Брошура для батьків"Що ж таке сучасна мнемотехніка?"

Про матеріал
Проблема розвитку зв'язного мовлення дітей добре відома широкому колу педагогічних працівників. Давно встановлено, що в дошкільному віці виявляються істотні відмінності в рівні мовлення дітей. Це показує мій досвід педагогічної діяльності. Головним завданням розвитку зв'язного мовлення дитини є вдосконалення монологічної мови.
Перегляд файлу

image


Основні прийоми мнемотехніки дітям 3 -6 років: Дитині показують картку, на якій зображено кілька предметів і вона має вигадати про них розповідь цей спосіб використовується для розвитку уяви. Для розвитку пам’яті дітям пропонують вивчити вірш за картками, на яких кожному рядку вірша відповідає своє зображення. Для тренування логічного мислення малюкові дають картки і пропонують розподілити їх за групами. Наприклад, картки з професіями і предметами, якими користуються їх представники, наприклад стопка - продавець: ваги, каса, продукти. Якщо дитина добре працює за готовими картками, слід запропонувати позайматися навпаки, дати розповідь і нехай дитина сама намалює для неї картинки. При роботі з цією технікою необхідно дотримуватися певних правил.

Мнемотехника вдома

Як можна застосувати принципи мнемотехники в домашніх умовах? Та дуже просто. Запропонуйте намалювати дитині схеми -  малюнки про те, як пройшов день. Час від часу давайте картинки і нехай малюк самостійно складе вам розповідь. Ви можете дати картинку з відомої вам обом книжки і запропонувати малюкові придумати свій, відмінний від оригіналу фінал.

Регулярне застосування даної техніки допоможе дитині збагатити свій словниковий запас, навчить вибудовувати грамотні, логічні ланцюжки. Ця техніка дуже корисна і при підготовці дітей до школи, адже йдучи в перший клас, дитина вступає в новий колектив, в якому грамотна і зрозуміла мова допоможе знайти нових друзів і комфортно почувати себе в будьякій обстановці і ситуації.

imageПравила при роботі з мнемотехнікою: - Заняття мають проходити за принципом -  від простого до складного починаючи від мнемоквадратів і поступово переходити до мнемоланцюгів. - Таблиці і схемимають бути кольоровими, так дитині буде веселіше і легше. - На одній схемі або таблиці число квадратів не повинно перевищувати дев’ять, так як це гранично допустимий обсяг для дошкільника. - Не застосовувати понад дві мнемосхеми в день, а повторний розгляд можливий тільки за бажанням дитини. - Необхідно, щоб щодня таблиці і схеми були різні за тематикою, в перший день на тему казок, у другій на музичну тему, в третій на математичну і так далі. Працювати за таким принципом потрібно не тільки в дитячому саду, вкрай важливо щоб батьки брали активну участь в навчанні дитини.

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Батьківські збори
Інкл
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку