Урок " Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм"

Про матеріал

Розробка уроку інформатики для учнів 8 класу у формі ділової гри за темою "Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм"

Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики 8 клас

Тема уроку: Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм.

Тип уроку: комплексного застосування знань та закріплення матеріалу

Форма проведення уроку: ділова гра

Цілі уроку:

• повторити і узагальнити теоретичні знання з даної теми; закріпити практичні вміння і навички використання функцій табличного процесора при аналізі даних та побудові діаграм; навчити застосовувати знання, уміння і навички для вирішення реальної задачі;

• розвивати пізнавальну активність, логічне та творче мислення при пошуку рішення поставленої проблеми; розвивати аналітичне мислення, здатність виділяти головне, робити висновки і узагальнення;

• формувати наполегливість у досягненні поставленої мети, виховувати вміння мислити; прищеплювати інтерес до предмету, увагу й акуратність при роботі на ПК.

Програмне забезпечення  уроку:

 комп'ютерна програма Microsoft Office-2007,

         презентація до уроку,

         файли -заготовки  для практичної роботи.                           

Обладнання  уроку:

 комп’ютери, мільтимедійний проектор, довідковий матеріал, листи

самооцінювання, атрибути  ділової  гри.

Хід уроку

I. Організаційний момент (1 хв.)

II. Актуалізація опорних знань (3 хв.)

  • Пригадайте, яку тему ви почали вивчати на минулому уроці?

Сьогодні я пригадала,  якою міцною може бути сплетена павутина тож  принесла клубок (показую). З поняттям павутина в інформатиці пов’язано дуже багато, наприклад інтернет, ативіруси. А ми з вами сплетемо свою павутину Знань. (учні відповідають на запитання передаючи клубок ниток наступному)

  • Призначення електронних таблиць?
  • Як за замовчування називається файл Excel ? (книга)
  • Елементи книги Excel? (аркуші, комірки)
  • З чого починається формула Excel? і знаку =)
  •  Визначення з алгебри  -  функціональна залежність між змінними - … (функція)
  • Що називають аргументом функції в математиці? (незалежну змінну)
  • Які категорії функцій відомі в Excel? Математичні, статистичні, логічні…)
  • Яка приблизна кількість функцій в Excel?  (300)
  • Які види діаграм вам відомі?

Яка міцна та красива наша павутина знань,  саме на ваші знання ми і будемо опиратися під час подальшої роботи.

А повторити матеріал по цим та іншим питанням теми ви можете, використовуючи дистанційний курс «Електронні таблиці Excel»

 (слайд).

IІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

  • Зверніть увагу на зображення. Скажіть, будь ласка, як пов’язані малюнки з темою вашого минулого уроку?
  1. - Банки, зарплати, кредитні картки. Що можна в банківській справі обчислити за допомогою електронних таблиць? Яка категорія функцій, вивчених на минулому уроці, вам підходить для цього найбільше?

2 -  ЗНО, середній бал атестата.  Яка категорія функцій вам підходить найбільше для роботи з базою даних атестатів, сертифікатів ЗНО ?

3 – Торгівля ( магазини, прилавки). У повсякденному житті людині необхідні продукти харчування, одяг та інші товари споживання.  За допомогою якої функції можна вирахувати відсоток знижок, термін придатності продуктів?

Очікувана відповідь: 1) нарахування відсотків депозитних вкладів, кредитів, зарплат. 2)  Обчислення середнього балу атестату, обчислення рейтингового балу ЗНО. 3) Визначення списання товарів, відповідно до їх терміну придатності та ін.

Основні види функцій, необхідних при виконання таких завдань - математичні, фінансові, статистичні, логічні.

  • Наведіть приклади, в яких галузях ще можна використовувати функції електронних таблиць? (картинки : вокзали, транспорт, сімейний бюджет)
  • Ви повторили основні групи функцій електронних таблиць, вивчені на минулому уроці, та переконалися, що вміння користуватися ними для аналізу та узагальнення даних застосовується практично у всіх галузях людської діяльності.

Отже,  я  пропоную  вам  сьогодні   детальніше  і  цілеспрямовано  навчитись  використовувати  такий  чудовий  застосунок,  як  електронні  таблиці  Ecxel. (доречи,    назва Ecxel   має  походження  від  слова  excellent,  що  означає  чудовий, відмінний)  для  вирішення  життєвих  задач.

ІV. Оголошення теми, мети уроку ( 3 хв.)

  •  Як ви вважаєте, якою має бути тема нашого уроку? (відповіді учнів)
  • Отже, тема уроку «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм» (виводжу зображення на дошку).
  • Виходячи з теми, яку мету ви ставите перед собою? (даю учням 3 кольорових  листочки  А-4  з надписами «Хочу вміти….», «Хочу знати….», «Хочу розвинути в себе вміння….» діти колективно дописують текст. (Поки учні записують мету, на стаціонарну дошку вивішую набрану на кольорових листках тему уроку. Листочки з метою учні вивішують та коментують на дошку).

IV. Ділова гра (30 хв.)

Сьогоднішній урок ми проведемо у вигляді ділової гри.  Наприклад, я  пропоную вам  моделювання  роботи  деякого  підприємства.

Сьогодні ми всі є працівниками відомого хлібозаводу «Куліничі».   І до нас на підприємство приїхала зарубіжна делегація  для обміну досвідом.  Ваша задача презентувати роботу 3-х основних відділів підприємства нашим гостям (на стіл журі ставлю табличку «Делегація з обміну досвідом»)

  • За результатами попередньої роботи найактивніші учні призначаються  начальником відділу зарплат, начальником відділу кадрів, начальником  аналітичного  відділу. (видаю посвідчення -  бейджики на шнурку з відповідними надписами). А директором сьогодні, з вашого дозволу, буде учитель  (одягаю бейджик з надписом «BOSS» )
  • Начальників відділів прошу набрати собі персонал з присутніх учнів, по 3-4 працівники.

- Прошу працівників кожного відділу зайняти свої робочі місця. (підписані)

- Шановні працівники, візьміть листки самоаналізу та самооцінювання вашої роботи, за якими вам буде нарахована заробітна платня у вигляді оцінки за урок, підпишіть свої прізвище та ім’я і відкладіть вбік (розкладені заздалегідь біля кожного ПК на кожного учня. Зображення виводжу і на проектор):

  • Пригадайте правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером (говорять діти; слайд на проектор)
  1. Виконання практичних завдань (15 хв.)

- Начальників відділу попрошу отримати завдання для свого відділу, а також пусту флешку, на якій потім збереже результат роботи відділу та передасть директору.  Начальник відділу контролює та корегує роботу співробітників, має право підходити до будь-кого з них, слідкує за об’єктивністю заповнення листків самооцінювання.  (Картинка «завод»  і завдання для роботи  3-х  відділів на проектор)

Під час роботи відділів – слайд з побажанням босса)

  1. Хвилинка релаксації (1 хв.) (слайд)
  2. Обмін досвідом ( 10 хв.)
  • Шановні співробітники, закінчили свою роботу, начальників відділів прошу віддати директору флешку з виконаними завданнями. Сідаємо всі за сліл, у нас Виробнича нарада! (слайд)
  • Прошу відділи звітувати про виконану роботу ( всі учні відділу виходять до дошки).  А співробітники  інших відділів уважно слухають та думають, які види функцій та види діаграм були використанні під час роботи відділу, яку назву мають використані функції англійською мовою? (усний звіт учнів. На проекторі – результати їхньої роботи)
  • Чи є питання до роботи підприємства у шановних гостей із Фінляндії?

V. Підведення підсумків уроку ( 4 хв.)

  • Наша виробнича нарада закінчилась. Прошу передати  листки самооцінювання директору підприємства на затвердження. Всі зароблені вами гроші я перенесу до журналу як бали за сьогоднішній урок.
  • Порівняємо ваші очікування від уроку ( мета учнів на початку уроку ) і досягнуті результати.

VI. Пояснення домашнього завдання ( 1 хв.)

  • Вдома пропоную попрацювати із лекцією мого дистанційного курсу «Електронні таблиці Excel» та пройти тестування з даної теми (роздаю учням адресу курсу  в Інтернеті)
  • Початковий і середній рівень:  попрацювати із лекцією мого дистанційного курсу «Електронні таблиці Excel»
  • Достатній рівень:  пройти тестування з даної теми «Тест 4. Функції в Excel»

Інструкція для роботи з матеріалами

дистанційного курсу «Електронні таблиці Excel»

  1. Перейти за адресою http://klasnaocinka.com.ua/
  2. Зайти в систему, ввівши логін та разовий пароль (окремий для кожного учня)
  3. Погодитися з угодою сайту
  4. Зайти на «Сайт моєї організації» та вибрати «Дистанційне навчання»
  5. З перерахованих курсів вибрати «Електронні таблиці Excel», зареєструватися на курс
  6. Виконати домашнє завдання

Високий рівень: Створити в текстовому редакторі тест із 4 - 5 запитань з теми «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора. Побудова діаграм»

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку