Урок "Азовське море"

Про матеріал
це розробка уроку з природознавства у 4 класі на тему "Азовське море",яка дасть ширше уявлення про море,цікаві завдання
Перегляд файлу

Тема Азовське море

Мета розповісти учням про Азовське море,про його рослинний і тваринний світ, розвивати мислення,комунікативні навички, виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання презентація,карта України,малюнки,штучне море

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Любі діти. У наш клас завітали гості. Привітайте в добрий час з посмішкою й миром.

ІІ. Повідомлення синоптика

-Послухайте зараз повідомлення синоптика. Вашій увазі «Тетянчина погода»

-Сьогодні 10 березня, вівторок. Температура повітря    , опади    , стан неба    .

-Нехай проблеми та невзгоди. Не роблять вам в житті погоди. Нехай щастить.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Повторення вивченого про водойми

-Які водойми ви знаєте?

-Назвіть природні водойми

2. Гра «Відповідність

-Установіть відповідність (слайд)

Озеро                       частина океану,яка заглибилась у суходолі

Море                    великі простори води,що вкривають земну поверхню

Океан              водойма,яка виникла у природних западинах на                         поверхні землі

3. Фронтальна робота

- Продовжіть речення…(слайд)

  Озерами називають водойми,які…

-Чим озеро відрізняється від ставка?   (слайд)

-Чим озера відрізняються від морів ?  (слайд)

-Які тварини мешкають в Чорному морі?

4. Асоціативний кущ

-З чим у вас асоціюється МОРЕ

Канікули     відпочинок  хвилі  дельфіни   матрац  сіль  літо 

                           МОРЕ                       вода кораблі  солодка  вата

ІV. Повідомлення теми і мети уроку(слайд)

-Сьогодні ви дізнаєтесь про Азовське море.

V.План роботи (слайд)

-Подивіться план за яким ми будемо працювати

VI.Сприйняття й осмислення нового матеріалу

  • Погляньте на фізичну карту України. Азовське море розташоване на Півдні України у помірному поясі.
  • Позначте Азовське море у своїх контурних картах.

Азовське море – це мілководна водойма з плоским дном.(слайд)

Азовське море відноситься до басейну Атлантичного океану. Загальна площа моря становить 39тис.км кв. Загальний об’єм води в морі становить 320 куб.км. Середня глибина моря становить 7,5м, а максимальна 15м. Середня солоність води становить 13 проміле,що значно нижча ніж у Чорному морі. Основною артерією Азовського моря  є річка -Дон ,та річка Кубань (слайд).

-Наші діти були дослідниками,ось послухайте яку інформацію вони підготували

1.«З історії досліджень» (слайд)

Іван підготував повідомлення про походження назви «Азовське море».

  • Азовське море мало безліч назв. Греки називали «Меотида», скіфи «Каризлак», словяни «Синє».

(слайд кртини двох сестер на березі моря)

Одна з легенд присвячена двом сестрам, які жили зі старим батьком – рибалкою біля нашого моря. Їхня мати давно померла. Старшу сестру звали Азою, а другу, меншу, – Золотокосою Піщанкою. Сестри були такі красиві, що хто їх бачив, той про сон забував: все про них думав. А дівчата шукали своїх суджених перебірливо, ніхто із місцевих парубків не припадав їм до серця. Аза щодня сиділа на березі моря, на високій кручі, та все виглядала когось. Мабуть, свого судженого, який поплив у далекі світи і там, як переказували люди, загинув від ворожої шаблі. І ось одного разу, коли дівчина сиділа на березі моря, трапився сильний вітер-буран. На морі піднялися височенні хвилі. Бігли вони до берега, били в кручі й страшно стогнали. Аж раптом відколовся від кручі великий шмат землі і разом із Азою впав у розбурхані хвилі. Побачила це Золотокоса Піщанка – та й кинулась з гори у море, щоб врятувати старшу сестру. Так вони обидві й загинули. Ранком наступного дня, коли море заспокоїлося, повернувся з гостей старий рибалка, вийшов на берег і побачив, що нема його дочок на кручі, а на тому місці, де любила сидіти Аза, - свіжий обвал. Глянув батько униз  а там, під самою кручею, такий золотий пісок іскриться на сонці, що аж очі засліплює! А море  тихе-тихе і таке лагідне, як його діти... Тоді зрозумів усе нещасний та й гірко заплакав...

З того часу і море наше почали називати Азовським, бо ж утопилася в ньому красуня Аза. А довгих піщаних кіс у цьому морі тому так багато, що разом з Азою втопилася її молодша сестра  Золотокоса Піщанка.

Незважаючи на трагічний кінець легенди, вона дуже романтична, заворожує уяву людини та викликає захоплення загадковістю Азовського моря.

  • Наступне повідомлення підготувала Зінич Ліза
  • Сиваш –затока на заході Азовського моря. Відділяє Кримський півострів від материка. Назва сиваш в перекладі з кримськотатарської мови означає «бруд». Унаслідок мілководдя влітку вода в ньому сильно прогрівається і віддає гнилим запахом,через що Сиваш називають Гнилим морем (слайд)

-А зараз послухаємо про

2.«Особливості органічного світу Азовського моря» (слайд) це повідомлення підготувала Анна Мельник

-Однією із основних особливостей Азовського моря являється його рослинний і тваринний світ. В минулому в Азовському морі в великих кількостях мешкали такі риби ,як білуга, осетр, судак, тарань,(слайд) але через збільшення солоності в морі їх кількість стрімко зменшується. Але незважаючи на це органічний світ Азовського моря дуже різноманітний. Справжньою перлиною моря є бички,яких у морі налічується 9 видів. В Бердянську навіть встановлений пам’ятник цим рибам (слайд) за те,що вони являлися основною їжею жителів прибережних районів в часи голодомору.

Загалом в Азовському морі нараховують близько 400видів тварин з них 140 видів риб.

  • Не менш цікавим є рослинний світ Азовського моря. В морі переважають бурі водорості, діатонові,  червоні, зелені, морська трава, мікроводорості.( слайд).
  • На березі Азовського моря гніздуються рідкісні птахи
  • Нерозень(слайд)
  • Кулик –довгоніг (слайд)
  • Лежень (слайд)
  • Також є багато мушль (слайд)
  • Наступне повідомлення підготувала Софія

-Важливе значення для України мають цілющі грязі Азовського моря, тому на узбережжі Азовського моря існує дуже багато різних оздоровчих центрів, санаторіїв. Через лікувальні властивості грязей Азовського моря туди їде багато іноземців,що приносить значний прибуток до бюджетів прибережних міст.(слайд)

3.Робота з підручником

«Вплив діяльності людини на природу Азовського моря».

Відкривайте підручник на ст.126-127прочитайте пункт «Охорона Азовського моря».

  • Зясуйте що можна віднести до основних причин загибелі Азова.

V. Узагальнення і систематизація знань

1.Гра «Так чи ні».

- У вас на парті лежать цеглинки Лего якщо відповідь так піднімаєте червону цеглинку,якщо ні то зелену.

2. «Яке прислів’я заховане в алфавітній загадці»

-Як ви його розумієте?

VI.Підбиття підсумків

  • Що нового ви дізнались?
  • А зараз ми з вами зробим штучне море. У мене справжня морська вода. Спробуйте яка вона на смак. І зараз я покладу на дно мушлі які є у морі.
  • Ось і в нас вийшло штучне море.

VII.Домашнє завдання

С.124-127

docx
Додав(-ла)
Мізюк Інна
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку