Конспекти уроків за темами "Раціольні числа" 6 клас. Зміст матеріалу розкриває приклад використання елементів патріотичного виховання на уроках математики.
17/02 6 клас
Тема. Арифметичні дії з раціональними числами. Додавання раціональних чисел.
Мета: сформувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел; вивести правила додавання від'ємних чисел і виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування задач, що передбачають додавання від'ємних чисел; виробляти навички усного рахунку, розвивати логічне мислення; виховувати в учнів бажання удосконалювати свої знання.
Обладнання: демонстраційний термометр.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Аналіз контрольних робіт учнів.
Вказати на типові помилки, розібрати завдання, з якими не справилися учні.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
а) 5 + 0,8; 0,23 + 7; 0,48 + 0,2; 0,6 + 0,34; 2,7 + 1,12;
б) 3,4 + 2,5; 17,2 + 2,8; 5,9 + 3,7; 4,857 + 7,64;
в) 6 + 0,1 + 0,04; 7 + 0,05 + 0,8; 3,4 + 0,007 +0,06; 19 + 1,02 + 0,18;
2,01 + 1,3 + 0,09.
2,7; -3; -2,7; 3; 5,03; а, якщо а > 0; -b, якщо b > 0?
а) 2,7... > 2,73; б) -2,7... > -2,73; в) 2,7... > -2,73; г) -2,7... > 2,73?
IV. Мотивація начальної діяльності.
«Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і мову її солов’їну». В. Сосюра
Експерти стверджують, що Україна може забезпечити повноцінним харчуванням приблизно 500 млн осіб. Цьому неабиякою мірою сприяють і кліматичні умови: досить м'яка зима (середня температура в різних регіонах коливається від -4°С до -12°С), помірковано тепле літо (від +18°С до +25°С) і порядку 230 сонячних днів на рік створюють практично ідеальні умови для вирощування всіх основних сільгоспкультур
V. Формування знань
Працюємо з моделлю термометра:
Задача 1. Термометр показує +3 °С. Потім температура підвищилась на 2°С. Яку температуру показує термометр зараз?
Розв'язання. Зрозуміло, що
+3 + (+2) = 5 або +3 + (+2) + = (|+3| + |+2|) = + (3 + 2)+ = 5.
Задача 2. Термометр показував -4 °С. Потім температура знизилась на 2 °С. Яку температуру показує термометр зараз?
Розв'язання. Зрозуміло, що, як і в попередній задачі, -4 + (-2) = -6.
Звернемо увагу, що -4 + (-2) = (|-4| +|-2|) = -(4 + 2) = -6.
Отже, щоб додати 2 числа з однаковими знаками, достатньо додати їх модулі і перед результатом поставити їх спільний знак.
VІІ. Закріплення знань. Вироблення вмінь
Усні вправи
№ 1115
Виконайте додавання: а) 40 + 60; -40 + (-60); 20 + (+15); -20 + (-15);
б) 0,3 + 0,7; -0,3 + (-0,7); +1,2 + (0,6); -1,2 + (-0,6);
в) ; ; ; г) ; ; .
Письмові вправи
№ 1124
№ 1126
№ 1127
а) 110 + 120; б) -110 + (-120); в) -107 + (-18); г) -25 + (-50);
д) (-0,5) + (-2,5); є) +4,2 + (+5,8); ж) -6,3 + (-4,7); з) -8,5 + (-1,75);
к) -1 + ; л) -5 + .
а) х = -17; у = -19; б) х = -9,1; у = -7,4; в) х = -; у = -2.
VІІІ. Підсумок уроку.
Історична довідка. Відомо, що додатні і від'ємні числа були відомі ще давнім індусам. Але, на відміну від нас, вони вважали додатні числа «майном», а від'ємні числа «боргом». Спробуйте перекласти вивчене правило додавання чисел з однаковими знаками на мову давніх індусів.
(Правильна відповідь. Борг + борг є борг; майно + майно є майно.)
ІХ. Домашнє завдання
§ 26, №№ 1125, 1128, 1129, 1130.
18/02 6 клас
Тема. Додавання раціональних чисел.
Мета: формувати в учнів навички і вміння додавати раціональні числа; розвивати кмітливість, упевненість у власних силах, уміння міркувати; виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів, інтерес до предмета і навчання.
Обладнання: демонстраційний термометр.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка дом.зав.
ІІІ. Фронтальне опитування.
ІV. Усні вправи: Із наведених прикладів виберіть неправильні рівності або нерівності
V. Гра «Хто швидше»
Замість зірочок поставте знаки «+» або «-». (4учня біля дошки)
VІ. Розв’язування вправ.
1. Знайти значення виразів:
2. Виконання вправ з підручника Мерзляк
№ 1033(усно).
№ 1042 (а,б) (два учні з коментуванням).
№ 1045(колективне розв’язування).
3. Кодовані вправи (робота в малих групах)
Виконавши першу вправу, учень підставляє результат у другу умову, а також шукає одержане число серед відповідей. Якщо його там немає – допущено помилку. Виконавши одна за одною всі вправи свого варіанта, учень здає роботу вчителю на перевірку за кодованою відповіддю. Наприклад, 7,2,1,5. Це означає, що а = -11, b = 14,5, c = -7,7, d =-11.
4. Цікаві вправи.
1.Обчислити |a+b+c| , якщо a=-3,b=-10,c=-2.
2.На конкурсі «Веселі козачата» команда отримала спочатку 4 штрафних очки, а потім ще 2. На скільки очок погіршився результат команди?
Самостійні вправи
3. Замість зірочок запишіть такі числа, щоб отримати правильні розв’язки .
а) -* + * = -18;
б) -* + * =10
в) * + (-*) = 23;
г) - * + * =-1;
д) * - (-*) = 0;
е) * + (-*) = -54.
Робота з усім класом
4. Сума двох послідовних чисел дорівнює – 17. Знайдіть ці числа.
V. Підсумок уроку.
Перегляд презентації за інтернет посиланнями http://svitppt.com.ua/matematika/dodatni-ta-videmni-chisla.html
Трипільська культура — один з найбільш яскравих феноменів в енеоліті Південно-Східної Європи V — ІV тис. до н.е. Пам'ятки, що її презентують, розташовані на великій території від румунської Мунтенії і Трансільванії до Дніпра з заходу на схід і від Північного Причорномор'я до Карпат з півдня на північ.
«Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.» В. Сосюра
VI. Домашнє завдання.п. 26, № 1139, 1140, 1141.
24/02 6 клас
Тема. Додавання раціональних чисел. Розв’язування вправ. Самостійна робота.
Мета: закріплення, повторення теоретичного матеріалу при розв’язанні вправ, задач; відпрацювати вміння та навички використання правил додавання чисел із різними знаками; подальше поглиблення навичок розв’язання задач; розвивати мислення і математичне мовлення учнів, цікавість до предмету через нестандартні форми уроку; виховувати працьовитість та співпрацю в колективі. Контроль знань і вмінь додаваня раціональних чисел.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка дом.зав.
ІІІ. Повторюємо
Алгоритм додавання двох чисел з різними знаками:
Алгоритм додавання двох від’ємних числ
Закони доаванн раціональних чисел
Обчисліть і відповіді розмістіть в порядку зростання, вам відкриється закодоване слово
(Д) 200+(-100)= (Е) -27+(-200)= (М) -357+(-16)=
Відповідь: МЕД Перший рамковий вулик винайдено в Україні у 1814 р. Петром Прокоповичем. Україна в останні роки впевнено зберігає місце в трійці світових лідерів з виробництва меду. Випереджаючи країни Європи за обсягами виробництва меду в кілька разів, Україна є одночасно першою в світі з виробництва меду на душу населення (1,5 кг)..
V. Тренувальні вправи біля дошки
4. Самостійна робота
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання.п. 26, № 1164, 1165
26.02 6 клас
Тема: Розв’язування вправ на додавання і віднімання раціональних чисел. Урок неймовірних фактів « Україна надзвичайна».
Мета: повторити та вдосконалити навички виконання вправ з рац. числами; розвивати зацікавленість учнів, логічне мислення, техніку обчислень; розширити знання учнів про рідну державу, виховувати в учнів почуття патріотизму,любові до рідної землі, поваги до історичного минулого свого народу; систематизувати знання учнів з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел».
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, комп’ютер
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (заготовлено на дошці).
а) - 24 - (56 - а) = - 24 - 56 + а =
б) 41 - (52 + в - 15) = 41 - 52 - в + 15 =
в) - (- 5 + а) - 72 = 5 - а - 72 =
г) - ( а - 6) + (42 + а - 58) = - а + 6 + 42 + а - 58 =
Варіанти відповідей: (І) - а – 67; (М) - 80 + а; (Р) 4 – в; (Я) - 10
Ан-225 «Мрія» (Кодове ім'я НАТО — «Cossack») — найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак, створений київським КБ імені Антонова.
Ан-225 з максимальною спорядженою масою 640 000 кг є найважчим літаком у світі. Для порівняння, третій за вантажопідйомністю (після Ан-124) американський військово-транспортний літак C-5 Galaxy має максимальну споряджену масу 381 тис. кг.
а) - ( - 8,5 - 3,3 + 6,4) - 1/3 = 11,8 - 611/15 =
б) (4,8 - 5,3) - ( - 4,3 + 4,8) =
в) 5,7+(-1,3-1,7)+14=
Варіанти відповідей: (С) 16,7; (А) - 1; (Г) 51/15;
Перша гасова лампа винайдена у м. Львові працівниками аптеки «Під золотою зіркою» Ігнатієм Лукасевичем та Яном Зехом у 1853 р. Того ж року у львівському шпиталі була проведена перша хірургічна операція при освітленні гасовою лампою. Згодом гасова лампа була представлена на міжнародній виставці в Мюнхені, винахід був відзначений там спеціальною грамотою.
