23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок. "Аналіз стану повітря у своєму населенному пункті з використанням різних джерел інформації та власних спостережень."

Про матеріал

Урок-дослідження (6 клас)

Тема: Аналіз стану повітря у своєму населенному пункті звикористанням різних джерел інформації та власних спостережень.

Мета: формувати знання про наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу в своєму населеному пункті;

розвивати вміння здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність, готувати повідомлення відповідно до даних критеріїв; створювати презентації для супроводу виступу; удосконалювати вміння оцінювати вплив чистого повітря на здоров'я людини; визначати за різними джерелами особливості погоди у своїй місцевості;

виховувати почуття відповідальності і впевненості у власних силах, толерантність і взаємодопомогу.

Перегляд файлу

Урок-дослідження № 3

Тема: Аналіз стану повітря у своєму населенному пункті з  використанням різних джерел інформації та власних спостережень.

Мета: формувати знання про  наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу в своєму населеному пункті;

розвивати вміння здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність, готувати повідомлення відповідно до даних критеріїв; створювати презентації для супроводу виступу; удосконалювати вміння оцінювати вплив чистого повітря на здоров’я людини; визначати за різними джерелами особливості погоди у своїй місцевості;

виховувати почуття відповідальності і впевненості у власних силах, толерантність і взаємодопомогу.

Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійні презентації,: малюнки, фотографії, схеми, плакати тощо.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: захист міні-проектів

Очікувані результати: учні зможуть самостійно добирати джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами, виявляти разом з членами родини способи регулювання температури та вологості в домашніх умовах, оцінювати наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель повідомляє про закінчення вивчення теми «Атмосфера», нагадує, що на наступному уроці відбудеться тематичне оцінювання.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Як людина використовує атмосферне повітря?
  • Як людство впливає на атмосферу?
  • Які чинники забруднюють повітря?
  • Що забруднює повітря в твоєму населеному пункті?
  • Поясніть, чому так важливо провітрювати приміщення?
  • Поміркуйте, як ви і члени вашої  сімʼї можуть вплинути на збереження повітря чистим.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Настав час підвести підсумки нашого дослідження атмосфери. Ви дізналися багато нового про таку важливу для всього живого повітряну оболонку Землі, навчилися вести та аналізувати власні спостереження. Але, як ви знаєте,  людина не тільки спостерігає за атмосферою. Її господарська діяльність має відчутний негативний вплив на атмосферні явища і процеси.

Сьогодні на уроці ми з вами проаналізуємо стан повітря у своєму населеному пункті, використовуючи різні джерела інформації та власні спостереження.

Під час виконання міні-проекту ви повинні були провести дослідження повітря і виявити джерела його забруднення у нашому селищі, а також визначити способи його очищення.

Завдання №1

Для виявлення джерел забруднення провести  таку роботу: нанести на чистий аркуш паперу рослинну олію і  розмістити його у різних місцях: на території школи, біля пришкільної дороги, біля навчального корпусу, на спортивному майданчику, біля свого класу, а також у кожного вдома.

Попередньо учасники міні-проекту проводять серед учнів школи прогнозуюче опитування про те, чи повітря на території школи чисте і чи є на прилеглій території місця із забрудненим повітрям. Припущення учнів будуть різноманітними. Менші учні зазвичай упевнені, що повітря у школі чисте, а старші — припускають можливість незначного забруднення, адже біля школи проходить дорога, на якій спостерігається рух транспорту. Результати опитування оформлюють у вигляді таблиці.

Через певний час, дослідивши білі аркуші паперу за допомогою звичайної лупи, дізнаються, де найбільш забруднене повітря, а де – найчистіше. Коли учні принесуть аркуші, які висіли у них удома, і дослідять їх, то дійдуть висновку, що більш забрудненими були ті, де будинки розміщені недалеко від дороги, якою  їздить транспорт. Найчистішим буде аркуш в учня, будинок якого ,наприклад, знаходиться недалеко від лісового масиву і транспортні засоби вулицею їздять дуже рідко, а у дворі посаджено багато фруктових дерев. З результатами можна ознайомити й інших дітей, що надасть змогу кожному з них побачити на власні очі, де найбільш забруднене повітря, а де — найчистіше.

Завдання№2

Користуючись різними  джерелами  інформації приготувати повідомлення про значення  повітря в природі і  в житті  людей та зробити висновки про бережливе ставлення до повітряних ресурсів України. Результати досліджень оформити у вигляді презентацій, творів-есе, повідомлень, малюнків, плакатів, схем.

ІV. Захист міні-проектів

  1. Скласти схему та підготувати повідомлення  «Джерела забруднення повітря в нашій місцевості».
  2. Написати творчу роботу (есе) «Наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу».
  3.  Написати повідомлення та створити презентацію «Заходи для збереження чистого повітря».
  4. Намалюйте плакат, який закликав би охороняти повітря.
  5. Сформулювати загальні правила до вимірювання температури повітря. Скласти памʼятку.
  6. Підготувати замітку «Способи регулювання температури та вологості в домашніх умовах»

Слово вчителя.  Під час обговорення 5 і 6 питань вчитель знайомить учнів із памʼяткою для учнів «Загальні правила до вимірювання температури повітря» та заміткою для учнів до уроку «Способи регулювання температури та вологості в домашніх умовах».

Памʼятка для учнів

«Загальні правила до вимірювання температури повітря»

  1. Термометр для виміру температури повітря потрібно встановити так, щоб виключалася дія на нього сонячних променів, сильно нагрітих поверхонь (наприклад, кухонної плити, радіаторів опалення) та охолоджених предметів;
  2. Термометри підвішують на спеціальних штативах, не можна тримати їх у руках та близько нахилятися до них;
  3. Відлік і реєстрацію показників термометру проводять через 10 хв після того, як він був розміщений у досліджуваному місті;
  4. Під час визначення температурного режиму приміщення (житлової кімнати) температуру повітря вимірюють у горизонтальному та вертикальному напрямках.

Замітка для учнів до уроку

«Способи регулювання температури та вологості в домашніх умовах»

  1. Для забезпечення теплового комфорту людини температура повітря в житлових приміщеннях по вертикалі та горизонталі повинна бути відносно рівномірною.
  2. У житлових приміщеннях найбільш оптимальною є температура повітря 18-20 °С, температура вище 24-25 °С чи нижче 16-15 °С вважається несприятливою та здатною порушувати теплову рівновагу організму.
  3. При підвищеній температурі повітря можуть виникати несприятливі реакції зі сторони організму: головний біль, погане самопочуття, зниження уваги та координації рухів, зниження працездатності.
  4. Умови низької температури повітря призводять до появи нежитю, кашлю, ангіни, загострення захворювань органів дихання (риніту, бронхіту, плевриту, пневмонії), м'язово-суглобового апарату та периферичної нервової системи (міозиту, міальгії, ревматизму, невриту, радикуліту). Хронічне охолодження організму знижує стійкість до інфекційних хвороб.
  5. Добові коливання температури при центральному опаленні житлових будинків не повинні перевищувати 3 °С.
  6. Нормальна відносна вологість повітря в житлових приміщеннях в залежності від температури повітря коливається від 30 до 60 %.
  7. У кімнаті, де знаходяться діти, батьки повинні забезпечити температуру повітря в межах 18-19 °С та відносну вологість повітря 50-70 % (чим сухіше буде повітря, яким дихає дитина, тим більша буде ймовірність розвитку алергій, дерматитів і пересихання слизових оболонок дихальних шляхів
  8. Тривале перебування людей у приміщеннях з низькою температурою і високою вологістю призводить до зниження стійкості до простудних та інфекційних захворювань (ревматизм, туберкульоз, хвороби нирок).
  9. Регулювати температуру та вологість повітря у житлових приміщеннях допомагають такі пристрої, як побутовий кондиціонер та зволожувачі повітря різних видів.
  10.  Для досягнення нормальної вологості повітря (40-60 %) у кімнаті потрібно проводити вологе прибирання, ставити таз із водою (акваріум з рибками), часто провітрювати приміщення і придбати стаціонарний психрометр для вимірювання вологості повітря.

ІV. Обговорення результатів діяльності, самооцінювання

  • Що вам запам'яталося за темою уроку?
  • Яке повітря потрібно для дихання?
  • Звідки в повітрі беруться шкідливі речовини?
  • Як живі організми допомагають очищувати повітря?

V. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Що повинні робити ми, люди, для охорони повітря?

Результатом роботи у міні-проекті може бути насаджування дерев на території школи та біля дороги, вирощування квітів, декоративних кущів.

Проведення бесіди зі знайомими людьми щодо негативного впливу на атмосферу та здоровʼя людини диму від спалювання сухої трави, листя, картоплиння; засмічування території села побутовими відходами. 

VІ. Домашнє завдання. Повторити тему «Атмосфера», підготуватися до уроку узагальнення і систематизації знань.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку