Урок "Аплікація як вид художнього оздоблення виробів"

Про матеріал
Розробка уроку "Аплікація як вид художнього оздоблення виробу" з трудового навчання у 6-му класі спеціальної школи.
Перегляд файлу

Тема. Аплікація як вид художнього оздоблення виробів Мета: розширити й систематизувати знання про аплікацію, ознайомити з видами аплікації, розвивати творчу уяву, пізнавальні інтереси, увагу, навчити учнів правильно добирати матеріали й інструменти для виконання аплікації.

Обладнання та інструменти: вироби оздоблені аплікацією,  «смайлики», абетка уроку, таблиця «Виготовлення аплікації «Клоун», мультимедійна презентація, музичний супровід.

Інструменти і матеріали: картонна основа, деталі аплікації з тканини, набір матеріалів для виконання творчого оздоблення виробу,  ножиці, клей.

Тип уроку: комбінований

Міжпредметні зв’язки: естетика, образотворче та музичне мистецтво.

ХІД УРОКУ

І. Загально-корекційний етап

1. Організація учнів до уроку.

2. Нервово-психологічна підготовка.

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Дуже гарно працювати,

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок ми розпочинаймо.

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із гарним настроєм,  все ж таки хочу запропонувати вам оцінити свій настрій за допомогою табличок-«смайликів». Оберіть й підніміть вгору той «смайлик», що найбільше відповідає вашому настрою. Слайд1   (, , ).

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Я хочу запросити вас у подорож. А чи любите ви мандрувати? Слайд2.

 (Звучить циркова музика)

ІІ. Основний етап

1. Актуалізація опорних знань.

Діти, а в  яке чарівне місце ми потрапили разом з цією музикою? (цирк)

Слайд2   Цирк (картинка із зображенням цирку)

А без якого артиста не може бути справжньої циркової вистави? (клоуна)

Клоун уміє робити все: він і акробат, і фокусник,і жонглер.

 

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.

 

І от до рук одного клоуна  потрапили кульки з літерами, де закодовано слово-підказка. Клоун так захопився жонглюванням, що всі кульки переплуталися.

Давайте допоможемо клоуну. У вас у кожного на парті є абетка уроку, в якій ви будете виконувати перше завдання.

Увага на слайд

Слайд3  Склади слово (Аплікація)

ООООООООО

ІКААПЛЦІЯ                                                                                                                                      Із запропонованих літер в кружечки-кульки вписуєте літери в такій послідовності, щоб відгадати слово-підказку з темою нашого уроку. Хто перший виконає, піднімає руку.

І так, відкриваємо свої абетки уроку, знайшли завдання1, що побачили на слайді і «Почали» (За першою піднятою рукою даю смайлик і на дошку з права зверху на магніт прикріпляю слово «Аплікація»).

 Хто з вас знає, що таке аплікація? Для чого її використовують? (Відповіді дітей.)

Тема нашого уроку : «Аплікація як вид художнього оздоблення виробу»

Слайд4 Аплікація як вид художнього оздоблення виробів

Відкриваємо  зошити і записуємо дату і  тему уроку .

Слайд 5 Визначення аплікації

Аплікація – виготовлення різних художніх зображень нашиванням або наклеюванням на основу різноманітних матеріалів (тканини, паперу, шкіри тощо); виріб, оздоблений таким способом.( див. абетку уроку)

Аплікація широко використовується для оздоблення різних виробів: одягу, речей для дому та відпочинку. Часто застосовують аплікацію і при оформленні інтер’єру.

Аплікацією можна ефектно прикрасити виріб або використати під час оновлення одягу (закрити аплікацією місце плями, потертості, пошкодження тощо).

 Сучасне виробництво дозволяє виконувати аплікації на будь-якій основі і в будь-якій кількості. Ручна аплікація дозволяє вибрати той малюнок, який найбільше сподобався, при бажанні змінити або доповнити його. Ваш виріб буде унікальним. Такий подарунок приємно отримати, а ще приємніше – подарувати другові чи члену своєї родини.

Слайд6 (Картинка з одягом карпатського населення.)

Ви в молодшій школі, в 5 класі вже виготовляли аплікації і знаєте, які матеріали для цього необхідні. Зараз ми зіграємо у гру «Хто більше знає».

Всі ці матеріали ми називаємо конструкційними матеріалами.(див. абетку уроку)

Слайд7 (зображення аплікацій з паперу)                                                                            Слайд8 (  зображення з соломки)

Слайд9 (зображення  з пластиліну)

Слайд10 (зображення  з тканини)

Види аплікації( Розповідь вчителя)

Існують такі види аплікації:

За формою: пласка, об’ємна;

Пласку аплікацію виконують вирізуванням деталей із паперу, тканини, інших матеріалів і нашиванням або наклеюванням їх на основу.

В об’ємній аплікації пришивають чи приклеюють на основу тільки частини окремих елементів. Крім того, об’ємну аплікацію виготовляють, підкладаючи під деталі аплікації синтепон, шматочки тканини.

За кольором: Одноколірна, багатоколірна;

      За тематикою:

Предметна аплікація – зображення окремих предметів.

Сюжетна аплікація відображає події, явища, складається з декількох різних фігур.

Декоративна – що містить узори, стилізовані зображення, орнаменти, якими можна прикрасити різні предмети

Абстрактна аплікація передбачає спрощене зображення загальної картини, позбавленої конкретності.

 

3. Закріплення нового матеріалу

Завдання 4. Заповнити схему в абетці уроку (за варіантами І-«Овація»  та ІІ-«Симпатія»)

«Овація»  - за формою

«Симпатія» - за кольором

«Овація» та «Симпатія» - за тематикою

Отримують смайлики обидві команди.

Кожен артист цирку виходить на арену в спеціальному костюмі, для кожного номера – свій костюм.

Зараз ми з вами за допомогою аплікації одягнемо нашого героя – клоуна і попрацювавши дизайнерами одягу, виконаємо оздоблення для його костюма.

Щоб отримати натхнення для своєї роботи , увага на екран ( звучить музика і відбувається перегляд презентації «Клоуни»)

ІІІ. Практична робота.

Виготовлення аплікації «Клоун»

Матеріали та інструменти: картонна основа, деталі аплікації,кольоровий папір , набір матеріалів для виконання творчого оздоблення виробу: ґудзики, блискітки, тощо; ножиці, клей.

Вступний інструктаж. Повторення правил безпечної роботи під час виготовлення аплікації по групах:

Хід роботи

Аналіз таблиці «Виготовлення аплікації «Клоун» (на екоані)

  1. Розкласти деталі аплікації на основі відповідно до зразка
  2.  Приклеїти до основи деталі згідно таблиці «Виготовлення аплікації «Клоун».
  3. Доповнити свою композицію творчим оздобленням.

(Хід практичної роботи див. абетку уроку)

Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягнень паперу), відповідність задуманій композиції, щоб не було на фоні надлишків клею.

ІV. Фізкультхвилинка.

Поточний інструктаж. Під час роботи контролюю дотримання правил безпечної роботи і санітарно-гігієнічних вимог.

В кінці виступу в цирку всі артисти виходять на манеж. Так і ми хочемо зустрітися з нашими клоунами. Прошу підняти вгору свої роботи, щоб всі побачили наших клоунів. (Хвалю всіх за гарні роботи)

V. Підсумок уроку

1.Рефлексія

Інтерактивна  вправа «Незакінчені речення»

На  сьогоднішньому  уроці   я дізналась..

  • На  сьогоднішньому  уроці    я навчилась…
  • Сьогодні на уроці мені найбільше  сподобалося ...
  • Мені запам'яталося ...
    Чи здійснилися ваші очікування від уроку?

 

2. Нервово – психологічне розвантаження

 Прийом «Комплімент від учителя»

  • Мені було дуже приємно…
  • Я сьогодні із задоволенням…
  • Мені сподобалось, як  ви виконували                                       

3.Оцінювання знань та вмінь учнів.

VІ. Домашнє завдання. Придумати історію про свого клоуна, виготовити за допомогою аплікації тваринку (собачку, котика тощо), яка б також разом з нашим клоунам приймала б участь у цирковій виставі.

VІІ. Прибирання робочих місць.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку