27.02 2020
7-А, 7-Б класи.
Тема уроку: It’s Something Wrong with Me.
(Я маю проблеми зі здоров’ям).
Мета уроку : 1) Навчальна:
2) Розвиваюча:
- розвивати логічне мислення і мовленнєву реакцію учнів.
3) Виховна:
- виховувати доброзичливе ставлення до співрозмовника;
- підвищувати загальну культуру здорового способу життя.
Обладнання: підручники, дидактичний матеріал.
Хід уроку.
І. Початок уроку.
Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу.
Today is the 27th of February, in two days we’ll meet spring. The weather in spring is usually warmer and nicer, so we have a possibility of spending more time outside. That’s why we will be healthier in spring than we are in winter. There is nothing more important in our life than health. “Health is above wealth”, wise people say. But sometimes we are ill and have to visit a doctor.
The theme of our today’s lesson is
“It’s something wrong with me”.
The objectives of our lesson are:
А) Учні хором повторюють за вчителем тематичну лексику та розподіляють її на 4 групи:
1- симптом
2- хвороба
3-частина тіла
4-служба охорони здоров’я.
В) Гра «Назви слово». Групова робота учнів. Діти розподіляються на дві команди. Одна команда читає значення слова, інша повинна вгадати його. Потім команди міняються ролями.
ІІ. Основна частина уроку.
1.Перевірка домашнього завдання.
It’s time for checking up your home task.
2.Гра «Допоможи мені одужати».
Вчитель називає проблему, у учнів на партах - картки, де вказані засоби лікування. У разі правильної відповіді, колір, яким надрукована проблема співпадає з методом лікування.
A game “Help me recover”
As I’ve said before we are sometimes ill, have problems with our health. Let’s imagine that I have a problem. Help me recover! Take stripes with sentences in colour. If you are right, the colour of the problem and the solution will be the same.
Well done! You have treated me and I’m well now.
I’ve got a headache.
__________________
I’ve got a toothache.
___________________
I’m coughing.
___________________
My nose is blocked.
___________________
I’ve cut my finger.
__________________
I’ve burnt my hand.
__________________
Drink warm milk with honey
_________________
Place it under a cold water tap
__________________
Stay in bed and take some medicine
Go to the dentist
___________________
Use nasal drops
__________________
Press a clean piece of cloth over the cut
to stop bleeding
__________________
I’ve got a sore throat
use some gargle
___________________
I’ve broken my arm
have it X-ray
_________________
А)Пояснення правил вживання та утворення минулого доконаного часу.
Write down the date and our Grammar theme: “The Past Perfect Tense.”
Look for a moment at these two sentences:
Ali learned English. He came to England.
Both these actions took place in the past, so we use the Past Simple Tense:
LEARNED, CAME.
But suppose we want to show that one of these actions took place before another one. Suppose we want to say that before he came to England Ali learned English. Then we use the Past Perfect Tense to the action that took place first and the Past Simple Tense to another action.
We say:
Ali had learned English before he came to England.
You see that Past Perfect is formed like Present Perfect except that instead of using the Present form HAVE/HAS we use the Past form HAD.
SO, THE PAST PERFECT IS USED TO SHOW THAT ONE ACTION TOOK PLACE BEFORE ANOTHER ACTION (IN THE PAST SIMPLE TENSE)
В) Використання минулого доконаного часу у мовленні. Питально – відповідна вправа 1 ст.115
Let’s use this tense in our speaking. Answer the questions of Ex1 p115.
С) Групова робота. Кожна група з 4-х учнів повинна утворити речення, з’єднавши відповідні частини минулого простого та минулого доконаного часів, а також знайти зайву частину речення. Наприкінці представники кожної групи утворюють з зайвих чотирьох частин ще додаткові 2 речення.
Group work. Make a group of four. I have given you stripes. Some of them are in blue. Choose them and put one under another. They are the beginnings of the sentences. Others are in brown. They are the endings. Your task is to match them and to find the stripe you don’t need to use.
By the time the doctor came
Mary caught a cold because
Ann had taken her medicine
John had a bad stomach ache
The doctor prescribed some medicine for his patient
Mother had laid Mary into bed
she hadn’t worn warm clothes
after he had eaten in a café
the man in green sweater had given first aid for poor Tom.
after he had examined him
before she started her dinner
before the doctor came
ІІІ. Закінчення уроку.
Your home task is to practice the Past Perfect Tense.
Ex.2p.117 – make sentences as in the example –in a written form;
Ex.3 p.117 – match two parts of the sentences.
We have done a lot of exercises. Our main tasks were:
We have fulfilled them. What is your mood? What about our new grammar tense? We are practicing it during our next lesson.
ІV. Виставлення оцінок, їх мотивування.