Урок "Анна Гавальда «35 кіло надії». Шлях до успіху Ґреґуара Дюбоска"

Про матеріал
Конспект уроку, під час якого діти поглиблюють знання тексту повісті «35 кіло надії», опрацьовують шлях до успіху літературного героя, розвивають уміння висловлювати свою думку, аргументувати і відстоювати свою позицію. Під час уроку у дітей формується мотивація до навчання, виховується турботливе ставлення до членів родини.
Перегляд файлу

Тема уроку: Анна Гавальда «35 кіло надії». Шлях до успіху Ґреґуара Дюбоска

Мета:  поглибити знання тексту повісті «35 кіло надії», визначити проблематику, опрацювати шлях до успіху літературного героя,

розвивати уміння висловлювати свою думку, аргументувати і відстоювати свою позицію;   

формувати в учнів мотивацію до навчання, виховувати турботливе ставлення до членів родини.

 Роби що-небудь, щоб бути щасливим!

       Анна Ґавальда

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Кожен – будівничий свого життя, творець щастя. Що робить нас щасливими? Успіх, безперечно, складова щастя. 

Словник уроку:

Успіх - позитивний результат діяльності, факт вищого досягнення поставленої мети. Здобутий успіх є великим збудником нової енергії, могутнім стимулятором творчих пошуків і злетів.

Актуалізація опорних знань учнів

 Бліц-опитування

1.Які два жанри поєднала Анна Ґавальда у «35 кіло надії»? (Повість і притча)

2. Що  наповнювало щастям дитинство Ґреґуара? (Багаторазовий перегляд  Мультика про ведмежа, малювання картинки і складання пригод для плюшевого ведмежати)

3.Що виготовляли діти у дошкільній групі? (Їжачка із пап'є-маше, кошеня з пляшечкою молока, мишку у горіховій шкаралупі, вертушки, малюнки, аплікації)

4.Яку книгу подарувала Ґреґуару вихователька Марі? ("1000 справ для умілих рук")

Робота у міні-групах:

1. Завдання. Пригадати факти біографії письменниці і заповнити білі плями у тексті. (За потреби - скористатись інформацією Вікіпедії)

Анна Гавальда народилась … (1970 року) у …(Франціїї ). Дівчина навчалась у Сорбонні і працювала… (офіціанткою, касиршею, журналісткою).

 Писати твори почала в… (17 років) Книга для підлітків «35 кіло надії» написана у … (2002 році). Екранізована повість  у …(2010 р)

 2. Розгадати ребуси:

А. Модель якого корабля змайстрував учень Анни Гавальди, який зовсім не хотів учитися?

 

’’’’ н ’ (Титанік)

 

Б. Ім’я найважливішої для Ґреґуара людини? 

  •               ’’     (Леон)

 

В. В якому коледжі хотів навчатись хлопчик?

’’н’’’’’н  (Граншан)

 

  1. Знайомство з темою уроку. Спільно визначаємо дальший навчальний маршрут.

Обговорення питань: Що заважало Ґреґуару успішно навчатись? (Йому було нецікаво; у школі всім було байдуже до того, що йому подобалось; у нього низька самооцінка)

Що свідчить про низьку самооцінку героя? (Він називає себе: «здохляк», «натуральний хлюпик»,  «просто бездар і тупиця», «осел, тупиця, тричі ідіот!», «35 кіло кретинства, це точно», «повний нуль, пусте місце».

Вчитель. Завжди є ті, хто вірять і підтримують. Хто підтримував Ґреґуара? (Вихователька в дошкільному закладі і дідусь Леон)

Вихователька Мері була переконана, що у хлопця «Голова як решето, золоті руки і величезне серце. Якщо постаратися, із нього вийде толк». Вона подарувала йому велику книгу "1000 справ для умілих рук" і порадила дуже старатись,  «Щоб прочитати все, що тут написано».

Завдання: Знайти у тексті, яку слушну пораду дала Мері вихованцям? (Не даремно прожитий той день, коли ти щось зробив своїми руками) 

Чи слідував цій пораді Ґреґуар (Так, коли йому було тяжко, він відволікав себе справами)

Завдання-роздум: пояснити вчинки героя, мотиви його поведінки.  

Справи Ґреґуара:

- Він зробив відкриття – спеціальні пристосування для ходіння в горах.

- Для мами перелаштував праску так, що можна було працювати сидячи праску. (Розібрав ніжки прасувальної дошки – там був упор, і зробити нижче її не виходило, — вирахував потрібну висоту і установив дошку на чотири дерев'яні ніжки, як звичайний стіл. Потім відкрутив коліщатка від старого столика для нервування – я знайшов його напроти будинку неділю назад – і приладив їх до стільця, на якому давно ніхто не сидів. Ще і підставку для праски переробив, тому що мама недавно купила нову, другої моделі, здоровенну "Мулінекс" з паро зволожувачем, і я сумнівався, що стара підставка її витримає»

­- Розібрав повністю мотор газонокосарки, добре почистив і знову зібрав по гвинтику. Косарка завелася з півоберта.

- Новим сусідам допоміг розчистити сад. «Я виполов там скільки бур'янів, що пальці у мене порозпухали і позеленіли.

- Месьє Мартіно допоміг обідрати в будинку старі, зробити ремонт,.

Оформлення таблиці «Непростий шлях до успіху»

Завдання: визначити, які висновки (результат) мали події  

Події

Висновки

Навчання у старшій дошкільній групі

Робити руками – щастя для Ґрегуара

Перший шкільний день

У школі нецікаво

Ненавидить школу, нічого не вчить,

на уроках фізкультури грає роль клоуна

Двічі проходив повторно навчання в одному класі

Низька успішність, незадовільний фізичний стан

Відрахували зі школи

Єдина утіха – майстрування з дідом Леоном.

 

Хлопець набув практичний знань майструвати

Самостійні кроки:

Допоміг робити ремонт сусіду,

мамі налаштував прасувальну дошку, щоб можна було сидячи виконувати роботу.

Розібрав несправну травокосарку і відремонтував її.

 Заробив  200 євро

 

Виконав бажання мами

 

 

Полагодив сам

Сам обрав технічний ліцей, зателефонував туди, написав лист директору, здав екзамен

Поступив на навчання в коледж Граншан

 

Він старається вчитися

Йому немає рівних з креслення і трудового навчання

Ґреґуар думками і вчинками підтримує хворого діда Леона. Хлопець  підтягується на канаті, робить зарядку, старається вчитися

Дід Леон одужує

 

Образ дідуся Леона - моральний приклад і опора для хлопчика

Найбільшу підтримку хлопець мав від діда Леона, якого обожнював. Дід Леон свого часу був відмінником у навчанні, закінчив престижний вуз, проєктував мости. Він говорив онуку:

 «я бачив тебе за роботою. Бачив, як ти годинами сидиш на ворухнувшись, коли шліфуєш дерев'яшку чи макети свої розфарбовуєш… Ти такий же молодець, як ця черепаха». 

Саме дід Леон спонукав хлопця до рішучих дій.

Рефлексія:

Які поради були важливими для головного героя? Чи важливі ці поради для вас?

«я зрозумів одну дуже просту річ: більше за все на світі мені цікаві мої руки и те, що вони здатні змайструвати» (порада від Мері)

«Ось що я тобі скажу, друже: нещасним бути куди легше, ніж бути щасливим, а я не люблю, чуєш не люблю людей, які шукають легкі шляхи. Не виношу нитиків! Будь щасливий, чорт забирай! Роби що-небудь, щоб бути щасливим!» (Дід Леон)

 Домашня робота: переглянути фільм «35 кілограмів надії» режисера Олів'є Ланґлуа і усно порівняти враження від прочитаного тексту і переглянутої стрічки. Письмово: пояснити символічний зміст назви повісті.

docx
Додано
15 березня 2023
Переглядів
2322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку