Тема: Автоматизація звука [Р] в ігрових вправах та завданнях.
Мета:
Корекційно - розвивальна: сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики, фонематичного сприйняття та мовленнєвого дихання, інтонаційної виразності мовлення, творчості та фантазії, розвиток зв`язного мовлення та збагачення словникового запасу;
Корекційно - навчальна: закріпити правильну та чітку вимову звука [р] у складах, словах і реченнях.
Корекційно - виховна: формувати позитивну мотивацію до логопедичних занять, навички самоконтролю над своїм мовленням.
Обладнання: ноутбук, дидактичні ігри, повітряні кульки.
Хід уроку
I.Організаційний момент
«Раді ми гостей вітати
Й заняття розпочинати.
Будемо навчатись гарно,
Швидко, весело і вправно».
Логопед : - Познайомся, це - Брусничка. На День народження Брусничці подарували цуценя. Вона назвала його Рем. Цуценя маленьке, але вже вміє гарчати, особливо на назнайомців! Як гарчить цуценя? Р-р-р-р!
Тигреня мале ричить,
Яку букву воно вчить? Р-р-р-р!
Левеня мале ричить,
Яку букву воно вчить? Р-р-р-р!
II. Основна частина
1.Повідомлення теми:
«Час не будем марнувати,
Букву Р пора вивчати.
Язик ставим догори
І говорим чітко р-р-р!
На язик подми тепер:
Звучить знову буква «ер».
2.Артикуляція звука «Р»
Звук Р: Язик не хоче пускати повітря, він піднявся вгору, до верхніх зубів, притулився до горбочків (альвеол),поставив повітрю перешкоду. А повітря все одно прорвалося через перешкоду. Язик стукаю в горбочки, сердиться, гарчить.
3. Знайди правильну літеру.
«Брусничка знає, що друга літера її імені – Р. Допоможи Брусничці знайти де літера Р написана правильно, Обведи ці літери.
4. Пальчикова гімнастика
Одного дня погода зіпсувалася. Хмарка розсердилася, розгнівалася і посипався дощ. (Відео)
5. Гра «Почуй звук»
(Роздаю тарілки з морською сіллю.)
Завдання: - Логопед називає слова, а учні пишуть пальцем букву [Р] тоді коли почують звук [Р]в словах: слива, абрикоса, вишня, персик, яблуко, аґрус,черешня.
-Як можна назвати одним словом ці слова?
6. Знайди склад -оро-
-Брусничці подобається збирати гриби. Добрі гноми на отруйних грибах, мухоморах, написали -ор- . Брусничці треба знайти тільки їстівні Боровики. Порахуй їх, та прочитай.
7. Гра «Вимовляй, як Петрик»
(відео)
8. Гра «Відгадай загадки Петрика»
(відео)
Фізкультхвилинка
- Брусничка ходила на екскурсії в зоопарк. Там вона побачила різних тварин, та дізналася про них багато нового. Відгадайте загадку:
Така велика, довгошия
І вища за найбільшу шафу.
Така розумна і красива
У зоопарку є ……(Жирафа)
- Ще вона зустріла …. зебру (виставляю малюнок зебри).
- Звучить пісня про зебру та жирафу.
9. Гра «Кенгуру РУ»
Учні по черзі називають малюнки.
10. Гра «Підбери слово».
Назви малюнки, виділяючи звук [р]. Визнач слова, в назві яких звук [р] знаходиться на початку, в середині, в кінці. З’єднай кожний малюнок з відповідною схемою.
Словник: рак, ракета, ремінь, рис, рот, рука, дерево, корова, морозиво, море, огірок, горох, комар, помідор, кухар, буквар, катер, снігур .
- Незабаром Брусничка святкуватиме свій День народження. Їй треба добре підготуватися, запросити гостей, прикрасити оселю. Треба їй допомогти.
- Допоможіть їй, впиши пропущені літери Р в іменах дітей.
Словник: Роман, Віра, Ірина, Тамара, Марко, Юрко, Назар.
11. Гра «Назви що зображено на прапорцях, якими Брусничка прикрашатиме оселю».
Словник: ракета, груша, абрикоса, огірок, гранат, снігур, помідор, парасолька.
12. Відгадай загаду
З молока його робили,
Та ретельно остудили.
Нам здається, що в жару
Його б з’їли по відру. (Морозиво)
Назви , яке морозиво любить Брусничка, утвори його назву.
Словник: морозиво з гранатів – гранатове, абрикосове, персикове, грушеве.
Брусничка була рада познайомитись з тобою. Ви разом зробили багато різних вправ і навчилися правильно і чітко вимовляти слова із звуком [р].
13. Завдання «Знайди кульки, в назві яких є Р»
Словник: червона, синя, рожева, жовта, помаранчева.
Брусничка дякує тобі і бажає подальших успіхів у навчанні. Час прощатися. До побачання.
III. Підсумок
- Над яким звуком працювали?
- Що найбільше сподобалося на занятті?