Тема: Арифметична прогресія в прикладних задачах.
Мета: Навчити учнів використовувати теоретичні знання при вирішенні прикладних завдань. Розвивати логічне мислення. Виховувати інтерес до точних дисциплін.
Тип уроку: Урок вдосконалення знань, вмінь і навичок.
Обладнання: Дидактичний матеріал, дошка.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
Як актуалізацію опорних знань, перевіряємо теоретичні знання учнів з теми.
IV. Розв’язування прикладних задач на застосування арифметичної прогресії:
Розв′язання:
Проаналізувавши умову задачі, можемо представити її такими даними:
;
;
;
n – кількість промахів.
Таким чином, використавши формулу суми n перших членів арифметичної прогресії, матимемо:
Відповідь: кількість промахів – 4.
Розв′язання:
З огляду на умову, маємо:
,
Відповідь: через 8 годин турист досягне потрібної висоти.
Розв′язання:
Для поливання першої грядки господар проходить шлях
(м)
Для поливання другої грядки він проходить
(м)
Для кожної наступної грядки пройти шлях, на 5м довший за попередній
- арифметична прогресія
Використавши формулу суми n перших членів арифметичної прогресії, матимемо:
Відповідь: господар, поливаючи город, проходить шлях 4,125 км.
Розв′язання:
- арифметична прогресія
Відповідь: гальмівний шлях автомобіля – 45 м.
V. Підбиття підсумків.
VІ. Повідомлення домашнього завдання:
Для глядачів циркових вистав крісла в одному із секторів розставлені так, що кожен наступний ряд містить на одне місце більше, ніж попередній. Скільки місць установлено в секторі, якщо в першому ряду 8 крісел, а всього рядів – 22?
Розв′язання:
- арифметична прогресія
Відповідь: у вказаному секторі встановлено 407 крісел.