Тренувальні вправи №1193; 1196
№1198 + розмістіть відповідь в порядку зростання і отримай слово-відповідь
А П Е Е Р Ч
Найдовша печера України носить назву «Оптимістична» і знаходиться на Поділлі. Це гіпсова печера на глибині 20 м протяжністю 216 км. Найдовша гіпсова печера у світі і друга за протяжністю взагалі, вона поступається лише Мамонтовій печері в США.
№1190
У. Підсумок уроку
Робота в малих групах: гра «Дешифровщик»
1 ОБЧИСЛИТИ:
1) -21+20 =
2) 15-(-3) =
3) -14+50-13 =
4) -10+(-20)+49 =
5) -10-9 =
6) -10,85+(-1,15) =
7) -102/5-33/5 =
8) -50+25 =
9) 2-(-5) =
10) -4,25+(-1,75) =
Варіанти відповідей: (А) -1; (С )23; (Н) -19; (А) -12 ; (Ь) -25; (А) -6; (Р)18; (Е) 19; (Л) -14; (Н) 7;
Станція метро «Арсенальна» у Києві — найглибша у світі. Вона проходить під землею на глибині 105 м. Станцію біля будівлі парламенту побудували в 1960 р., однією з перших. За деякими даними, у тунелях біля «Арсенальної» є таємні схованки для політичної верхівки.
УІ. Домашнє завдання
№ 1194, 1197, 1200
29/02 6 клас
Тема: Розкриття дужок.
Мета: формування навиків розкриття дужок; вдосконалення учнями вміння віднімати та додавати раціональні числа, сформувати навички та вміння застосовувати дію віднімання та додавання для розв’язування задач; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати наполегливість, акуратність.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка дом.зав.
Математичний диктант
Складіть числовий вираз і обчисліть його значення:
а) від різниці чисел –5,3 і –6,7 відняти суму чисел –5,6 і 10;
б) до різниці чисел –7,3 і 5 додати різницю чисел 5,1 і –8,3.
Відповідь: а) –3; б) 1,1
ІІІ. Формування алгоритму розкриття дужок
У. Тренувальні вправи
РОБОТА В ПАРАХ: №1205;
ЕСТАФЕТА: №1211;
БІЛЯ ДОШКИ №1212;1217
V. Підсумок уроку
( 379,75 + ( -200,6 )) – ( - 672,5 + ( -148,35 ))-75=925
21 вересня 2016 року Дрогобич– місто святкуватиме своє 925-річчя.. Очевидно, дата ця умовна, як і дати заснування багатьох українських міст, однак є усі підстави вважати Дрогобич містом княжої доби і одним з найстаріших центрів солеваріння на Галичині.
Точна дата народження міста невідома, однак, за твердженням вітчизняних та закордонних фахівців, поселення, яке згодом перетворилось у місто, виникло наприкінці ХІ століття.
У Києво-Печерському патерику записано, що коли в 1094 р. припинилося постачання солі з Галичини, то „не бысть соли во всей Русской земле”. Отже Дрогобич, найімовірніше, вже тоді існував як поселення, де видобували сіль.
VI. Домашнє завдання.п. 27, № 1213
02 .03 6 клас
Тема: Розв’язування вправ. Самостійна робота.
Мета: закріплення, повторення теоретичного матеріалу при розв’язанні вправ, задач; відпрацювати вміння та навички додавання і віднімання раціональних чисел, а також використання правил додавання чисел із різними знаками; подальше поглиблення навичок розв’язання задач; розвивати мислення і математичне мовлення учнів, цікавість до предмету через нестандартні форми уроку; виховувати працьовитість та співпрацю в колективі. Контроль знань і вмінь учнів за темою.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка дом.зав.
ІІІ.Застосування вмінь до розв’язування рівнянь і задач
№1205 вправи з коментарями
Промисловий видобуток нафти в Україні (в Галичині) розпочався з 1853 р., а першу нафту механізованим способом (із свердловини) одержано 1861р. у м. Бориславі на Прикарпатті.
ПЕРЕГЛЯД ІНТЕРНЕТ РЕСУРСУ https://www.youtube.com/watch?v=-SZ9eRgOfTg (32сек)
У вісімдесяті роки вдалою знахідкою була свердловина №51 на Заводівському родовищі (введена в експлуатацію у квітні 1986 р.) - з глибини 4650-4742 метрів вона давала понад 200 тонн нафти.
ЗАДАЧА: Обчислити глибину скважени відносно «рівня моря», якщо свердловина знаходиться на височині 420м відносно рівня моря.
ІУ.Самостійна робота
Варіант 1 Варіант 2
1.Виконайте дії:
2.Знайди значення виразу:
якщо якщо
3. Розв’яжи рівняння:
У.Підсумок уроку
УІ.Домашне завдання : №1205, 1223
1