Позакласний захід з мистецтва для учнів 8-х класів
Інтелектуальний Олімп
«Загадкова країна Античність»
Учитель. Доброго дня усім присутнім! Сьогодні у нас не звичайний урок, а інтелектуальний Олімп.
Ми вивчали мистецтво і літературу Давньої Греції та Риму, і кожен із вас має можливість перевірити свої знання, повторити те, що забув, ще раз почути те, що не запам’ятав.
Сподіваюсь, що всі знають, що Олімп – це (учні відповідають) гора в Греції, де, за уявленнями давніх греків, жили боги. До речі, слова «олімпіада», «олімпійські ігри» беруть свій початок також у Давній Греції.
А допоможуть вам піднятися на Олімп підказки – сходинки (учитель показує на ілюстративний матеріал).
Тож починаємо нашу мандрівку.
Я гортаю прадавніх книжок сторінки:
Плескіт моря та синь небокраю.
Чую голос, що владно луна крізь віки, -
Це чарівна Еллада співає .
(На інтерактивній дошці - відео «Давня Греція та Рим»)
Запитання до класу.
-
Що означає слово «античний»?
-
Які століття охоплює Античність?
-
Надбання яких народів називають античною літературою?
Українська поетеса Ліна Костенко влучно відзначила: «От був народ? Що римляни, що греки. На всі віки нащадкам запасли…»
-
Що ж нам запасли давні греки та римляни? Які види мистецтва розвивались у Давній Греції та Римі?
-
Якими спорудами представлена архітектура греків та римлян?
-
Продовжіть думку. Найвище досягнення греків у архітектурі – це…?
-
Які види ордерів існували в Давній Греції?
-
Які архітектурні форми використовували римляни?
-
Що таке акведук?
-
Що таке форум?
-
Що таке Колізей?
-
Назвіть найвідоміших скульпторів Давньої Греції?
-
Яка скульптура є символом сучасного олімпійського руху?
-
Хто автор цієї скульптури?
-
Продовджіть думку. Давньогрецька скульптура була статичною, але потім скульптори навчилися передавати…?
-
Образ довершеної людини став основою античного мистецтва. Хто з богів утілював цю довершеність?
-
Прекрасного Аполлона, бога натхнення і покровителя мистецтв, супроводжували 9 муз, які опікувалися науками і мистецтвами. Назовіть їх.
-
Продовжіть думку. Живопис Давньої Греції був представлений... .
-
Як називався орнамент, зображений на давньогрецьких вазах?
-
Продовжіть думку. Фаюмські портрети – це… .
-
Музичне мистецтво Давньої Греції найдавніше в Європі. Назвіть музичні інструменти греків та римлян.
-
Греки започаткували театр. Які терміни, пов’язані з театром, ви запам’ятали? (Котурни, катарсис, орхестра, скене, Діонісії).
-
Звідки греки та римляни черпали теми та натхнення?
-
Що таке міф?
-
Що таке міфологія?
-
Назвіть найвідоміші цикли міфів.
Гра «Хто є хто»?
Зевс, Гера, Афіна, Афродіта, Аполлон, Деметра, Гефест, Гермес, Орфей, Дедал, Ікар, Геракл, Прометей.
-
Які роди літератури були започатковані у Давній Греції? Назвіть представників.
-
Біля витоків давньогрецької літератури стояв Гомер, що вам відомо про нього?
-
У чому полягає Гомерівське питання?
-
Назвіть твори Гомера.
-
Які події зображені в «Ілліаді»?
-
Скільки років тривала Троянська війна?
-
Чи існувала насправді Троя?
-
У 6 ст. до н.е. у Північному Причорномор’ї з’явилися колонізатори з Греції. Вони заснували на узбережжі Чорного та Азовського морів міста –поліси. Назвіть їх.
Підіб’ємо підсумки. У чому ж причини живучості і авторитету античної культури? (Довершеність, гуманізм, гама людських почуттів, філософічність.)
Хто ж, на вашу думку, дістався до Олімпу? (нагородження найактивніших учасників)
Учитель. Завершити наш захід хочу рядочками з вірша.
О Греція! Боги, герої.
Не канула навік у вічність
Твоя краса. Живе Античність!