Урок – аукціон
Тема. Вода. Водойми. Узагальнення знань з теми.
Мета. Ознайомити з поняттями "гроші повинні працювати", "аукціон", "акція", "дивіденди"; узагальнити і розширити знання про значення води в природі; розвивати мислення, інтелект, уміння порівнювати, зіставляти, висловлювати власні судження; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до неї.
Обладнання: акції, таблиці з теми, довідкова та енциклопедична література з теми, таблиця з висловом про воду, "гроші".
Хід уроку
I. Організаційна частина.
II. Підсумки фенологічних спостережень.
III. Слово вчителя. Опрацювання понять "акції", "дивіденди".
— Діти, у кожного з вас на рахунку у "Класному банку знань" і у власних гаманцях є певна сума грошей. Але ці гроші не повинні просто лежати. Вони мають працювати на вас, тобто давати прибуток. А для цього треба гроші вкласти у якусь вигідну справу, наприклад, відкрити приватний магазин, приватне підприємство. Одній людині буває не під силу відкрити підприємство. Люди об'єднуються у групи, кожен учасник вкладає певну суму грошей. Такі об'єднання називають акціонерні товариства. Слово "акціонерне" походить від слова "акція". Звернемось до економічного словничка.
Робота з поняттям "акція".
Як тільки підприємство успішно запрацювало, акція починає приносити прибуток - дивіденди.
Робота з поняттям "дивіденди".
Чим більша сума акцій, що тобі належить, тим більший прибуток матимеш.
Де можна купити акції? На аукціоні.
Робота з поняттям "аукціон".
IV. Повідомлення теми уроку.
- Діти, сьогодні я пропоную вам купити акції і тим самим змусити запрацювати ваші гроші на вас. Кожна акція приноситиме вам щотижня додатковий прибуток "1 умсик".
Тож запрошую вас на "Аукціон знань". Але щоб придбати акції на цьому аукціоні, ви, напевне, зрозуміли, що одних тільки грошей буде недостатньо. Кожна акція коштуватиме 3 умсики плюс глибокі знання з питання, яке буде поставлене в акції.
Отже, акції отримає той, хто найглибше й найґрунтовніше розкриє поставлені завдання до теми.
Тема "Аукціону знань": "Вода - справжнє диво природи".
V. Аукціон знань.
Завдання акції 1: Вода в природі.
Завдання акції 2: Водойми.
Завдання акції 3: "Хто першим напише складові річки".
Завдання акції 4: Довести, що річка - це не просто вода.
VI. Бесіда про значення води, охорону водойм. Слово вчителя.
- І справді, діти, річка - це не просто вода. Це дім, в якому вирує життя, як і на суші. А тому цей дім слід оберігати, як і той, в якому ми живемо. Але в наш час надзвичайно швидкими темпами забруднюються води річок, морів. Чиста вода стає все більшим дефіцитом. Деякі маленькі річки в результаті неправильної діяльності людей висихають і зовсім зникають.
(Учениця читає вірш З.Кучерявої "Не шукай — мене більше нема..").
- Ось так з болем розповідає про себе річечка. А колись вона була синьоока, з чистою водою. Без малих річок загинуть і великі. А погано буде великим рікам погано буде і малим.
VII. Продовження аукціону знань.
Завдання акції 5: Запропонувати найкращий варіант вирішення проблеми:
Якби ви були директорами заводів чи фабрик, які розташовані на березі річки, що б ви зробили для того, аби цю річку не забруднювати, а якщо вона вже забруднена, то як ви очистили б її?
- А тепер декілька акцій на виявлення вашої ерудиції з теми "Вода. Водойми".
Завдання акції 6: Чому в морі вода солона?
Завдання акції 7: Чи вистачає на Землі питної води?
Завдання акції 8: Які ріки найдовші у світі?
Завдання акції 9: Скільки на Землі річок? Якими вони бувають?
Завдання акції 10: Чому в озеро впадає багато річок, а витікає тільки одна?
Завдання акції 11: Чи може морська вода бути прісною?
Завдання акції 12: Чому рослини і тварини в основному живуть у поверхневих шарах моря, а глибини позбавлені життя?
VIII. Підсумки аукціону знань.
Визначаємо, хто найбільше придбав акцій. Оцінювання знань учнів.