Урок "Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості. Своєрідність географічного положення материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова. Форми рельєфу та к

Про матеріал

Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; продовжити формування навичок учнів складати характеристику географічного положення материка за планом, відшукувати закономірності розташування форм рельєфу та корисних копалин; удосконалити практичні вміння учнів працювати з картами атласу й іншими джерелами географічної інформації; виховувати інтерес до вивчення географії.

Перегляд файлу

Тема: Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості. Своєрідність географічного положення материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова. Форми рельєфу та корисні копалини Австралії. Практична робота № 8.

 

Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; продовжити формування навичок учнів складати характеристику географічного положення материка за планом, відшукувати закономірності розташування форм рельєфу та корисних копалин; удосконалити практичні вміння учнів працювати з картами атласу й іншими джерелами географічної інформації; виховувати інтерес до вивчення географії.

Обладнання: фізична карта півкуль,атласи, підручники, зошити для практичних робіт з географії, опорні блок -  схеми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 Хід уроку

 Ти на Землі живеш,

Тож пізнавай її!..

Ти, як Колумб,

Відкрий щодня нову країну,

Материк чи річку край села.

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. На Землі існує багато цікавих куточків. Навряд чи ви зумієте відвідати їх усі протягом життя. Однак, на щастя, ви можете здійснити уявні подорожі на різні материки на уроках географії.

Вона розміщується під нами,

Там, мабуть, ходять вгору ногами,

Там, навиворіт вивернутий рік,

Там квітнуть у жовтні сади,

Там у жовтні, а не у липні літо,

                                                                    1

Там течуть ріки без води

( Вони в пустелі пропадають десь ),

Там у хащах слід безкрилих птахів,

Там кішкам у їжу дістаються гади,

Народжуються звірята із яєць,

І там собаки гавкати не вміють,

Дерева самі лізуть із кори

Там кролики страхітливіші, ніж повінь.( Г.Усова )

Ви здогадалися про який материк іде мова? Так, дійсно, сьогодні ми познайомимося з Австралією . Отже, материк своєрідний, унікальний, цікавий. – материк – « навпаки». А чому? Ми дізнаємося, вивчивши його. Нас у подорож кличе далека, загадкова, південна, невідома земля. Разом із нами в подорож вирушає і помічник-репортер.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. На авіалайнер потрібен квиток, який ви отримаєте, відповівши на запитання про  Африку .(Додаток 1 ). Щасливої  подорожі.

І\/. Вивчення нового матеріалу

Учитель. І так, ви вже на материку Австралія.

 1.Прийом « Два речення»

За допомогою атласів, підручників, типових планів охарактеризуйте географічне положення материка ( по два речення на кожен пункт плану ).

Учні за допомогою вчителя роблять загальний висновок про особливості ГП і їх вплив на природу материка ( віддаленість, ізольованість – своєрідна природа; перетинається майже по середині південним тропіком – сухий, жаркий клімат).

2. Переключення уваги  ( фізкультхвилинка )

Таблиця Шульте ( виставляється на 10 с )

  1. назвіть центральну цифру таблиці;
  2. запам’ятайте і відтворіть одну з вертикальних колонок цифр.

 

 

                                                          2

 

12

21

4

13

8

 

1

10

17

19

2

23

16

5

15

9

7

24

22

18

25

11

20

3

14

6

3. Гра « Хто такий? Що таке?»

Вчитель називає прізвища географів ( Луїс Торрес, Абель Тасман, Джеймс Кук, Метью Фліндерс), а учні називають пов’язані з ними географічні відкриття ( випереджувальні завдання учнів ).А що нам скаже репортер?

4 .Проаналізувати особливості геологічної, тектонічної будови та рельєфу материка. (Учні працюють над завданням, користуючись атласами та текстами підручників по групах:1) «Тектоніки»;2) «Рельєфознавці»; 3) «Геологи». Після виконання завдання, кожній групі вчитель задає відповідне запитання:

1) Чому на материку відсутні землетруси?

2) Чому Австралія – найнижчий материк нашої планети?

3) Чому для Австралії характерна «золота лихоманка»?

 5.Практична робота № 8. позначення об’єктів на контурній карті. (У процесі роботи учні підписують та наносять на контурну карту географічну номенклатуру материка).

\/. Закріплення вивченого матеріалу

1.Заповніть таблицю

Ознаки порівняння

Австралія

Африка

Тектонічна будова

 

 

Плоскогір’я

 

 

Низовини

 

 

Гори

 

 

                                                              3

2. Прийом «Аукціон»

Хто більше запам’ятав географічних об’єктів Австралії.

3.Прийом « Мікрофон»

1) У чому особливості ГП Австралії?

2) Звідки пішла назва материка. Хто і коли його відкрив?

3) Чому в Австралії нема вулканів і льодовиків?

4) На які корисні копалини багатий материк?

\/І. Підсумок уроку

  1. Прийом  « Прес – конференція»
  1. Чи цікавою була подорож?
  2.  Що нового дізналися ви  сьогодні на уроці?
  3. Що найбільше вразило?
  4. Про що хотілося ще дізнатись?

Висновок репортера

Виставлення оцінок.

\/ІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати відповідні  параграфи  21,22.
  2. Закінчити роботу в контурних картах.
  3. Підготувати повідомлення, що стосується внутрішніх вод та клімату материка.
  4. Скласти кросворд з географічною номенклатурою материка.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
8 лютого
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку