |
|||
Обладнання: |
Роздрукований матеріал, відео, мультимедійна презентація |
|||
Література: |
Підручник Антоніна Заїка,Світлана Тарнавська «Математика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (частина 2) Видавництво «Підручники і посібники» 2021, Тернопіль. https://12baliv.com.ua/book/4-klas/matematyka/a-zajika-s-tarnavska-2021-chastyna-2
|
|||
Хід уроку |
||||
І. |
Організація учнів до уроку |
|||
|
1. Привітання Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо . Роботу швидше починаймо. Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться. Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок! Всі почули вже дзвінок. Він покликав на урок, Кожен з нас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчатка, А за ними – і хлоп'ятка.
2. Представлення студента-практиканта: Мене звати Інна Володимирівна. Я студентка Чортківського гуманітарно-педагогічного фахового коледжу імені Олександра Барвінського. Сьогодні проведу у вас урок математики
3. Вправа «Подаруй тепло» Діти, закрийте оченята. Наповніть свої сердечка рожевим промінчиком любові, ніжності та доброти. Тепло вашого сердечка відчуйте у своїх долоньках. Відкрийте очі. Передайте тепло і доброту ваших сердець іншим людям-знайомим і незнайомим. Тож нехай хороший настрій нас усіх супроводжує на протязі всього дня. Сьогоднішній урок у нас незвичайний, а тому працювати ми будемо під девізом: Навчайся, щоб знати! Знай, щоб уміти! Вмій, щоб робити! Починаємо наш урок і беремо з собою. У - успіх та усмішку, Р – розум і радість, О - організованість та обдарованість, К - кмітливість та компетентність. |
|||
ІІ . |
Перевірка домашнього завдання |
|||
|
|
|||
ІІІ. |
Актуалізація та корекція опорних знань |
|||
|
1. Усний рахунок Робота в парах
2 .Гра «Вірю — не вірю»
· У числі 73 є 7 десятків. (+) · У числі 703 усього 70 десятків. (+) · Перше неповне ділене може бути менше за дільник. (-) · Число 100 можна поділити на 3 так, щоб у частці були сотні. (-) · Дію ділення перевіряємо дією множення. (+) · Частку чисел 680 і 20 доцільно обчислити письмово. (-) · Частку чисел 952 і 4 легко обчислити усно. (-) · При письмовому діленні остача повинна бути менша за дільник. (+)
3. Математичний диктант - А зараз, ми проведемо математичний диктант . Ви уважно слухайте питання диктанту і записуйте відповідь у рядок . Але пропускайте між числами три клітинки.
4. Каліграфічна хвилинка - Діти! Чи запам’ятали ви діаметр нашої планети? Земля – наш великий дім. Ми повинні багато знати про свою планету . Отож для запам’ятовування діаметра Землі , запишуть у рядок іменоване число 12742 км. Пропускайте дві клітинки.
Підсумок: - Діти! Молодці! Справились з усіма завданнями. Переходимо до наступного етапу уроку. |
|||
IV. |
Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|||
|
А на уроці ми працюватимемо над темою «Алгоритм письмового ділення
|
|||
V. |
Вивчення нового матеріалу та формування нових знань |
|||
|
1. Пояснення нового матеріалу. 1) Узагальнення алгоритму ділення багатоцифрових чисел Вправа 561
Основні кроки при діленні на трицифрове число: 1)Визначаю перше неповне ділене 2) Визначаю скільки цифр у частці 3)Добираю першу цифру 4) Випробовою цю цифру 5) Дізнаюся , що поділилося 6) Дізнаємося , що не поділилося 7) Добираю друге неповне ділене 8) Добираю другу цифру 9) Випробовою цю цифру 10) Дізнаюся , що поділилося 11) Дізнаємося , що не поділилося……….
-Яке перше неповне ділене числа 258?(1470) - Яка частка виходить?(двоцифрова) - Яка перша цифра частки?(5) - Якою дією можемо випробувати чи підходить нам число 5?( дією множення -Який вираз складемо (258 * 5) - Добре, скільки десятків поділилося(1290) -А скільки десятків не поділилося ( 1470 – 1290= 180 (дес.) - Яке буде друге неповне ділене ( 180 дес. І 6 од. буде 1806) - Яку другу цифру частки можемо підібрати?(1806 :258 = 18 :3 = 6 ) - Перевіряємо. Скільки одиниць поділилося ( 258 *6 = 1548) Скільки одиниць залишилося ( 1806-1548= 258)
2) Первинне закріплення Вправа 562
-Яке завдання вправи?( Виконай ділення письмово. Називай у кожному випадку неповне ділене і як знайдено цифру частки.) - Отже давайте запишемо перший вираз ( 7935 : 345) - Визначимо перше неповне ділене (345 * 2=690) - Скільки десятків не поділилося ( 7935 – 690 = 103) - Яке буде друге неповне ділене( 103 і 5. Буде 1035) -Яку другу цифру частки можемо підібрати?(345*3=1035) - Отже , цифру ми підібрали правильно ( 1035-1035=0). Остача 0.
Молодці! У вас чудово виходить! . Фізкультхвилинка |
|||
VІ. |
Закріплення знань. Формування умінь і навичок. Розвиток умінь і способів розв’язання математичних завдань |
|||
|
1) Вправа 564
2) Вправа « Поясни!» - За поданим порядком ділення і записом письмового ділення поясніть виконані обчислення:
(Пояснюють не менш трьох учнів)
2. Робота з підручником Вправа 563
Вправа 565
а + b = 120 дм
Робота над задачею: - Про що розповідається в задачі? - Діти, а що шукане в задачі?(Чому дорівнює периметр прямокутника) - - Які величини треба мати, щоб знайти чому дорівнює периметр трикутник?( довжину і ширину) - Отже нам відомо, що сума довжини і ширини прямокутника дорівнює 120 дм. - Чи можемо ми за умовю задачі знайти периметр прямокутника?(Так) - Якою дією ми дізнаємося периметр і який вираз складемо?( Дією множення, 120 • 2 = 240 (дм).)
Отже, сформулюйте відповідь до задачі.( 240 дм дорівнює периметр прямокутника.)
Добре!Молодці!
|
|||
VII. |
Підсумки уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|||
|
Сьогодні ми з вами дуже плідно попрацювати, ви були активними, не боялись ставити питання . На уроці ми розв’язувати багато цікавих завдань,продовжували формувати свої обчислювальні навички, удосконалювали навички розв’язування задач, вчились застосовувати знання на практиці. Рефлексія(відповідать учні)
|
|||
VIII. |
Повідомлення домашнього завдання |
|||
|
№ 566,№567 Інструктування. Будьте уважними при виконання домашнього завдання. При обчисленні будьте уважними, щоб не допустити помилок.
|
|||