Урок математики з елементами формувального оцінювання "Розв’зування та порівняння простих і складених задач на рух".

Про матеріал
Сучасний урок математики з елементами формувального оцінювання за підручником Наталії Листопад стане у нагоді вчителям початкових класів.
Перегляд файлу

Розробка уроку   з використанням технологій

формувального оцінювання

Предмет: математика, 4 клас

 

Тема. Розв’зування та порівняння простих і складених задач на  рух.

Мета. Формувати в учнів уміння складати прості задачі на рух за таблицею та порівнювати їх; формувати вміння розв’язувати та порівнювати складені задачі на зустрічний рух; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в комонді, патріотизм.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: відеоролики, презентація,таблиці ілюстрований та роздавальний матеріал.

Освітні галузі. Математична, громадянська та історична, здоров’язбережувальна.

                                                      Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація уроку. Правила уроку.

                      Продзвенів уже дзвінок…

                      Починається урок.

                      Він незвичний і цікавий,

                      До нас гості завітали

                      Повернімось до гостей.

                      Дружно скажем : «Добрий день!»

Емоційна настанова

-         У мене зараз гарний настрій, ось такий! А у вас? Покажіть.

Результат пошуку зображень за запитом "картинки смайликов"

 

 

-         Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до кінця уроку.

 Вправа «Очікування».

-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності

-Діти, сьогодні наш урок буде  патріотичним, адже кожен з вас є маленькими патріотиками, які люблять свою країну понад усе. Ми будемо мандрувати нашою прекрасною Україною. Під час подорожі на  вас чекає багато цікавих завдань. Ми відвідаємо шість  зупинок. Сьогодні, кожен українець робить свою справу, працює задля перемоги.

-А що можете робити ви для перемоги?(здобувати знання. Наше головне завдання довести усім, що ми є справжні українці: найкращі, незламні, працьовиті, розумні, кмітливі, мудрі. Тому здобуті вами знання є маленьким кроком до великої перемоги.

 Вправа «Мозковий  штурм»

Щоб відправитись у подорож нам потрібно пригадати:

-Який сьогодні день? Чому він має таку назву?

-Яке число? Що ми про нього знаємо?

-Який місяць? Чому він має таку назву? Що ми знаємо про цей місяць?

-Давайте доберемо до кожної літери назви місяця асоціації, що стосуються України(безмежна, енергетична, енергійна, результативна, забезпечена, незламна)

  Тому ми сміло можемо записати число, місяць, класна робота.

Хвилинка каліграфії із завданням «Відгадай число»

Запишіть число 16, його потрібно збільшити у 2 рази(32), отримане число зменшити на 2(30), записане число збільшити на 70(100), знайденене число зменшити у 10 разів(10), до результату додайте 6(16)

Взаємооцінювання «Застосування піктограм(геометричні фігури). Поради друзям»

Метод "Прес»

-Як називають українців, які за часів козацької доби були вільними, мали свою зброю, щоб захистити свободу.(Козаки).Назва першої групи.

-Як називають в Україні націоналістів, які у 20 столітті боролись за незалежність нашої держави, особливо росіяни бояться цього слова.(Бандерівці) Назва другої групи.

-Як називають українців, які безкорисливо люблять свою Батьківщину, не цураються рідної мови, віддані своїй державі, захищають від ворогів її теріторіальну цілісність та недоторканість.(Патріоти) Назва третьої групи.

- Як можна назвати  такі терміни одним словом?(Українці)

-Сьогодні кожна група має працювати згуртовано, злагоджено, допомагаючи один одному, тому що працюючи в команді ми маємо велику силу.

Діти, а на якому транспорті ми будемо подорожувати? Кожна група має право на вибір.(картинки транспорту із завданням)

Усні обчислення

sim_hal-elektromobil-yaponiya-elmobmazda_2ev-elektromobil-yaponiya-elmobhonda_fit-ev-elektromobil-yaponiya-elmob

             SIM-HAL                                            Mazda 2EV                                Honda Fit EV

 SIM-HAL  Набирає швидкість 100 км/год за 5 с. Яку швидкість набере за 10 с?

 Mazda 2EV  Заряд акамулятора тримається 6-8 год, вистачає на відстань 200 км.  Скільки разів потрібно зарядити електромобіль, щоб проїхати 600 км?

Honda Fit EV Заряд акамулятора тримається 8 год, вистачає на відстань 250 км . Скільки разів потрібно зарядити електромобіль, щоб проїхати 500 км?

Перегляд відеоролика  (Honda Fit EV)

-Чи цікавою є для вас інформація?

 «Сигнал рукою»(самооцінювання)

-Транспорт є, ну то вперед!

Перша зупинка «Кмітливі українці»

Вправа «Математичний м’яч»

-Як ви вважаєте, чи можна перевищувати швидкість, коли рухаєтесь автомобілем ?До чого це може привести?

-Що таке швидкість(це відстань пройдена за одиницю часу)

-Як називається пристрій в автомобілі, що вимірює швидкість?(спідометр).

-Якою має бути швидкість автомобіля  в населеному пункті?

-Як знайти швидкість? Якою латинською буквою позначаємо швидкість?

В яких одиницях вимірюємо?

-З якими величинами, крім швидкості, ви ще знайомі?

-Як знайти відстань? Якою латинською буквою позначаємо відстань?

В яких одиницях вимірюємо?

-Як знайти час? Якою латинською буквою позначаємо час?

В яких одиницях вимірюємо?

Технологія «Навмисна помилка».(На дошці записані формули з помилками)

-Прочитайте формули (діти шукають помилки)

 Самооцінювання «Коло успіху»

Друга зупинка «Мудрі українці»

-Як ви вважає те, де ми користуємось такими величинами у нашому повсякденному житті? В яких ситуаціях?

Математичний диктант

Запишіть швидкість:

автобуса, якщо він за 2 год проїхав 80 км;(40км/год)

Велосипедиста, який проїхав 42 км за 6 год.(7 км/год)

Запишіть відстань:

Пішохода, якщо він іде 3 год зі швидкістю 4км/год;(12км)

Зебри, якщо вона біжить 3 год зі швидкістю 50 км/год.(150км)

Запишіть час руху:

туриста, який подолав відстань 45 км зі швидкістю 5км/год;(9год)

потяга, який подолав відстань 240 км зі швидкістю 80 км/год.(3год)

Взаємооцінювання «Застосування піктограм ( смайликів). Поради друзям».

ІІ Основна частина 

Третя зупинка «Допитливі українці»

Вправа «Мікрофон»

-Діти, над якою темою ми працюємо впродовж багатьох уроків?(працюємо з величинами, також розв’язуємо задачі на рух)

-Чи завжди все вдається?

-Які цілі поставите перед собою?(навчитися краще розв’язувати задачі на рух, пов’язані з величинами, долати труднощі і йти вперед.

-Сьогодні ми продовжимо формувати вміння розв’язувати та порівнювати прості і складені задачі на рух.

1.Формування вмінь складати прості задачі на рух за таблицею та порівнювати їх.

Робота в групах

№337 – Прочитайте завдання, розгляньте таблицю.

-Що в них спільного, а що відмінного?

-Що є шуканим  у першій задачі/другій/третій?

-Що можна сказати про такі задачі?(Вони обернені)

-Скільки обернених задач можна скласти до прямої?(Стільки, скільки числових даних є в задачі)

-Складіть задачі за даними таблиці і запишіть їх.( Перший рядок – І група, другий – друга, третій – третя.

Взаємоомооцінювання «Дві зІрки.Поради друзям». Самооцінювання групи.

2.Формування вмінь  розв’язувати та порівнювати складені задачі на рух.

Колективна робота

А)Колективне розв’язування задачі 1, №338(с.70-71)(усно)

-Про що йдеться в задачі?

-Що є шуканим?(відстань)

-Чи можемо одразу дати відповідь на запитання цієї задачі?

-Які величини відомі?

- Про що ми можемо дізнатись за допомогою таких величин?( швидкість зближення двох груп)4+5=9(км/год)

-А тепер ми можемо дати відповідь на запитання цієї задачі?9∙2=18(год)

Б)Порівняння умов задачі 1,2. Доповнення таблиці та розв’язання задачі 2, №338(с.71)(усно)

-Про що йдеться в задачі?(Про ту ж ситуацію)

-Яка це задача?(обернена до першої, прямої)

-Що спільного,а що відмінного?

-Що є шуканим?(час)

-Чи можемо одразу дати відповідь на запитання цієї задачі?

-Які величини відомі?

- Про що ми можемо дізнатись за допомогою таких величин?( швидкість зближення двох груп)4+5=9(км/год)

-А тепер ми можемо дати відповідь на запитання цієї задачі?18:9=2(год)

В) Порівняння умов задачі 1,3. Доповнення таблиці та розв’язання задачі 3, №338(с.71)(запис у зошити з коментуванням)

-Про що йдеться в задачі?(Про ту ж ситуацію)

-Яка це задача?(обернена до першої, прямої)

-Що спільного,а що відмінного?

-Що є шуканим?(швидкість другої групи)

-Чи можемо одразу дати відповідь на запитання цієї задачі?

-Які величини відомі?

1)18:2=9(км/год) – швидкість зближення  двох груп;

2)9- 4=5(км/год) – швидкість другої групи;

      Задачі

  Швидкість

          Час

     Відстань

          1

4км/год

5км/год

       2 год

            ?

          2

4км/год

5км/год

          ?

         18 км

          3

4км/год

    ?

       2 год

         18 км

-Скільки обернених задач можна скласти до прямої задачі? (Стільки,скільки є даних в задачі)

Самооцінювання «Коло успіху»

Четверта зупинка «Здорові  українці»

Кожен українець має берегти своє здоров’я, тому весела руханка Анни Трінчер «Яка ти козачка , який ти козак» допоможе нам відпочити і підняти настрій.

П’ята зупинка «Самостійні українці»

3.Удосконалення вмінь розв’язувати задачі на зустрічний рух.

Робота в групах

-На скільки дій кожна задача?

І група - №338(3)(2)

          Швидкість

          Час

        Відстань

І група

ІІ група

 

 

       ?

5км/год

          2 год

         18 км

 

ІІгрупа - №340

          Швидкість

          Час

        Відстань

І потяг

ІІ потяг

 

 

63км/год

     ?

          4 год

         564 км

 

ІІІ група - №341

          Швидкість

          Час

        Відстань

І хлопчик

ІІ хлопчик

 

 

      5м/с

     ?

          40с

         360 м

Взаємооцінювання «Дві зірки і Поради друзям». Самооцінювання групи.

ІІІ Заключна частина

Шоста зупинка «Справжні українці»

1.Підсумок уроку. Рефлексія.

-Чи збулись ваші очікування?

-Чи досягли цілей уроку?

Що цікавого було на уроці?

Техніка «Продовж речення.

Техніка «Гаряче місце».

Оцініть свої успіхи на уроці «Сходинки самооцінювання»(лего)

-Чи змінився ваш настрій  у кінці уроку? Покажіть за допомогою смайликів.

Наша подорож закінчується. Дякую нашим Козакам, Патріотам . Бандерівцям.-Діти, ви супер. Я вами пишаюсь. Кожен робить свою справу. Сьогодні ви здобували знання . Це є ваш маленький крок до великої перемоги. Ви є справжні Українці. З такими кмітливими, мудрими, допитливими, здоровими, самостійними українцями Україна переможе. Пам’ятайте, що Україна нас єднає, об’єднує, надихає, підкорює, мотивує, підтримує, оберігає, зміцнює.

Слава Україні!

-Побажання Україні на першу літеру вашого імені.(Давайте кинемо у склянку побажання нашій україні на першу літеру вашого імені)

Домашнє завдання

Учні отримують сертифікати про звільнення від Д/з  з математики за плідну працю на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

 

                                         

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
13 серпня 2023
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку