28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя, риси його вдачі."

Про матеріал

Урок української літератури за твором Всеволода Нестайка "Тореадори з Васюківки" для учнів 6 класу "Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя, риси його вдачі."

Перегляд файлу

Тема : Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя, риси його вдачі.

Мета: аналізуючи пригодницький твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», вдосконалювати вміння учнів характеризувати улюбленого героя, аргументуючи свій вибір; розкривати риси його вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння школярів акумулювати здобуті знання під час відповідей-висновків, узагальнень, раціонально використовувати навчальний час, толерантно і аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру, пунктуальність, почуття любові до української літератури.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Методи й прийоми: слово вчителя, робота у групах, асоціативний кущ, прийом «Мікрофон», схема-конспект, твір-мініатюра.

Обладнання: схема-конспект, асоціативний  кущ «Дружба»,картки з прислів’ями про дружбу,

 

Хід уроку

 

А коли я став по-справжньому дорослим, мені страшенно захотілося повернутись

назад у дитинство — догратися, досміятися, добешкетувати...

Вихід був один — стати дитячим письменником.

Так я й зробив. І, пам’ятаючи своє невеселе дитинство,

я намагався писати якомога веселіше.

Всеволод Нестайко

Прекрасні  люди – незрівнянні, неповторні! Якщо я не доживу

До нового навчального року , то тільки завдяки їм.

Так вони  мені життя вкорочують  своєю поведінкою.

Галина Сидорівна   

 

ХІД  УРОКУ

І Мотивація навчальної діяльності

1.      Прийом «Мікрофон»

*      Які риси характеру ви цінуєте у своїх друзях? Чому? (Підтримка, чуйність, вірність, доброта)

*      Чи вважаєте ви, що ваші друзі найкращі, зможуть вас підримати у важку хвилину?  (Дружба – велика сила; важливо мати поруч вірного і відданого товариша, який піде за тобою в огонь і у воду, не зрадить, завжди допоможе в скрутній ситуації.)

2.     Асоціативний  кущ «Дружба»

3.     Робота з прислів’ями про дружбу

II. Актуалізація опорних знань.

*      Зверніть увагу  на слова  Всеволода Нестайка  (зачитати).

*      Які твори автора ви знаєте?

*      Ми читали уривки з трилогії   «Тореадори з Васюківки» - розташуйте правильно частини.

трилогія «Тореадори з Васюківки» («Пригоди Робінзона Кукурузо» 1964, «Незнайомець з 13-ї квартири» 1966, «Таємниця трьох невідомих» 1970)

*   Перед вами слова шкільної вчительки Галини Сидорівни про кого вони? (епіграф уроку)

*      Чим імпонують вам Павлуша і Ява – герої твору? (Васюківські «тореадори» завжди мають благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, іноді потрапляють у прикрі ситуації. Нерозлучні друзі, обмірковуючи вчинки, вміють усвідомити помилки й намагаються їх не повторювати, хоча відразу ж вигадують і здійснюють нову «авантюру.

III. Сприйняття та узагальнення навчального матеріалу.

 

*      А  які вони? Запишімо на дошці те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку не красить підлітка. (учні висловлюють власну думку)

+             ПАВЛУСЬ            

ЯВА

+  доброта і чуйність, справедливість, винахідливість, гумористи, здатні на вигадку;

-  бешкетники, завдають клопотів оточуючим,  зневажливо ставляться до навчання

*      Випишіть  риси характеру притаманні нашим героям :

https://www.blogger.com/blogger.g?rinli=1&pli=1&blogID=2682207973716424499Бешкетники, неслухняні, необачні, не бажають учитися, кмітливі, винахідливі, люблять тварин, веселі, кмітливі, розумні, неслухняні, несерйозні, допитливі, необережні, дотепні, боягузи, добрі,  сміливі, покірні, недисципліновані із почуттям гумору, вміють дружити .                                                                

 

Хлопчики – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять  не зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами. Усі пригоди хлопців описано весело , цікаво , смішно ,використано різні художні засоби .

*      Розподільно – вибіркова робота

1 ряд

2 ряд

З ряд

Метафори

Епітети

Порівняння

 

 

 

 

Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова.

ІV Застосування знань, умінь і навичок

*      Тестування

1. Яке прізвище було в Павлуші:

а) Завгородній;       б) Собакевич;          в) Рень;          г) Нестайко.

2. Скільки коштуватиме проїзд у метро у Васюківці для вчительки арифметики:

а) три копійки;   б) безкоштовно;          в) одна копійка;   г) п’ять копійок.

3. Чому будову метро хлопці вимушені були призупинити:

а) не вистачило будматеріалів;              б) побачив тато і заборонив;

в) у підземелля потрапила свиня і все зруйнувала;    г) лили сильні дощі.

4. Яке хобі було в діда Яви: 

а) полювати;   б) рибалити;   в) доглядати за худобою;  г) обробляти город.

5. Ким була Явина мати:

а) бригадир на заводі;  б) ланкова кукурудзоводів; в) кухар; г) вчителька.

6. Яке лихо вчинив бугай Петька:

а) розбив сусідську огорожу;                  б) зіпсував комбайн Явиного діда;

в) загнав дачника на телеграфний стовп;  г) зламав сторожовий курінь.

7. Хто став другою кандидатурою на участь у кориді:

а) льоха Манюня;  б) корова Манька;  в) бик Нафаня;  г) цап Жора.

8. Яку шкоду вчинив цап Жора:

а) з’їв усю капусту;          б) розбудив усіх посеред ночі;

в) з’їв сорочку Павлуші, поки той купався в калабані;

г) зайшов у будинок Павлуші.

9. До тореадорського реманенту друзів належали:

а) відро і хустка матері;           б) простирадло і міцна мотузка;

в) капелюшок і килимок;         г) ланцюг та червоний рушник.

10. Після чого Контрибуція розлютилася на хлопців:

а) коли її почали кусати мухи;                        б) коли вона захотіла пити;

в) коли один із хлопців ударив її по губі;    г) коли Ява відбив їй ріг.

11. Як друзі врятували цуценя:

а) витягли його з криниці;                    б) нагодували;

в) витягли його з озера;                   г) знайшли йому господаря.

12. Як хлопчики назвали врятоване цуценя:

а) Полкан;   б) Жучка;      в) Шарик;    г) Собакевич.

*      Робота за варіантами . Складаємо сенкан - характеристику

1  – Ява                      2 – Павлуша

*      Зачитування учнями сенканів - характеристик героїв

V . Підсумок уроку

Чи сподобалися вам пригоди Івана  та Павла? Згадайте , як поєдналися мрії  та дійсність  у творі

VІ Оцінювання

VІІ Домашнє завдання

.

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
2161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку