Урок аукціон:"Рельєф Тектоніка. Геологічна карта та корисні копалини України."

Про матеріал
Інноваційний урок аукціон (урок узагальнення) з географії для 8 класу з теми: "Рельєф Тектоніка. Геологічна карта та корисні копалини України".
Перегляд файлу

                                                  Географія 8 клас.

Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова.

Корисні копалини України.

Мета:       - перевірити та узагальнити знання учнів з теми:

                 «Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова. Корисні копалини України»

-         розвивати вміння застосовувати знання на практиці.                

-         вміння працювати з картою, таблицями.

-         прищеплювати любов до України, географії.

Обладнання: «Фізична карта України», «Тектонічна карта України», жетони, гонг, штатив, молоточок, таблиці, атлас України 8-9 класи,  призи.

 

Тип уроку: Урок-аукціон (повторення і  контроль знань).

 

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

На столі вчителя гонг, коробка з жетонами.

Ведучий-учитель, асистенти-учні.

Учитель. Ми закінчили вивчення теми «Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова. Корисні копалини України». Сьогодні на уроці ми перевіримо засвоєння знань, які ви отримали протягом вивчення цієї теми. Наш урок ми проведемо у вигляді географічного аукціону. Де товар(лот) - це завдання, продавець-учитель, учні - покупці, асистент-банкір. Основною валютою на нашому аукціоні є ваші знання і кмітливість. Крім оцінки, на нашому аукціоні ви отримаєте призи.

2. Актуалізація опорних знань.

Щоб вам легше користуватися нашою валютою, спочатку ми проведемо «попередній розпродаж», тобто згадаємо основні поняття теми «Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова. Корисні копалини України».

(Асистенти за правильні відповіді роздають жетони).

Інтерактивний метод «Бліц опитування»

1. Що таке рельєф?

2. Які форми рельєфу переважають в Україні?

3. Яка тектонічна структура називається платформою?

4. Які форми рельєфу відповідають складчастим областям?

5. Якими породами складений Українській кристалічний щит?

6. Яка ера є найдавнішою?

7. У який період і якої ери ми живемо?

8. Як називаються безлісі вершини Кримських гір?

9. Як називається гірське пасмо, яке складається з ланцюжка згаслих вулканів.

10. Що таке корисні копалини?

11. На які групи за походженням поділяються корисні копалини?

12. Які процеси відносяться до ендогенних?

13. Які процеси відносяться до екзогенних?

14.За запасами якої корисної копалини Україна посідає 1 місце у світі?

15.Де знаходяться великі скупчення сонячної енергії минулого?

16. Які форми рельєфу називають антропогенними?

( Кількість питань при потребі можна зменшити).

3. Проведення аукціону.

Учитель. Розпочинаємо аукціон.

Увага, розігрується лот №1.

Хто правильно відповість на запитання - отримає приз-атлас для 10 класу.

Поверхня України формувалася протягом багатьох геологічних епох. На її розвиток вплинули новітні тектонічні рухи, давні зледеніння, коливання рівня моря, ерозійна робота вітру і річок, господарська діяльність. Тому рельєф України досить різноманітний. Давайте пригадаємо з чого він складається.

       Інтерактивний прийом «Географічний практикум»

Завдання. Заповнити пропуски в схемі.

Рельєф України

 

 

                       ?   95%                                                  ?   5%

 

   ? (?%)                       ? (?%)              ? (?%)                                ? (?%)

 

Інтерактивна вправа « Коло ідей»

Уявіть, що вам доручили розробити екскурсійний маршрут найцікавіших куточків рівнинної України. Запропонуйте найпривабливіший куточок рівнини, поясніть чому саме її ви обрали. (короткі учнівські презентації).

 

Розігрується лот №2.

Приз - контурна карта 9 клас.

Інтерактивний прийом «Поміркуй».

Завдання. Що записано цифрами. Назвати і показати на карті ці об’єкти.

20611545367515324316 

(г. Говерла, г. Роман-Кош, г. Могила-Мечетна, г.Берда, г. Могила-Бельмак, Словечансько-Овруцький кряж)

 

Розігрується лот №3

Інтерактивний прийом «Лови помилку»

Учням пропонуються індивідуальні картки з картосхемами, на яких правильно і неправильно підписано основні форми рельєфу України.

Завдання. Виправити помилки( на роботу відводиться 2-3 хв)

 

Розігрується лот №4 (музичний)

Для невеличкого відпочинку під музичний супровід давайте займемося літературною діяльністю. А саме – складанням сенканів по таких темах:

Рельєф  Гори  Западина  Вивітрювання  Височина  Балка

(хто швидше виконає завдання отримує жетон)

 

Розігрується лот №5

Інтерактивний прийом «Відгадай».

1.Коли у Донбасі в Нагельному кряжі почали добувати золото?

2. Де ще в Україні добувають золото?

3. Що одержують з вугілля?

4. Що одержують з торфу?

5.Широко використовують у хімічний, паперовій, гумовій промисловості, піротехніці та сільському господарстві, одержують сірчану кислоту?

6. З цього каменю споруджено пам’ятник Т. Г. Шевченку у Харкові та Канаді?

7. Ким і коли було відкрите кам’яне вугілля в Донбасі.

8. У воді родиться, а води боїться.

9. Що називають гірським милом.

Даний метод можна замінити на «Географічний диктант»

 

Розігрується лот №6

Інтерактивний прийом «Підбери пару»

Як приз я пропоную набір кольорових олівців

Завдання. Показати тектонічні структури на яких розміщуються названі форми рельєфу(форми рельєфу називають учні класу, а учень біля карти показує тектонічні структури).

 

Розігрується лот №7

Інтерактивна гра «Відгадай мене»

Приз загальний зошит.

Завдання. Розшифрувати записані на дошці терміни, переставивши літери. Дати визначення понять.

тищ

Пилат

кінотекта

фортаплама

 

Розігрується лот №8

Інтерактивний метод «Чорний ящик»

Призом може бути набір листівок.

У чорному ящику знаходяться: шматок граніту, кам’яного вугілля, мармуру.

Завдання. Назвати гірську породу, умови її утворення, поширення на території України.

 

Розігрується лот №9

Інтерактивний прийом «Семінар – кросворд».

Приз-настінний календар.

Завдання. Використовуючи знання вивченої теми скласти кросворд по окремих темах: «Рельєф України», «Корисні копалини»

P. S. Кількість лотів за браком часу можна зменшити.

 

4. Підбиття підсумків.

Банкіри – асистенти збирають жетони, письмові роботи, підраховують бали. Банкір повідомляє результати аукціону за кількістю жетонів.

 

Учитель. Вітаю всіх з завершенням аукціону та вдалими покупками.

Успіху Вам і гарного навчання.

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку