урок "Аранжування академічної музики " для учнів 7 класу

Про матеріал

Ознайомити з особливостями понять «аранжування академічної музики», розглянути приклади сучасних електронних обробок симфонічної музики, зробити порівняння музичних творів в оригіналі та їхньому аранжуванні, розширити уявлення про творчість композитора В.А.Моцарта та ознайомлення сучасного аранжувальника П.Моріа.

Розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально­хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики; розвивати вміння виконувати сучасні пісні під фонограму та надавати характеристику засобам музичної виразності пісні.

Виховувати ціннісне ставлення до музичної культури минулого і сучасності, повагу до творчості композиторів та інтерес до творчості аранжувальників.

Перегляд файлу

Тема: Аранжування академічної музики

Мета: Ознайомити з особливостями понять «аранжування академічної музики», розглянути приклади сучасних електронних обробок симфонічної музики, зробити порівняння музичних творів в оригіналі та їхньому аранжуванні, розширити уявлення про творчість композитора В.А.Моцарта та ознайомлення сучасного аранжувальника П.Моріа.

Розвивати музичні здібності ­ метро­ритмічного, звуковисотного,  ладового   відчуття,  вокально­хорових  і  творчих навичок,  навичок образного, осмисленого сприйняття музики; розвивати вміння виконувати сучасні пісні  під фонограму  та надавати  характеристику засобам музичної виразності  пісні.

Виховувати ціннісне ставлення до музичної культури минулого і сучасності, повагу до творчості  композиторів та інтерес до творчості аранжувальників.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичні інструменти, комп’ютер, портрети композиторів В.А,Моцарта, П.Моріа, В. Івасюк.

Основні поняття для засвоєння: поняття, «аранжування академічної музики», сучасний симфонічний оркестр та інструменти, сучасні  електронні обробки  симфонічної  музики, порівняння  оригінальних музичних творів та їх аранжування.

Твори, що вивчаються на уроці.

  •                 В.А.Моцарт Симфонія № 40 1 частина;
  •                 В.А.Моцарт Симфоноія № 40 1 частина у виконанні естрадно-симфонічного оркестру  під керівництвом Поля Моріа (Франція);
  •                 В. Івасюка «Червона рута».

Хід уроку

Музичне вітання

Організаційний момент. Мотивація до навчання. Актуалізація опорних знань.

Діти, скажіть, які асоціації у вас викликає слово – АРАНЖУВАННЯ.  Напишіть, будь ласка, одним словом. Чи україномовне це слово?

А чи здогадалися ви, чому я вам пропоную пригадати слово «АРАНЖУВАННЯ»?

Тому що, ми продовжуємо вивчати аранжування не тільки загалом, а зокрема класичної музики. Тому тема нашого уроку «Аранжування класичноъ музики»

Щоб ви хотіли дізнатися на уроці? очікування

На при кінці уроку ви будете знати: про аранжування в музичному мистецтві; вміти: порівнювати оригінальні музичні твори та варіанти їх обробок, аранжувань.

Як ми визначили, що асоціацією  аранжування є власне музичні інструменти. То ж зараз вам запропоную впізнати музичний інструмент і обговорити це з в парі, а потім за допомогою рухів продемонструвати його.

Музична розминка(впізнати музичний інструмент)

Труба

Арфа (Арфу археологи знайшли у стародавній гробниці в місті Ур. Вона була виготовлена із золота, завдяки чому добре збереглася. Зображення цього інструменту знаходять на давньоєгипетських розписах)

Кларнет

Флейта

Гітара

Скрипка (Скрипки Страдіварі на сьогоднішній день вважаються найдорожчими, і вважається, що вони найкраще звучать)

Ксилофон

Молодці! Скажіть, який інструмент вам подобається найбільше? А хто хотів чи мріяв опанувати гру на музичному інструменті?

А щоб мрія здійснилася, людині необхідно працювати.

Ви знаєте, що видатні композитори досконало знають музичні інструменти. І сьогодні ми поговоримо про геніального композитора. А про кого йде мова, вам підкажуть картинки.

Музична гра

«Чотири картинки. Одне слово»

Новий матеріал для засвоєння. Знайомство з творчістю В.А.Моцарта

(діти розповідають про життя та творчість композитора)

Відео фрагменти про В.А. Моцарта

В.А.Моцарт, австрійський композитор і представник класицизму, написав понад 50  симфоній. І сьогодні ми послухаємо, одну з найвідоміших його симфоній.

Симфонія № 40, соль-мінор – один із  найвідоміших  його  творів. Написано  симфонію 1788 року для оркестру. Складається твір із чотирьох частин.

Документи, що підтверджують факт виконання симфонії за життя композитора, не відомі. Однак американський музикознавець Ніл Заслав (1983) подає досить переконливі непрямі докази цього припущення. У часовому проміжку між створенням симфонії та смертю композитора відбулося кілька концертів, на яких виконували його музику, і симфонія, назву та тональність якої не вказано, фігурує в програмках до трьох таких концертів

На копіях афіш концерту Музичного товариства у Відні 17 квітня 1791 під орудою Антоніо Сальєрі зазначено такий пункт програми: «Велика симфонія, яку скомпонував пан Моцарт».

Музичне сприймання В.А.Моцарт Симфонія № 40 1 частина.

Слухаємо дуже уважно, адже після прослуховування ви оберете  колір який виражає характер симфонії. Хто ще обрав такий колір?

Музика впливає на душу людини, вона людину підносить, робить її кращою.

Багато сучасних композиторів аранжують класичні твори, даючи їм друге життя. Одним із таких являється Поль Моріа.

Знайомство з творчістю композитора та аранжувальника П.Моріа

 Поль Моріа (фр. Paul Mauriat) – французький композитор, аранжувальник і диригент. У його  доробку  є  багато  аранжувань відомих  світових  шедеврів. Вашій увазі, Симфонія №40 1 ч. – Поль Моріа.

Музичне сприймання В.А.Моцарт Симфонія № 40 1 частина у виконанні естрадно-симфонічного оркестру під керівництвом П.Моріа

Виконання  творчого  завдання

 Порівняйте звучання класичного симфонічного оркестру та оркестрування П.Моріа для  естрадно-симфонічного оркестру.

Порівняти вам допоможе ось ця таблиця.  1. Що збереглося у двох випадків.2.Чим відрізняються. А допоможе вам у цьому подані слова….

Діти, чи хотіли б ви спробувати стати аранжувальником? Треба (давайте) спробувати(єм).

Виконання  творчого  завдання  «Музикування» (гра на музичних інструментах, відбивання ритму, робота зі стаканчиками).

1.Найголовнішим елементом у створенні музики являється власне ритм. Ми знаємо, що ритм відчуває кожна людина, адже перший ритм який супроводжує наше життя – це ритм серця, далі це ритм ходи. От і зараз ми з вами відтворимо ритм за допомогою паперових склянок.

2. А зараз я вам роздам музичні інструменти, і ми зможемо зробити своє аранжування. Слухаємо «Польку» Михайла Глінки.

Висновок: Кому було важко?А кому цікаво? А тепер ви зможете слухати музичний твір і передбачати способи аранжування. Дякую! Але на нашому уроці має звучати і пісня, але перед виконанням нам потрібно, що діти? Будь ласка, хто нагадає правила співу?

Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

Так, наше завдання повторити пісню. Хто бажає виконати пісню артистично та емоційно на оцінку?

Виконання пісні В. Івасюка «Червона рута».

  Узагальнення  вивченого матеріалу. Рефлексія.

І так, сьогодні ми дізналися про аранжування в музичному мистецтві; вміти: порівнювати оригінальні музичні твори та варіанти їх обробок, аранжувань.

Я зможу….

Я вмію…

Я навчився…

Я знаю….

Домашнє  завдання

 Прослухайте твори академічної музики в сучасній  обробці. Спробуйте визначити, що змінилося  в новому творі.

 

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
4225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку