Розробка уроку інформатики для учнів 8 класу у формі ділової гри за темою "Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм"
Конспект уроку інформатики 8 клас
Тема уроку: Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм.
Тип уроку: комплексного застосування знань та закріплення матеріалу
Форма проведення уроку: ділова гра
Цілі уроку:
• повторити і узагальнити теоретичні знання з даної теми; закріпити практичні вміння і навички використання функцій табличного процесора при аналізі даних та побудові діаграм; навчити застосовувати знання, уміння і навички для вирішення реальної задачі;
• розвивати пізнавальну активність, логічне та творче мислення при пошуку рішення поставленої проблеми; розвивати аналітичне мислення, здатність виділяти головне, робити висновки і узагальнення;
• формувати наполегливість у досягненні поставленої мети, виховувати вміння мислити; прищеплювати інтерес до предмету, увагу й акуратність при роботі на ПК.
Програмне забезпечення уроку:
комп'ютерна програма Microsoft Office-2007,
презентація до уроку,
файли -заготовки для практичної роботи.
Обладнання уроку:
комп’ютери, мільтимедійний проектор, довідковий матеріал, листи
самооцінювання, атрибути ділової гри.
Хід уроку
I. Організаційний момент (1 хв.)
II. Актуалізація опорних знань (3 хв.)
Сьогодні я пригадала, якою міцною може бути сплетена павутина тож принесла клубок (показую). З поняттям павутина в інформатиці пов’язано дуже багато, наприклад інтернет, ативіруси. А ми з вами сплетемо свою павутину Знань. (учні відповідають на запитання передаючи клубок ниток наступному)
Яка міцна та красива наша павутина знань, саме на ваші знання ми і будемо опиратися під час подальшої роботи.
А повторити матеріал по цим та іншим питанням теми ви можете, використовуючи дистанційний курс «Електронні таблиці Excel»
(слайд).
IІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
2 - ЗНО, середній бал атестата. Яка категорія функцій вам підходить найбільше для роботи з базою даних атестатів, сертифікатів ЗНО ?
3 – Торгівля ( магазини, прилавки). У повсякденному житті людині необхідні продукти харчування, одяг та інші товари споживання. За допомогою якої функції можна вирахувати відсоток знижок, термін придатності продуктів?
Очікувана відповідь: 1) нарахування відсотків депозитних вкладів, кредитів, зарплат. 2) Обчислення середнього балу атестату, обчислення рейтингового балу ЗНО. 3) Визначення списання товарів, відповідно до їх терміну придатності та ін.
Основні види функцій, необхідних при виконання таких завдань - математичні, фінансові, статистичні, логічні.
Отже, я пропоную вам сьогодні детальніше і цілеспрямовано навчитись використовувати такий чудовий застосунок, як електронні таблиці Ecxel. (доречи, назва Ecxel має походження від слова excellent, що означає чудовий, відмінний) для вирішення життєвих задач.
ІV. Оголошення теми, мети уроку ( 3 хв.)
IV. Ділова гра (30 хв.)
Сьогоднішній урок ми проведемо у вигляді ділової гри. Наприклад, я пропоную вам моделювання роботи деякого підприємства.
Сьогодні ми всі є працівниками відомого хлібозаводу «Куліничі». І до нас на підприємство приїхала зарубіжна делегація для обміну досвідом. Ваша задача презентувати роботу 3-х основних відділів підприємства нашим гостям (на стіл журі ставлю табличку «Делегація з обміну досвідом»)
- Прошу працівників кожного відділу зайняти свої робочі місця. (підписані)
- Шановні працівники, візьміть листки самоаналізу та самооцінювання вашої роботи, за якими вам буде нарахована заробітна платня у вигляді оцінки за урок, підпишіть свої прізвище та ім’я і відкладіть вбік (розкладені заздалегідь біля кожного ПК на кожного учня. Зображення виводжу і на проектор):
- Начальників відділу попрошу отримати завдання для свого відділу, а також пусту флешку, на якій потім збереже результат роботи відділу та передасть директору. Начальник відділу контролює та корегує роботу співробітників, має право підходити до будь-кого з них, слідкує за об’єктивністю заповнення листків самооцінювання. (Картинка «завод» і завдання для роботи 3-х відділів на проектор)
Під час роботи відділів – слайд з побажанням босса)
V. Підведення підсумків уроку ( 4 хв.)
VI. Пояснення домашнього завдання ( 1 хв.)
Інструкція для роботи з матеріалами дистанційного курсу «Електронні таблиці Excel»
|
Високий рівень: Створити в текстовому редакторі тест із 4 - 5 запитань з теми «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм»