Клас 6-А Дата 21.10
Тема уроку: Листівки,їх призначення ,види листівок, Загальні відомості про технологію виготовлення листівок.
Мета уроку:
навчальна: ознайомити учнів з технікою квілінг, навчити володіти техніками роботи з папером, інструментами, пристосуваннями, необхідними у роботі; навчити виготовляти основні квілінгові форми.
виховна: формувати стійкий інтерес до початків мистецтва папероскручування;
виховувати естетичний смак, уміння підбирати кольори для контрасту;
виховувати уважність, старанність, терпіння у роботі.
розвиваюча: створити умови для розвитку особистості кожного учня, розкриття його творчих здібностей у даному виді роботи; розвивати образне та просторове мислення, уяву, увагу; розвивати дрібну моторику рук.
Дидактичні задачі уроку: учні виробляють акуратність, терпіння, прагнення домагатися мети; вчаться розуміти пропорції деталей; навчаються експериментувати і фантазувати.
Очікувані результати:
● розуміти особливості техніки квілінг
● будуть вміти виділяти композиційний центр у сюжетно-тематичній композиції;
● використовувати різні техніки для створення сюжетно-тематичні композиції
● усвідомлювати роль мистецтва як засобу збереження історичної пам’яті людства.
Навчально-методичне забезпечення уроку:
для вчителя: Картина у техніці квілінг, зразки аплікацій, зразки основних квілінгових форм, таблиця з правилами техніки безпеки, відеролик,трафарети-шаблони.
для учнів: двосторонній кольоровий папір, клей полімерний або ПВА, ножиці, дерев’яні палички, або стержні.
Тип уроку: комбінований.
Методи та прийоми роботи: бесіда, інтерактивні методи, практичні методи, пояснювально-ілюстративний метод, метод самоконтролю
Форма роботи: індивідуальна, парна, фронтальна
Інтеграція: малювання, українська література, креслення
Техніка виконання: паперопластика
Структура уроку:
Хід уроку
Гасло уроку:
Ідіть своїм власним шляхом, шукайте свій почерк, не наслідуйте нікого, мистецтво не терпить трафарету. Вчіться у великих майстрів, осягайте суть їх мистецтва, але не запозичте їх зовнішню манеру.
І. Ю. Рєпін
І. Організація учнів. (2хв.)
(Налаштування на діяльність). Вітання
Ось і дзвоник пролунає,
На урок всіх закликає.
Доброго дня, діти!
ІІ. Актуалізація опорних знань. (5-7 хв.)
Філворд «Декоративно – прикладне мистецтво».(Фронтальне опитування).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Як ви вважаєте, що таке творчість? (Відповіді дітей)
Що таке творчість? Може це вітер, Може, це бджоли увечері влітку Ніжно шепоче зажуреним вітам? Може, промінчик веселий, весняний, Спів заметілі зимовими днями: Спів заметілі зимовими днями: |
Може, блищать калинові намиста Чи то бринить височінь промениста? Тихо працюють, гойдаючи квітку? Може, живе вона в серці людини, Не замовкаючи ані хвилини? Переплітають в ній почуття. Творчість – це частка людського життя. |
Сьогодні ми будемо робити чудові листівки в техніці квілінг, ознайомимось детально з цією технікою, навчимось володіти інструментами та пристосуваннями, необхідними у роботі.
IV. Оголошення теми і мети уроку. (2 хв.)
Тема уроку: Листівки,їх призначення, види листівок, Загальні відомості про технологію виготовлення листівок
Після уроку ви навчитися робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах, будете вміти виділяти композиційний центр у сюжетно-тематичній композиції, використовувати різні техніки для створення композиції та усвідомлювати роль мистецтва та трудового навчання як засобу збереження історичної пам’яті людства.
V. Вивчення нового матеріалу.(15 хв.)
Кардмейкінг - мистецтво створення листівок.
Що таке кардмейкінг (cardmaking)? Насправді все просто.Card - карта, листівка, Make - робити, виготовляти. Об'єднавши два слова і отримуємо: «Виготовлення листівок». Кардмейкінг - це ремесло, напрям у мистецтві, рід творчості та хобі, ручне виготовлення листівок.
(Фронтальне опитування) «З чого можна робити листівки?»
(Відповіді дітей)
Давайте подивимося, які матеріали та інструменти можуть використовуватися при виготовленні листівок своїми руками.
Папір - це основний матеріал, який буде необхідний. Це може бути картон (білий або кольоровий), кольоровий папір, фольга, пакувальний папір будь-якої фактури, а також спеціальний папір для скрапбукінгу який відрізняється якістю і різноманітністю візерунків і фарб.
Елементи декору - це намистини, бісер, паєтки, ґудзики, шнурочки, стрічки, мережива, тасьма, різні клаптики тканини, пір'я, засушені листя, колоски, квіточки, зерна кави, різні крупи, штучні квіти, тасьма, нитки, тканина тощо.
Інструменти - це клей, двосторонній скотч, ножиці, степлер, штампи, фігурні дироколи, які використовуються для прикрашання та оформлення листівок з допомогою витинання фігурних отворів на папері.
(Фронтальне опитування) Які техніки виконання листівок вам відомі?
(Відповіді дітей)
«Техніки, стилі виготовлення листівок своїми руками».
Скрапбукінг – ця техніка найчастіше використовується для виготовлення листівок. У хід йдуть всі матеріали та інструменти, використовувані в скрапе, а також скетчі, стилі та техніки, такі як тиснення, ембосінг, штампінг. Єдине, чим відрізняється сторінка скрап-альбому від листівки - на листівці, як правило, не розміщують особистих фотографій, а використовують різні картинки, роздруковані або вирізані.
Декупаж. Ця техніка передбачає використання вирізаних паперових мотивів. Мотиви вирізують з паперових серветок, різних старих журналів, інших готових листівок, а також із спеціального візерункового паперу для виготовлення листівок потім їх приклеюють на папір. А якщо проявити фантазію, то можна створити дуже красиві мотиви для ваших листівок, використовуючи техніку декупаж на яєчній шкаралупі.
Айріс фолдінг (Iris Folding) – заповнення форми вирізаними по контуру картинки різнокольоровими смужками. Елементи цієї техніки відмінно підходять для виготовлення листівок. Існує безліч різних схем, за якими можна зробити відмінні мотиви і використовувати їх для виготовлення листівок.
Поп ап (Pop up) – техніка виготовлення об'ємних листівок. Для цього існують спеціальні готові схеми, використовуючи які можна створити неповторні об'ємні листівки.
Вишивка – для виготовлення листівок використовуються вишиті мотиви, підійдуть будь-які техніки вишивки –хрестиком, гладдю, бісером, стрічками. Мотив вставляється в заготовку і ваша листівка готова.
Квіллінг – це виготовлення декоративних композицій шляхом скручування паперових смужок в спіраль з якої формується елемент композиції потрібної форми.
Орігамі – ця техніка також часто використовується при виготовленні листівок, наприклад у вигляді складеного з аркуша паперу сорочки, плаття, банта, ялинки тощо.
Це основні техніки рукоділля, використовувані для кардмейкінга. Але є ще декілька технік, менш поширених, але про які я хотіла б згадати, можливо, це дасть вам поштовх для фантазії і негайного втілення.
Орнаре (Ornare) - нанесення дірочок, виколювання візерунка голкою за шаблоном, інша назва техніки – Прікінг (Pricking). За допомогою спеціальних схем можна створити звичайноїю голкою дивовижні орнаменти на папері.
Пергамано (Pergamano) – це техніка виготовлення листівок на пергаментному папері, або кальці, за допомогою тиснення та перфорування. Звичайна калька, яка продається в канцелярських магазинах, не підійде, тому вона занадто тонка, щоб витримати таке «грубе» звернення. Калька для пергамано відрізняється ще й тим, що якщо провести по ній чимось твердим, то на її поверхні залишається білий слід, завдяки чому і виходять візерунки.
Гранж – відрізняється свободою творчості без будь-яких обмежень і рамок. Листівки, виготовлені в цьому стилі, можуть мати елементи потертості, рвані краї, можуть бути пошарпаними і брудними, кольори зазвичай переважають темні: сірий, чорний, коричневий. Стиль «Гранж» добре підходить при виготовленні листівок для чоловіків.
Які види листівок ви знаєте? (Фронтальне опитування)
(Відповіді дітей)
«Види листівок за призначенням»
Поштові листівки: на лицьовій стороні друкується повноформатне зображення. Зворотний бік призначається для написання повідомлення, адресної зони («Кому», «Куди», «Адреса відправника», «Адреса одержувача») і поштової марки. Якщо листівка не є поштового, місце для адреси та наклейки марки не передбачається.
Вітальні листівки: використовуються для привітань зі святами та іншими подійними датами.
Сувенірні листівки: містять повноформатне зображення пам'ятників культури, музеїв, міст.
Корпоративні (ділові): Використовуються для розсилок акціонерам, партнерам і клієнтам в передсвяткові дні з метою зміцнення партнерських відносин.
Рекламні листівки: призначені для реклами продукту.
Cьогодні ми з вами спробуємо нову техніку і зробимо листівку в техниці квіллінг.
Що ж це за дивне слово - квіллінг? Чи чули ви раніше за цю техніку? (Відповіді детей)
Квіллінг або паперова філігрань - це просте і дуже красиве рукоділля , цікава техніка створення візерунків з паперових смужок.За допомогою цієї техніки можна оформити практично все, що підкаже вам ваша фантазія : рамки для фотографій , вітальні листівки , різні предмети інтер'єру. Та хіба мало що можна зробити ... Головне, що всі вироби, створені теплотою людських рук, виходять красиві, незвичайні і передають настрій автора.
VI. Практична робота учнів(25-30 хв.)
(Наголосити учням, що на практичну роботу відводиться 25 хв.
1.Вступний інструктаж: призначення й характеристика операції
Звертання уваги на технологічну послідовність виготовлення листівки, акцентування уваги на найбільш поширені помилки, нагадування про дотримання правил ТБ.
Як би ви виконали такий виріб?
(відповіді дітей)
2. Поточний інструктаж: Контроль якості виконуваних робіт, аналіз недоліків у роботі і шляхів їхнього усунення.
Учитель контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпеки праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів. Озвучує критерії оцінювання роботи.
3.Заключний інструктаж: Короткий аналіз виконаної роботи, акцентування уваги на організацію робочого місця – своєчасне його прибирання, догляд за інструментами після роботи.
Підбиття підсумків практичної роботи:
VІІ. Підсумок уроку
1.Рефлексія (3-5 хв.)
Вправа "Незакінчене речення".
Запис на дошці: На сьогоднішньому уроці я :
Я впевнена, що ви відкрили для себе багато цікавого. Сподіваюся також, що я спонукала вас до подальшої творчої роботи. Мені було приємно з вами працювати. Бажаю успіхів у творчий діяльності! До зустрічі на наступних уроках творчості та мистецтва!
VIІI.Домашнє завдання:
• опрацювати технологію виготовлення листівки;
• виконати оздоблення виробу;