Урок "Автоматизація звука Р в ігрових вправах та завданнях."

Про матеріал
Логопедичне заняття "Автоматизація звука Р в ігрових вправах і завданнях" для учнів початкової школи, які мають тяжкі порушення мовлення.
Перегляд файлу

Тема: Автоматизація звука [Р] в ігрових вправах та завданнях.

Мета:

Корекційно - розвивальна: сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики, фонематичного сприйняття та мовленнєвого дихання, інтонаційної виразності мовлення, творчості та фантазії, розвиток зв`язного мовлення та збагачення словникового запасу;

Корекційно - навчальна: закріпити правильну та чітку вимову звука [р] у складах, словах і реченнях.

Корекційно - виховна: формувати позитивну мотивацію до логопедичних занять, навички самоконтролю над своїм мовленням.

Обладнання: ноутбук, дидактичні ігри, повітряні кульки.

Хід уроку

I.Організаційний момент

«Раді  ми гостей вітати

Й заняття розпочинати.

Будемо навчатись гарно,

Швидко, весело і вправно».

 

Логопед : - Познайомся, це -  Брусничка. На День народження Брусничці подарували цуценя. Вона назвала його Рем. Цуценя маленьке, але вже вміє гарчати, особливо на назнайомців! Як гарчить цуценя?  Р-р-р-р!

Тигреня мале ричить,

Яку букву воно вчить? Р-р-р-р!

Левеня мале ричить,

Яку букву воно вчить? Р-р-р-р!

 

II. Основна частина

1.Повідомлення теми:

«Час не будем марнувати,

Букву Р пора вивчати.

Язик ставим догори

І говорим чітко р-р-р!

На язик подми тепер:

Звучить знову буква «ер».

2.Артикуляція звука «Р»

Звук Р: Язик не хоче пускати повітря, він піднявся вгору, до верхніх зубів, притулився до горбочків (альвеол),поставив повітрю перешкоду. А повітря все одно прорвалося через перешкоду. Язик стукаю в горбочки, сердиться, гарчить.

 

3.  Знайди правильну літеру.

«Брусничка знає, що друга літера її імені – Р. Допоможи Брусничці знайти де літера Р написана правильно, Обведи ці літери.

 

 

4. Пальчикова гімнастика

Одного дня погода зіпсувалася. Хмарка розсердилася,  розгнівалася і посипався дощ. (Відео)

5. Гра «Почуй звук»

(Роздаю тарілки з морською сіллю.)

 

Завдання: - Логопед називає слова, а учні пишуть пальцем букву [Р] тоді коли почують звук [Р]в словах: слива, абрикоса, вишня, персик, яблуко, аґрус,черешня.

-Як можна назвати одним словом ці слова?

6. Знайди склад  -оро-

-Брусничці подобається збирати гриби. Добрі гноми на отруйних грибах, мухоморах, написали  -ор- . Брусничці треба знайти тільки їстівні Боровики. Порахуй їх, та прочитай.

7. Гра «Вимовляй,  як Петрик»

(відео)

8. Гра «Відгадай загадки Петрика»

(відео)

Фізкультхвилинка

 

-         Брусничка ходила на екскурсії в зоопарк. Там вона побачила різних тварин, та дізналася про них багато нового.  Відгадайте загадку:

Така велика, довгошия

І вища за найбільшу шафу.

Така розумна і красива

У зоопарку є ……(Жирафа)

-         Ще вона зустріла …. зебру  (виставляю малюнок зебри).

-         Звучить пісня про зебру та жирафу.

 

9. Гра «Кенгуру РУ»

Учні по черзі називають малюнки.

 

10. Гра «Підбери слово».

Назви малюнки, виділяючи звук  [р]. Визнач слова, в назві яких звук [р] знаходиться на початку, в середині, в кінці. З’єднай  кожний малюнок з відповідною схемою.

Словник: рак, ракета, ремінь, рис, рот, рука, дерево, корова, морозиво, море, огірок, горох, комар, помідор, кухар, буквар, катер, снігур .

 

-         Незабаром Брусничка святкуватиме свій День народження. Їй треба добре підготуватися, запросити гостей, прикрасити оселю. Треба їй допомогти.

-         Допоможіть їй, впиши пропущені літери  Р в іменах дітей.

Словник: Роман, Віра, Ірина, Тамара, Марко, Юрко, Назар.

 

11. Гра «Назви що зображено на прапорцях, якими Брусничка прикрашатиме оселю».

Словник: ракета, груша, абрикоса, огірок, гранат, снігур, помідор, парасолька.

 

12. Відгадай загаду

 

З молока його робили,

Та ретельно остудили.

Нам здається, що в жару

Його б з’їли по відру. (Морозиво)

 

Назви , яке морозиво любить Брусничка, утвори його назву.

Словник: морозиво з гранатів – гранатове, абрикосове, персикове, грушеве.

 

Брусничка була рада познайомитись з тобою. Ви разом зробили багато різних вправ і  навчилися правильно і чітко вимовляти слова із звуком [р].

 

13. Завдання «Знайди кульки, в назві яких є Р»

Словник: червона, синя, рожева, жовта, помаранчева.

 

Брусничка дякує тобі і бажає подальших успіхів у навчанні. Час прощатися. До побачання.

 

III. Підсумок 

-         Над яким звуком працювали?

-         Що найбільше сподобалося на занятті?

docx
Додав(-ла)
Боклан Ірина
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку