Урок "Байкар Федр. Федр про походження байки. «Лис та Лелека», уривок казки «Лисичка та журавель». Порівняння жанрів байки та казки".

Про матеріал
На уроці формувати такі компетентності Ціннісно-смислова компетентність. - активувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення, вчити об’єктивно оцінювати свою роботу. Загальнокультурна компетентність. Ознайомити дітей із жанром байки; дати уявлення про першого байкаря Езопа Навчально-пізнавальна компетентність- розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу та пам'ять. Працювати над розвитком уміння визначати ціль, планувати діяльність, , генерувати ідеї, аналізувати, оцінювати результати діяльності. Інформаційна компетентність- формуються вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію. Комунікативна компетентність розвивати навички роботи у групі, уміння себе представляти.
Перегляд файлу

Тема: Байкар Федр. Федр про походження байки. «Лис та Лелека», уривок казки «Лисичка та журавель». Порівняння жанрів байки та казки

Мета : розширювати  знання  дітей  про жанр байки; особливості байок;         вчити аналізувати байки, оцінювати вчинки дійових персонажів, виявляти мотиви їхньої поведінки; поглиблювати  знання про людські чесноти, вміння визначати прояви добра і зла ;

сприяти розвитку критичного мислення, розвитку уміння аргументовано висловлювати свої судження, власний погляд на події та вчинки ; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки, приймати рішення ;

формувати навички роботи в групах, оцінні судження.

виховувати  доброзичливість та людяність ; викликати у дітей бажання творити добро; формувати в учнів моральні святині та істини.

Обладнання : презентація, відео, кубик ;  круги Ейлера, схема  побудови  сенкану ; мікрофон ; портрети байкарів, картки самоконтролю.

 

На уроці формувати такі компетентності

 Ціннісно-смислова компетентність. - активувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення, вчити об’єктивно оцінювати свою роботу.

 Загальнокультурна компетентність.  Ознайомити  дітей із жанром байки; дати уявлення про першого байкаря Езопа

Навчально-пізнавальна компетентність- розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу та пам'ять. Працювати над розвитком уміння визначати ціль,  планувати діяльність, , генерувати ідеї, аналізувати, оцінювати результати діяльності.

Інформаційна компетентність- формуються вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію.

Комунікативна компетентність розвивати навички роботи у групі, уміння себе представляти.

 

 

 

 

 

Хід уроку :

I. Організація класу до роботи.

Усі сідaйте тихo, діти.

Домoвляймось – не шуміти,

Руку гарнo піднімaти,

Чіткo, в лaд відпoвідати,

На урoці не дpімати,

А знaння меpщій хaпати.

Тож гаpазд, чaсу не гaєм

І уpок вжe пoчинаємо.

 

II. Вправи на розчитування та артикуляцію.

- Але перш ніж розпочати вивчати матеріал уроку, давайте зробимо розминку для наших ротиків, щоб вони були слухняними.

1. Чистoмовка.

Єць-єць-єць – пoдув сильний вітeрець.

Aї-аї-аї – oблітає листя в гаї.

Гo-гo-го – ми збираємo йoго.

Aс-aс-ас – принесемo йoго в клaс.

2.  Артикуляційна зарядка.

 - Дмухніть на цей листочок.

- Як вітер свище?

Попросимо тиші – ц-ц-ц.

Розженемо галасливих птахів – кш-кш-кш.

Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз.

Загуркотів у полі трактор – р-р-р.

Закаркали ворони – кар-кар-кар.

 

 2. Чистомовки-добавлянки.

Ок-ок-ок – розпочнемо ми …урок.

Жи-жи-жи – кожну мить ..бережи.

Чи-чи-чи – біля дошки не …мовчи.

Ай-ай-ай – швидко відповідь …давай.

Ас-ас-ас – гарна країна у …нас.

 

3.Читання складів на мелодію «Коник стрибунець»

Жу –же –жи- жі

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення завдань уроку.

    1.Створення проблемної ситуації.

     Сьогодні ми з вами на уроці поговоримо про, … розгадайте шифрограму – колограму. Ключ, читати за рухом годинникової стрілки через букву, починаючи з виділеної.

- Отже, сьогодні на уроці повторимо про ознаки байки,  ознайомимося ще з одним байкарем, його творчістю,  пригадаємо сюжет відомої української народної казки.

    2. Цілепокладання

Щоб на уроці досягти успіху  необхідно.

  • Знати
  • Що таке байка?
  • Будову байки.
  • Автора байки.
  • Біографічні відомості.

 

 

ІV. Закріплення вивченого.

1. « Мозкова атака».

Давайте пригадаємо і скажемо, що ж таке байка.

  • З яких частин складається байка?
  • Повчальний висновок в байці (Мораль)
  • Хто найчастіше буває героями байки?
  • Що таке алегорія?
  • Назвіть ознаки жанру.
  • Кого вважають першим байкарем??
  • Що ви знаєте про Езопа?

 

  1. Життєвий і творчий шлях Езопа. (Кубик із запитаннями)

Хто?

— Езоп  - перший  байкар, ім'я якого відоме світу.

Коли?

Дві з половиною тисячі років тому жив і творив Езоп. Тобто VIст. до. н. е.

Де?

Давній Греції

Чому?

Езоп  не міг говорити вільно, відверто, тому що був рабом Ксанфа , через це він звертався  до алегоричної форми, до форми байки.

Як?

Як загинув Езоп? Езопа було несправедливо звинувачено у крадіжці золотого кубка із храму Аполлона, засуджено і вбито. Він був скинутий з високої скелі у безодню.

Скільки?    426 прозових байок приписують авторству Езопа. Ще за життя його назвали мудрецем. За зразком Езопових байок пізніше в різні епохи складали свої твори письменники різних народів.

  • В Езопа вчіться, добрі люди!
    Для того байка коле під ребро,
    щоб виправлять людські заблуди
    І похвалять красу й добро.
    Хоч розповідь коротка й жартівлива,
    Мета її ясна й правдива.

 

 

V.  Вивчення нового матеріалу.

1. Перегляд відеофрагменту про Федра.

2. Читання уривка вірша Федра.

- Якою  мовоюю писав Федр?

3. Вправа «Фотоапарат».

4. Ознайомлення з творчістю байкаря Федра.

- У чому заслуга Федра як байкаря?

5. Словникова робота:

Учиняти, по заслузі, облудник, наїдок, потерпати.

6. Робота над байкою «Лис та Лелека».

7. Робота над казкою «Лисичка та Журавель».

- Яка основна думка казки

8. Порівняння байки «Лис та Лелека» і «Лисичка та  Журавель».

 

 

 

 

 

 

 

VІ.  Підсумок уроку. Контроль корекція та оцінювання знань

  1. Бесіда.
  • Над  якою темою уроку працювали?
  • Чи засвоїли ми матеріал з рубрики «Треба знати»
  • Чи опанували навички з рубрики «Треба вміти»
  • На якому етапі уроку найцікавіше працювалося.

2. Створення Сенкана до слова байка

Байка

Цікава, жартівлива.

Засуджує. схвалює, виховує.

Твір повчального характеру.

Інакомовлення.

Картка самоконтролю

  • Оцініть плюсом якщо на уроці ви здобули зазначені знання, та покращили в міння.

Знати

Оцініть +   -

Вміти

Оцініть + -

Що таке байка?

 

Виразно читати.

 

Будову байки.

 

Аналізувати.

 

Автора байки.

 

Переказувати.

 

Біографічні відомості.

 

Порівнювати.

 

Хочу дізнатися

Попрацюю над

 

Спасибі всім, хто працював,
Уважно слухав, рахував.
Хто мені у всьому помагав,
Та тим, хто в гості завітав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        


 

1

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку