Урок закріплення вмінь і навичок додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками при розв'язуванні різноманітних нестандартних вправ, таких як дидактичні ігри та логічні вправи.
Урок № 6 клас
Тема: Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками.
Мета уроку: закріплення вмінь та навичок додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками, розв’язуючи різноманітні вправи;
розвивати уважність, логічне мислення;
виховувати культуру обчислень та активність.
Обладнання: картки із завданнями, підручник «Математика – 6» Н.А.Тарасенкова, И.Н.Богатырёва, … Киев «Освіта», 2014
Тип уроку: застосування знань, формування вмінь та навичок.
Хід уроку.
а) повторити правило додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками ;
б) усна робота з №291 - знайти спільний знаменник дробів ;
в) переглянути зошити із д/з, обговорити виконання номерів, переверити відповіді.
Учні, сьогодні ми з вами продовжуємо вчитися складати і віднімати звичайні дроби з різними знаменниками. І будемо ми виконувати ці дії, розв’язуючи нестандартні вправи. Які саме, скоро дізнаєтеся.
Давайте запишемо дату і тему уроку в зошитах. Яка на вашу думку мета нашого уроку? (Діти формулюють мету.)
Мета уроку - закріплення умінь і навичок додавання і віднімання звичайних дробів з різними знаменниками при розв’язуванні різних вправ.
А працювати ми будемо під гаслом: «Знання – це скарб, а вміння вчитися - ключ до них». Починаемо працювати. Всі налаштувались на плідну працю та на успішне досягнення нашої мети.
Завдання: до числа, записанного на листочку квітки, треба додати або відняти від нього число, записанне на пелюстках. Кожен учень виконує завдання самостійно. Виграють 3 учні, котрі швидше впораються із завданням.
Відповіді: 1) - = - = =
2) + = + = = 1
3) - = - =
4) + = + = = 1
5) + = + = = 1
2. Логічні вправи:
Знайди звязок між дробами на першому малюнку. Та за цим же принципом впиши відповідне число на другому малюнку.
а) б)
Відповіді : а) 1 (додати дроби, записанні в кружечках);
б) 2 (додати всі три дроби).
в)
Відповідь: 1 – із сумми дробів, записанних у вікнах, віднімаємо дріб, записанну у дверях
Змагаються 2 команди. З кожної команди по черзі виходять до дошки по одному учню і вирішують по одному прикладу, починаючи з нижньої сходинки. Решта вирішують приклад в зошиті. При неправильній відповіді до дошки виходить друга людина команди. Потім наступний член команди вирішує другий приклад і т.д. Відбувається рух вгору - до заповітного прапорця. Викликають для роботи біля дошки учнів капітани команд. Виграє та команда, яка при найменшій кількості учнів першою досягне прапорця.
Відповіді:
I II
+ 4 = + 4 =13 + 2 = + 2 =5
- 3 = - 3 = 5 - 2 = - 2 = 2
- 1 = - 1 = 4 - 2 = - 2 = 4
6 + 1 = 6 + 1 = 8 + 2 = + 2 = 5
5 - 2 = 2 7 - 3 = 3
3 + 5 = 3 + 5 = 8 = 8
Письмові вправи - № 300, № 314
Як ви вважаєте, хто з вас працював на повну силу своїх можливостей, відчував себе впевнено?
А хто з вас працював добре, але не на повну силу, відчував почуття невпевненості, боязні, що відповім неправильно?
А у кого з вас не було бажання працювати, тобто сьогодні не ваш день?
Продовжіть фразу:
Сьогодні на уроці я повторив ...
Сьогодні на уроці я закріпив ...
Мені належить повторити ...
Я хочу вам побажати, щоб знання ваші тільки зростали.
Дякую за урок.
V. Домашнє завдання: §8, № 301, № 311.