Архітектура та образотворче мистецтво
Мета: визначити особливості розвитку архітектури та образотворчого мистецтва кінця ХVІІІ-поч. ХІХ ст., розвивати в учнів уміння працювати з історичними документами, ілюстраціями, вміти систематизувати та аналізувати історичний матеріал, робити висновки; розвивати навички вільного спілкування, вміння складати послідовну розповідь; виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання.
Тип уроку: урок-подорож.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Визначати на карті місця, які пов’язані з основними пам’ятками українського мистецтва;
Користуючись історичними джерелами характеризувати особливості стилю
Описувати явища культурного та духовного життя;
Порівнювати основні напрями, які були характерними для того періоду часу, порівнювати з сучасними культурними цінностями.
Оцінювати внесок окремих діячів у вітчизняну та світову культуру.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку. На початку уроку звучить вірш Т.Шевченка https://www.youtube.com/watch?v=bevocctcqx4
ІІ. Актуалізація опорних знань
Питання до класу. Вірш якого поета ви прослухали? Назвіть головну ідею твору.
Обговорення домашнього завдання у вигляді метода «Сніговий ком» Ведучий називає слово, наступний учень створює фразу, далі – речення або невеличка розповідь.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Українська культура кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст. збагатилася досягненнями в царині архітектури та образотворчого мистецтва.
Робота з документом (с.106). Відповісти на питання: що вражало подорожніх в архітектурних деталях дерев’яних будівель західноукраїнських церков?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Новий матеріал викладається у формі подорожі. Матеріал, за допомогою вчителя, готують екскурсоводи.
Словничок: класицизм, регулярне планування, три етапи розвитку класицизму
1 екскурсовод розповідає про Круглу площу (М.Амвросимов)
2 екскурсовод розповідає про Приморський бульвар в Одесі
3 екскурсовод розповідає про архітектурні пам’ятники Києва
4 екскурсовод розповідає про пам’ятники Львова
Створення хронологічної таблиці "Архітектура, скульптура та малярство кін ХVІІІ - 1 пол. ХІХ ст."
Перегляд відео про парк «Софіївка» в Умані та парк в Качанівці на Чернігівщині
https://www.youtube.com/watch?v=v1DVaTvusY8
https://www.youtube.com/watch?v=MWA2v9fpKf0
1 екскурсовод розповідає про пам’ятник князю Володимира в Києві
2 екскурсовод розповідає про пам’ятник градоначальнику Рішельє в Одесі
Завдання в контурній карті: розставити пам’ятки архітектури за місцем їх розташування; надписати назви губерній, де вони позначені
Онлайн-лекція https://www.youtube.com/watch?v=69nSjY40m_0
Самостійна робота. Вибрати ілюстрацію картини на с.111-112 та зробити аналіз картини (на вибір)
Пам’ятка до аналізу картини.
А) назва б) автор в) час г) жанр д) хто або що зображено е) головна ідея твору ж) ваші враження
Роздивіться картину Т. Шевченка «Катерина» ( ст. 113) та картини з альбому «Живописна Україна» (с.114) і дайте відповіді на питання: 1. З яким віршем Т.Шевченка у вас асоціюється перш картина? Чи є картини історичним джерелом? Чому? Які деталі життя українців розкриває автор?
ІV. Узагальнення.
Метод. «Три відомості про об’єкт» (Назваоб’єкту, рік створення, автор, місце)
Виконати узагальнюючі завдання в підручнику: 2, 3,4 (с.115)
V. Підсумок уроку.
Метод. «ПРЕС» Я пишаюсь досягненнями українських митців…
VІ. Домашнє завдання
Параграф 13. Завд. 4, 5, 7. Підготуватися до тематичного оцінювання