Урок "Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон». Сімейні цінності у творі"

Про матеріал

Конспект уроку із зарубіжної літератури, 8 клас розділу "Літеатура ХХ - ХХІ ст" на тему "Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон». Сімейні цінності у творі" допоможе визначити проблематику роману; розвивати навички працювати з художнім текстом, виявити сутність основних ідейних і художніх шукань Б. Космовської.

Перегляд файлу

Зарубіжна література, 8 клас

Тема: Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон». Сімейні цінності у творі

Мета: проаналізувати роман  Б. Космовської «Буба: мертвий сезон», визначити проблематику роману; розвивати навички працювати з художнім текстом, виявити сутність основних ідейних і художніх шукань Б. Космовської, виховувати моральні якості школярів, активну життєву позицію

Тип уроку: комбінований

Обладнання: текст роману, дидактичний матеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Прочитати повість Барбари Космовської «Буба: мертвий сезон».

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Тестові завдання:

1. Яку літературу представляє Б. Космовська?

А) польську; Б) словацьку; В) російську; Г) чеську.

2. Визначте жанр твору «Буба» Б. Космовської.

А) оповідання; Б) новела; В) повість; Г) роман

3. Назвіть справжнє ім’я Буби

А) Марися; Б) Віолетта; В) Агнешка; Г) Барбара

4. Визначте вік Буби

А) 12 років; Б) 14 років; В) 15 років; Г) 16 років

5. Назвіть стиль музики, який подобається Бубі.

А) кантрі; Б) R&B; В) класична; Г) рок

6. Причиною страждань Буби на початку твору є…

А) невдачі у навчанні; Б) сварка в сім’ї; В) нещасливе кохання; Г) приїзд бабусі Рити.

7. Хто з членів родини по-справжньому розуміє Бубу?

А) мама; Б) батько; В) дідусь; Г) сестра

8. Установіть відповідність між героєм та цитатою.

1. «Але проклятий, дурний сором примушує тебе не ходити на фізкультуру, щоб ніхто не побачив твоїх синців, не носити коротких рукавів і викотів».

2. «…шістнадцятирічний життєвий стаж навчив її з обережністю захоплюватися світом, який готував її тисячу непередбачених ситуацій…».

3. «якщо й запитував, то про Йольку. Якщо балакав, то про Йольку».

4. «…(він) стояв перед школою, вдивляючись в небо. Певне, він бачив не лише хмари…».

А) Буба; Б) Йолька; В) Адась; Г) Агата; Д) Мілош.

1 Г; 2 А; 3 В; 4 Д.

9. Установіть відповідність між героєм та цитатою.

1. «Вона затято мовчала, що робило її схожою на сердитого боксера. Тим більше, що на шиї в неї був широкий шарф, який розміром і малюнком нагадував махровий рушник».

2. «…він завжди її розумів і беріг, як зіницю ока, бо знав, що рідко можна зустріти такі здібності…».

3. «… атакувала батьківський дім, захоплювала вітальню і перебувала там доти, доки не з’являвся скрушний Роберт із букетом прив’ялих троянд».

4. «Я мушу мати вигляд приголомшливо молодої, молодесенької, як старшокласниця».

А) батько; Б) Віолетта Манчак; В) діусь Генрик; Г) мама; Д) Олька.

1 Б, 2 В, 3 Д, 4 Г.

 

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

 

V. Основний зміст уроку

1) Обговорення змісту роману Б. Космовської «Буба: мертвий сезон»

- Що було причиною Бубиного смутку? (Мілош зустрічається з іншою, з якою познайомився у таборі у Фінляндії)

- Які зміни сталися в кар’єрі батька? Як це позначилося на його настрої? (став ведучим телемагазину)

- Яке нове захоплення з’явилося у дідуся? (комп’ютер)

- Що нового про своїх товаришів дізналася Буба у школі? (у Йольки – новий хлопець Ксавер, у класі з’явивися новачок Сташек, Агата лікується від наркозалежності)

- Які кардинальні зміни мають статися у сім’ї Манчаків? (вони вирішили всиновити дитину)

- Як Агата стала наркозалежною? (намагалася втекти від домашнього пекла, побоїв та пиятик батька та й пішла жити до хлопця, з яким нещодавно познайомилася. Пйотр виявився наркоманом і втягнув у це дівчину. Крім того, він ще й був злодієм).

- Які зміни сталися у сім’ї Бубиної сестри Ольки? (Францішек почав говорити, Олька знову вагітна, пані Барташова погодилася опікуватися Францішеком)

- З ким познайомилася Буба, вигулюючи Добавку? (із паном Клеменсом, який був схожий на безпритульного)

- Яку історію про своє життя розповів пан Клеменс? (він програв у карти усі гроші та свій весільний костюм картковому шахраєві Сталіну)

- Як Буба вирішила допомогти пану Клеменсу? (відіграти у карти в Сталіна гроші та костюм)

- Про яку послугу попросили Манчаки дідуся, і як він їм допоміг? (щоб він розказав куратору, що вони доглядають за ним, але він розказав, що вони купують йому випивку, цигарки, гуляють, і Манчакам відмовили в усиновленні)

- Що нового відбулося у кар’єрі мами? (за її книгою мають знімати фільм)

- Чому Роберт вирішив розлучитися із Олькою? (запідозрив її у зраді з шефом)

- Що змінилося у стосунках Буби з Мілошем? (він розлучився із Ребеккою і запропонував Бубі знову зустрічатися)

- Чому Буба опинилася у поліційному відділку? (намагалася відіграти у Сталіна костюм пана Клеменса)

- Що нового дізналися у школі про Стася? (він від’їжджає до Америки, бо став студентом університету)

- Які сюрпризи чекали на Бубину сім’ю на Різдво? (Ольку запросили зніматися у передачі «Щаслива вагітність», дідусь подарував батькам квитки на відпочинок, Мілош подарував Бубі яйце птаха лежня, і це означало, що з Ребеккою покінчено на завжди)

2) Рольова гра «Зустріч з Бубою»

Уявіть, що у вас з’явилась можливість поспілкуватися з Бубою. Що ви хотіли б у неї запитати? Що порадити?

3) Інтерактивна вправа «Вільний мікрофон»

Сімейні цінності – це …

Порозуміння з батьками – це …

4) Робота в групах.

Скласти поради одноліткам і батькам «Як досягти взаєморозуміння у сім’ї»

 

VI. Підсумки

 

VII. Домашнє завдання

Прочитати повість Парр М. «Вафельне серце».

 

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
21422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку