Урок "Алгоритм виконання письмового додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд."

Про матеріал
Вчитель початкових класів Уніят Марія Михайлівна. Пропоную розробку уроку математики для учнів 3 класу НУШ.
Перегляд файлу

Клас: 3

Предмет: математика

Вчитель класу: Уніят Марія Михайнівна

Тема: Алгоритм виконання письмового додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

Мета: ознайомити алгоритмом виконання письмового додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати навички роботи над задачами різних видів; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до уроків математики.

Обладнання: підручник, ноутбук.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку
  1. Привітання

Добрий день, учні!

Наш урок розпочинаймо,

До роботи приступаймо!

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
  1. Емоційне налаштування

Сьогодні буду працювати так:

- сміливо

- ввічливо

- наполегливо

- згуртовано

- старанно

- дружно

- уважно

- чемно

- відповідально!!!

  1. Перевірка готовності учнів до уроку

- Учні, перевірмо вашу готовність до уроку! Нам потрібен підручник з математики, зошит у клітинку, ручка.

  1. Перевірка домашнього завдання

Зараз ми перевіримо виконане вами домашнє завдання!

  1. Актуалізація опорних знань і способів дій
  1. Усна лічба

70+60=130

80+40=120

130+50=180

240+70=310

570+20= 590

360+40=400

430-30=400

420-120=300

270+110=380

500-100=400

350+200=550

440+20=460

650-300= 350

710-10=700

320-20=300

600-400=200

750-240=510

490-160=330

350+240=590

290+100=390

850+10=860

530-120=410

450-340=110

90+40=130

270+80=350

160+60=220

320-220=100

 


  1. Підсумок підготовки учнів до уроку

- Чудово! Тепер ми можемо приступити до вивчення нової теми нашого уроку!

  1. Повідомлення теми уроку

Ми з вами вправно попрацювали над попередньою темою нашого уроку!

Сьогодні нашим завданням є ознайомитись із алгоритмом виконання письмового додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

  1. Формування нових знань і способів дій
  1. Виконання підготовчих завдань

Для початку виконаємо підготовчі завдання!

• 223
• 478
• 30
• 262
• 840
• 231
• 963

  1. Пояснення нового матеріалу

  1. Письмове обчислення

Спробуймо виконати письмові обчислення!


328+241=569

715+123=838

374+415=789

563+222=795

967-352=615

649-211=438

854-342=512

578-436=142


Обчислення робимо стовпчиком!

По черзі йдемо до дошки і обчислення робимо коментуючи!

Всі інші робимо записи в зошитах!

  1. Фізкультхвилинка

Ви вправно працювали! Якщо вже втомились, то у чат я надіслала посилання. Перейшовши за ним, ви зможете провести фізкультхвилинку!

  1. Закріплення формування вмінь та навичок
  1. Робота над задачею №1

- Про що йде мова в задачі?

- Що ми знаємо про козачат?

- Яке питання задачі?

Складемо схему до задачі:

Аналіз задачі (аналітичний спосіб)

- Яке питання задачі?

- Чи можемо одразу дати відповідь на нього?

- Чому? Які дані маємо для цього мати?

- Як знайдемо половину дороги?

- Яку дію виконаємо?

- Який вираз складемо?

- Чи можемо тепер дати відповідь на питання задачі?

- Чому? Які дані ми повинні для цього мати?

- Як знайдемо відстань від Коблева до Миколаєва?

- Яку дію виконаємо?

- Який вираз складемо?

- Чи можемо ми тепер дати відповідь на питання задачі?

- Які дані ми повинні для цього мати?

- Яку дію виконаємо?

- Який вираз складемо?

Розв’язання задачі:

1) 130 : 2 = 65 (км) - половина дороги
2) 65 + 10 = 75 (км) - від Коблево до Миколаєва
3) 130 - 75 = 55 (км)

Відповідь: 55 км відстань від Одеси до Коблево, а від Коблево до Миколаєва 75 км.

Розв’язання задачі записуємо в зошити.

  1. Робота над задачею №2

Погляньте на наступну задачу.

- Про що йде мова в задачі?

- Що ми знаємо про туристів?

- Яке перше питання задачі?

Короткий запис:

Січень – 435 т. 

Лютий – 312 т.  

Аналіз задачі (аналітичний спосіб)

- Яке питання задачі?

- Чи можемо ми одразу дати відповідь?

- Які дані ми маємо для цього мати?

- Яку дію виконаємо?

- Який вираз складемо?

Дію ми записуємо у стовпчик.

1)

всього відвідали музей.

- Яке друге питання задачі?

Короткий запис:

 

Аналіз задачі (аналітичний спосіб)

- Яке питання задачі?

- Чи можемо ми одразу дати відповідь?

- Які дані ми маємо для цього мати?

- Яку дію виконаємо?

- Який вираз складемо?

Дію ми записуємо у стовпчик.

2)

Відповідь: 747 туристів всього відвідало музей за два місяця. На 123 туристи більше відвідало каток у січні, ніж у лютому.

  1. Повідомлення домашнього завдання

На домашнє завдання вам потрібно виконати вправу №4

  1. Підсумок уроку
  1. Рефлексія

- Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

- З яким настроєм ви закінчуєте урок?

- Що вам вдавалось легко/важко?

Мені було приємно з вами працювати! До зустрічі!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сонько Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 травня 2022
Переглядів
3125
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку