Тема: Байкар Федр. Федр про походження байки. «Лис та Лелека», уривок казки «Лисичка та журавель». Порівняння жанрів байки та казки
Мета : розширювати знання дітей про жанр байки; особливості байок; вчити аналізувати байки, оцінювати вчинки дійових персонажів, виявляти мотиви їхньої поведінки; поглиблювати знання про людські чесноти, вміння визначати прояви добра і зла ;
сприяти розвитку критичного мислення, розвитку уміння аргументовано висловлювати свої судження, власний погляд на події та вчинки ; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки, приймати рішення ;
формувати навички роботи в групах, оцінні судження.
виховувати доброзичливість та людяність ; викликати у дітей бажання творити добро; формувати в учнів моральні святині та істини.
Обладнання : презентація, відео, кубик ; круги Ейлера, схема побудови сенкану ; мікрофон ; портрети байкарів, картки самоконтролю.
На уроці формувати такі компетентності
Ціннісно-смислова компетентність. - активувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення, вчити об’єктивно оцінювати свою роботу.
Загальнокультурна компетентність. Ознайомити дітей із жанром байки; дати уявлення про першого байкаря Езопа
Навчально-пізнавальна компетентність- розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу та пам'ять. Працювати над розвитком уміння визначати ціль, планувати діяльність, , генерувати ідеї, аналізувати, оцінювати результати діяльності.
Інформаційна компетентність- формуються вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію.
Комунікативна компетентність розвивати навички роботи у групі, уміння себе представляти.
Хід уроку :
I. Організація класу до роботи.
Усі сідaйте тихo, діти.
Домoвляймось – не шуміти,
Руку гарнo піднімaти,
Чіткo, в лaд відпoвідати,
На урoці не дpімати,
А знaння меpщій хaпати.
Тож гаpазд, чaсу не гaєм
І уpок вжe пoчинаємо.
II. Вправи на розчитування та артикуляцію.
- Але перш ніж розпочати вивчати матеріал уроку, давайте зробимо розминку для наших ротиків, щоб вони були слухняними.
1. Чистoмовка.
Єць-єць-єць – пoдув сильний вітeрець.
Aї-аї-аї – oблітає листя в гаї.
Гo-гo-го – ми збираємo йoго.
Aс-aс-ас – принесемo йoго в клaс.
2. Артикуляційна зарядка.
- Дмухніть на цей листочок.
- Як вітер свище?
Попросимо тиші – ц-ц-ц.
Розженемо галасливих птахів – кш-кш-кш.
Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз.
Загуркотів у полі трактор – р-р-р.
Закаркали ворони – кар-кар-кар.
2. Чистомовки-добавлянки.
Ок-ок-ок – розпочнемо ми …урок.
Жи-жи-жи – кожну мить ..бережи.
Чи-чи-чи – біля дошки не …мовчи.
Ай-ай-ай – швидко відповідь …давай.
Ас-ас-ас – гарна країна у …нас.
3.Читання складів на мелодію «Коник стрибунець»
Жу –же –жи- жі
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення завдань уроку.
1.Створення проблемної ситуації.
Сьогодні ми з вами на уроці поговоримо про, … розгадайте шифрограму – колограму. Ключ, читати за рухом годинникової стрілки через букву, починаючи з виділеної.
- Отже, сьогодні на уроці повторимо про ознаки байки, ознайомимося ще з одним байкарем, його творчістю, пригадаємо сюжет відомої української народної казки.
2. Цілепокладання
Щоб на уроці досягти успіху необхідно.
ІV. Закріплення вивченого.
1. « Мозкова атака».
Давайте пригадаємо і скажемо, що ж таке байка.
Хто?
— Езоп - перший байкар, ім'я якого відоме світу.
Коли?
Дві з половиною тисячі років тому жив і творив Езоп. Тобто VIст. до. н. е.
Де?
Давній Греції
Чому?
Езоп не міг говорити вільно, відверто, тому що був рабом Ксанфа , через це він звертався до алегоричної форми, до форми байки.
Як?
Як загинув Езоп? Езопа було несправедливо звинувачено у крадіжці золотого кубка із храму Аполлона, засуджено і вбито. Він був скинутий з високої скелі у безодню.
Скільки? 426 прозових байок приписують авторству Езопа. Ще за життя його назвали мудрецем. За зразком Езопових байок пізніше в різні епохи складали свої твори письменники різних народів.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Перегляд відеофрагменту про Федра.
2. Читання уривка вірша Федра.
- Якою мовоюю писав Федр?
3. Вправа «Фотоапарат».
4. Ознайомлення з творчістю байкаря Федра.
- У чому заслуга Федра як байкаря?
5. Словникова робота:
Учиняти, по заслузі, облудник, наїдок, потерпати.
6. Робота над байкою «Лис та Лелека».
7. Робота над казкою «Лисичка та Журавель».
- Яка основна думка казки
8. Порівняння байки «Лис та Лелека» і «Лисичка та Журавель».
VІ. Підсумок уроку. Контроль корекція та оцінювання знань
2. Створення Сенкана до слова байка
Байка
Цікава, жартівлива.
Засуджує. схвалює, виховує.
Твір повчального характеру.
Інакомовлення.
Картка самоконтролю
Знати |
Оцініть + - |
Вміти |
Оцініть + - |
Що таке байка? |
|
Виразно читати. |
|
Будову байки. |
|
Аналізувати. |
|
Автора байки. |
|
Переказувати. |
|
Біографічні відомості. |
|
Порівнювати. |
|
Хочу дізнатися |
|||
Попрацюю над |
Спасибі всім, хто працював,
Уважно слухав, рахував.
Хто мені у всьому помагав,
Та тим, хто в гості завітав.
1