Основне завдання початкової школи – стимулювання допитливості і підтримка інтересу до навчання і пошуку знань, мотивація до самостійних досліджень, створення можливостей моделювати і конструювати, що створить основу для подальшого навчання у середній школі. Саме тому особлива увага зосереджена на ідеї запровадження STEAM-освіти у початковій школі, яка стала першою ланкою реформування освіти в Україні. На думку вчителів-практиків, у початковій школі відбувається формування дослідницької діяльності у формі, яка є доступною для цього віку дітей, відповідає їх фізичному та психологічному розвитку, закладаються основи обізнаності з професіями та галузями знань, що є пов'язаними зі STEAM- освітою, відбувається стимулювання інтересу до подальшого вивчення STEAM- предметів.
Our Solar System
(Science, Art, Maths, Technology, English)
Objective:
Students will:
I. Greeting
II. Rhyme “Eight Planet”
Eight planets around the sun.
Listen as I call each one:
Mercury? Here! Number one,
The closest planet to the sun.
Venus? Here! Number two,
Shining bright, just like new.
Earth? Here! Number three,
Earth is home to you and me.
Mars? Here! Number four.
Red and ready to explore!
Jupiter? Here! Number five,
The largest planet, that’s no jive.
Saturn? Here! Number six,
With rings of dust and ice that mix.
Uranus? Here! Number seven,
A planet tilted high in heaven.
Neptune? Here! Number eight,
With one dark spot whose size is great.
Ask students to search the words and then make as many sentences with them as they can.
Prepare three workshops or centers where students will work with different material to make a model of Solar System. Tell students they are going to make the planets out of computer printouts, paper drawings, and polystyrene balls or modeling clay. Ask students to choose the place where they want to work.
(Computer printout)
(Polystyrene balls or modeling clay)
Instructions:
Display students’ artwork around the class and ask each group to present their model.
Ask students to create crosswords on the theme.