Урок-аукціон з теми: «Закон збереження імпульсу»

Про матеріал

Тема уроку: узагальнити знання учнів з теми: «Закон збереження імпульсу», формувати деякі елементарні поняття основ економічних знань.

Закон збереження імпульсу — один із фундаментальних законів фізики, який стверджує, що у замкненій системі сумарний імпульс усіх тіл зберігається. Він звучить так: У замкненій системі геометрична сума імпульсів залишається сталою при будь-яких взаємодіях тіл цієї системи між собою.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-аукціон

з теми: «Закон збереження імпульсу»

 

 

 

Вчитель фізики

Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Покровської районної ради Донецької області

Єлісєєва Валентина Василівна

 


Урок-аукціон

 Тема уроку: узагальнити знання учнів з теми:»Закон збереження імпульсу», формувати деякі елементарні поняття основ економічних знань.

Тип уроку: узагальнення матеріалу

План уроку:

І. Слово учителя.

а) Розповідь про аукціон взагалі і про умови аукціону на уроці.

б) Підсумок уроку-аукціону буде заліковою оцінкою з теми.

в) Знайомство з бухгалтером (лаборантом школи), яка буде підраховувати приход, витрати, штрафні бали, премію.

ІІ. Аукціон

Перший етап (відкритий лот) – стартова ціна 3 б,

 шаг – 1 б., штраф – 1 б.

  1. Чому дорівнює модуль імпульсу тіла. Як направлений вектор імпульсу тіла
  2. Чому дорівнює модуль імпульсу сили? Як направлений вектор імпульсу сили?
  3. Чи може імпульс тіла дорівнювати 0?
  4. Чому дорівнює зміна імпульсу тіла?
  5. Найдіть імпульс тіла масою 5 кг., що рухається зі швидкістю 2 м/с.
  6. Який рух називається реактивним?
  7. Сформулюйте закон збереження імпульсу.

 

Другий етап – відкритий лот (стартова ціна 4 б., шаг 1 б., штраф 1 б.)

  1. Яка система тіл називається замкнутою?
  2. Коли закон збереження імпульсу можна в деякому приближенні використовувати і для незамкнутої системи тіл?
  3. Чим відрізняється ракета від інших транспортних засобів?
  4. Від чого залежить швидкість ракети?
  5. Як відбувається гальмування космічного корабля?

 

ІІІ етап полу закритий лот (стартова ціна 5 б, шаг 1б, штраф – 1 б.)

(Учитель говорить з якої теми питання продається заочно, потім зараховується)

  1. Парусний човен попав у штиль і зупинився. Можно заставити його рухатися, … на паруса за допомогою насоса, який знаходиться на борту?

А якщо насос поставити на другий човен?

  1. Герой книги Е.Расне барон Мюнхаузен розповідає: «Взявши себе за косичку: я із усіх сил смикнувши уверх в без великого зусилля витягнув із болота і себе, і свого коня, якого міцно стиснув обома ногами як щипцями» Можно таким чином підняти себе?
  2. Зірвалася граната, чи можуть уламки летіти в одному напрямку, якщо до цього граната була у спокої? А якщо рухалася?
  3. Чи може людина, що стоїть на ідеально гладкій горизонтальній (з льоду) поверхні зрушити з місця, не тиснувши гострим предметом у лід?
  4. Чому людина може бігти по тонкому льоду і не може стояти на ньому бо провалюється?
  5. Чому для міжпланетних подорожей неможна коритуватися гвинтовим літаком?

Четвертий – задачі що написані на дошці ті учні (4-5), які раніше розв’язали від усіх, одержують 10-11 балів.

 

  1. Мисливець стріляє з гвинтівки з рухомого човна по напряму його руху.  Яку швидкість мав човен, як що він  зупинився після трьох пострілів, які відбулися швидко один за одним.

Маса мисливця з човном 100 кг, маса заряду 20 г., середня швидкість дробу і порохових газів 500 м/м (Відповідь: 0,3 м/с)

  1. З нерухомого човна, маса якого разом з людиною 225 кг кидають на берег масою 5 кг з горизонтальною швидкістю відносно землі 10 м/с. Яку швидкість отримав човен?
  2. Граната, що летить в горизонтальному напрямі із швидкістю 10 м/с, розірвалася на 2 частини масами 1 і 1,5 кг. Швидкість більшого уламка залишилася після вибуху горизонтального і виросла до 25 м/с. Знайти величину і напрям швидкості меншого уламка?

 

Підводиться підсумок аукціону, задається домашнє завдання (учні записали його на початку уроку)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку