Урок "Авторська казка "Тоніно, якого ніхто не бачив" (За Джанні Родарі")

Про матеріал
В цій розробці застосовуються стратегії критичного мислення, які дають змогу учням зрозуміти і запам"ятати матеріал із теми.
Перегляд файлу

Тема. Авторська казка «Тоніно, якого ніхто не бачив» (За Джанні Родарі).

Очікувані результати:

Взаємодіємо усно

- передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2-4]

- систематизує та узагальнює необхідну інформацію [4 МОВ1-1.3-3]

Читаємо

- добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо [4 МОВ 2-2.1-7];

- прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1-1];

- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

- знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5];

- відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ2-2.1-6];

- зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ2-2.1-9];

- ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ2-2.1-4];

- досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2-4];

- установлює причино-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8];

- виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей; розпізнає стиль тексту і пояснює, як він впливає на сприймання інформації [4 МОВ 2-2.2-9];

- оцінює правдоподібність описаних подій і тверджень із тексту, спираючись на свої уявлення про світ і власний досвід [4 МОВ 2- 2.4-1];

- висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4МОВ 2-2.4-2];

- виражає свої почуття та емоції щодо прочитаного мовою мистецтва [4 МОВ 2-2.4-5]

Досліджуємо мовлення

- утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4МОВ 5-4.1-4];

- вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

- поширює речення різними членами відповідно до комунікативної стратегії [4 МОВ5-4.1-6];

Театралізуємо

- імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи)і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2]


1. Оголошуємо тему уроку.

2. Дискутуємо.

Почніть дискусію із запитання:

- Чи відчував/відчувала ти коли-небудь, що тебе не помічають?

-  Як себе почували в такій ситуації? Чому?

Запропонуйте учням бінарне запитання, яке передбачає знаходження  аргументів на захист протилежних точок зору, а потім об’єднайте учнів в групи за обраним аргументом та запропонуйте записати по три аргументи, які підтверджують позицію «так» і позицію «ні» на Т-схему(на дошці намальована шкала або таблиця у вигляді букви Т. Кожна група по черзі - презентує свої докази. Формулюють загальні висновки. (Чи можна сказати однозначно: чи добре коли тебе не помічають чи погано?)

3.Працюємо з підручником на с. 4.
Стратегія «Передбачення».

- Діти, знайдіть  вправу 2, прочитайте завдання. Зверніть увагу на  автора казки. Згадайте його твори, які ми вже читали. Прочитайте заголовок. Хто такий Тоніно. Що ви вже про нього знаєте? Як ви думаєте, чому ця казка так називається «Невидимий Тоніно»? Чи було добре для Тоніно бути невидимим? (відповіді учнів)

4. Робота зі словами(тлумачення), які зустрінуться в казці.

5. Читаємо і обговорюємо частини казки.

Під час читання кожної частини  учні передбачають, а що буде далі.

6. Яка проблема у цій казці порушується? Давайте це проаналізуємо.

7. Стратегія «Фішбоун»

 

  1. На дошці можна намалювати хребет риби або зробити макет риби.
  2. У голові риби записати проблему.
  3. На верхніх кістках написати причини проблеми.
  4. Записати факти, що підтверджують існування цих причин.
  5. Проаналізувати причини.
  6. Сформулювати висновок і записати на хвості риби.

Мислимо критично.

- Що значить бути «невидимою людиною» у реальному житті? Чи помічаєте ви «невидимих» людей?

8. Визначаємо тему і головну думку оповідання.

- Про що йде мова в цій казці? Чого навчає нас казка?

9. Читаємо в особах.

Звертаємо увагу дітей на виразність читання: емоції, інтонацію та манеру

говоріння кожного персонажа. Обговорюємо перед читанням швидкість та силу голосу героїв казки.

10. Взаємодіємо усно. Відповідаємо на запитання три «Чому?»

- Чому Тоніно хотів стати невидимим?

- Чому дідусь відчував себе невидимим?

- Чому Тоніно подякував дідусеві?

11.Резюмуємо (записуємо в зошитах чи на окремих підготовлених бланках).

- Хто головний персонаж? Що він хотів? Які вчинки він здійснював? Яка була проблема? Як вирішилась проблема? Чим закінчилась історія? Як ви думаєте, чи сподобалось Тоніно бути невидимим?  Чому ви так думаєте?

12. Стратегія «Запитання до автора»

Орієнтовні запитання до  стратегії «Запитання до автора»:

Ініціювальні запитання: 

-Що автор прагне тут сказати?  Що хоче передати нам автор? Про що говорить автор?

Подальші запитання:

- Що має на увазі автор, описуючи…?  Чи ясно пояснив автор своє розуміння...? Як пов’язано це з тим, що автор сказав нам раніше? Як це пов’язано з тим, що автор говорить зараз? Чи сказав нам автор про …? Чому?  Чому, на вашу думку, автор описує це саме тут?

13. Запишіть три запитання до автора (Робота в групах)

Обговорення записаних запитань.

А як ви думаєте, а яку відповідь міг би дати сам автор цієї казки?

14. Рефлексія «Долонька»

15. Д/З: за схемою у підручнику на с. 43 розказати про Тоніно; із казки виписати три речення із займенниками, підкреслити їх.

Вчитель дякує учням за роботу на уроці.

docx
Додано
28 березня 2021
Переглядів
2415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку